دیپلماسی اسکی المپیک بین دو کره

۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۲۶۳
دیپلماسی اسکی المپیک بین دو کره

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه دیروز در صفحه اول خود، گزارشی از نزدیکی دو کره با توجه به مذاکرات المپیک زمستانی 2018 منتشر کرد. به‌گزارش وال‌استریت ژورنال در هفته گذشته، بحث‌های زیادی درخصوص آشتی دو کره مطرح شده بود. گفته می‌شود، حضور یک تیم مشترک از ورزشکاران دو کره در جریان بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ به عنوان نماد صلح در این بازی‌ها معرفی شد اما ظاهرا کدورت‌ها بین این دو همسایه شمالی و جنوبی پابرجاست. با این‌ حال، رهبر کره شمالی در شب کریسمس اعلام کرد که ورزشکاران کشورش قصد دارند در بازی‌های المپیک زمستانی شرکت کنند و این تصمیم منجر به گفت‌وگوی بین مسوولان دو کشور و ایجاد توافقات خاص شد. کره شمالی تصمیم به فرستادن ۲۲ورزشکار به بازی‌های المپیک زمستانی گرفت. همچنین قرار شد، ورزشکاران دو کشور با هم در مراسم افتتاحیه رژه بروند و تیم متحد هاکی روی یخ دو کره تشکیل شود. این اتفاقات مخالفان زیادی در کره جنوبی داشت و بسیاری از منتقدان، المپیک زمستانی را المپیک زمستانی پیونگ یانگ خواندند.

 تایم:

عکس و تیتر جلد این هفته‌نامه به راهبرد جدید هسته‌یی امریکا اشاره دارد. طبق گزارش تایم در تازه‌ترین شماره، رییس‌جمهوری امریکا در راهبرد جدید هسته‌یی این کشور نقش گسترده‌یی برای استفاده از سلاح‌های هسته‌یی در پاسخ به «چالش‌های امنیتی» در نظر گرفته و بار دیگر رقابت هسته‌یی مشابه دوران جنگ سرد را در دستور کار قرار داده است. از سال 1993 به وزارت انرژی امریکا دستور داده شده برای انجام آزمایش هسته‌یی با دستور رییس‌جمهوری آماده باشد. ترامپ اواخر سال میلادی گذشته برای نخستین‌بار به این وزارتخانه ابلاغ کرد برای انجام یک آزمایش هسته‌یی در 6 ماه آینده آماده باشد. تایم در این باره نوشت: هدف چنین آزمایشی که دولت ترامپ آن را یک «آزمایش ساده» توصیف می‌کند، نه محک زدن سطح آمادگی عملیاتی تسلیحات هسته‌یی امریکا بلکه «هدفی سیاسی» خواهد بود.

 

 فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول با انتشار عکسی از دیدار ترزا می ‌و شی جین‌پینگ از دیدار این دو در پکن خبر داد. فایننشال تایمز در این باره نوشت که سفر 3روزه «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس به چین صبح روز چهارشنبه با بازدید از شهر «ووهان» مرکز استان هوبی چین آغاز شد. گفته می‌شود که این دومین سفر ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا به چین بعد از رسیدن به قدرت است، او پیش از این در سال 2016 در نشست سران کشورهای

20 قدرت اقتصادی جهان که در هانگژو چین برگزار شد، شرکت کرده بود. چین و بریتانیا روز پنج‌شنبه در ادامه نخستین دیدار رسمی «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس از این کشور 12توافقنامه همکاری در عرصه‌های مختلف امضا کردند. طبق این گزارش، سفر سال 2015 شی‌جین‌‌پینگ به بریتانیا، آغازگر یک عصر طلایی در روابط دو کشور بود که به توسعه عمیق روابط دو کشور در زمینه‎های مختلف کمک کرده است.

 

ارسال نظر