خواب رسانه یا فرافکنی رسانه‌ای؛ مساله این است

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۳۷۵

با وجود آنکه خبر برخورد دو دستگاه قطار مترو در خط 3 مترو، یک خبر سوخته برای هفته گذشته بود اما برخی رسانه‌ها با انتشار تصاویری این شائبه را در ذهن شهروندان ایجاد کردند که این حادثه در زمان مسافر‌گیری قطارها روی داده است. با وجود آنکه خبر برخورد دو دستگاه قطار مترو در خط 3 مترو، یک خبر سوخته برای هفته گذشته بود اما برخی رسانه‌ها با انتشار تصاویری این شائبه را در ذهن شهروندان ایجاد کردند که این حادثه روز شنبه و در زمان مسافر‌گیری قطارها روی داده است.

به گزارش تعادل،  انتشار مجدد خبر برخورد دو قطار مترو در خط 3 در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌ها واکنش‌هایی را از سوی شهروندان و مدیران شهری به همراه داشت. با وجود اینکه این خبر «سوخته» برای هفته گذشته بوده و زمان برخورد این دو قطار با یکدیگر نیز در زمانی بوده که مسافر‌گیری انجام نمی‌شده، این شائبه به وجود آمد که برخورد این دو قطار در خط 3 مترو با تلفات جانی روبه‌رو بوده است.

در همین رابطه مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران اعلام کرد: عکس انتشار یافته در سایت‌ها و کانال‌های خبری مبنی بر تصادف قطار در روز (شنبه 30/۱۰/۱۳۹۶) در خط 3 مترو تهران تکذیب می‌شود.

محسن محمدیان با بیان این مطلب افزود: عکس انتشار یافته در بعضی کانال‌ها و سایت‌های خبری متعلق به شنبه 16/10/1396 است که خوشبختانه این حادثه در زمانی اتفاق افتاده بود که واگن‌ها خالی از مسافر بوده و یکی از قطارها در هنگام شانت از ریل خارج شده بود. لازم به توضیح است، روز شنبه 30/10/1396هیچ‌گونه حادثه‌یی در خطوط پنج‌گانه مترو تهران و حومه اتفاق نیفتاده است و قطارها بر اساس ساعت حرکت قطارها مشغول به خدمات‌دهی به شهروندان و مسافران است.

این در حالی است که در روز وقوع این حادثه مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران طی اطلاعیه‌یی وقوع این حادثه را اطلاع‌رسانی کرده بود. در اطلاعیه قبلی این شرکت آمده است: بدین‌وسیله ضمن عذرخواهی از شهروندان و مسافران به اطلاع می‌رساند در ساعت 20:30 دقیقه بعدازظهر (شنبه 16 دی‌ماه) به علت خارج شدن یکی از قطارها به هنگام شانت در ایستگاه قائم واقع در خط 3مترو در حال حاضر مسافرگیری در این ایستگاه انجام نمی‌شود.

بلافاصله مهندسان و کارکنان فنی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در محل حادثه حاضر شدند و در حال رفع مشکل هستند و خدمات‌دهی در خط 3 مترو تهران اکنون حدفاصل ایستگاه آزادگان تا ایستگاه شهید محلاتی صورت می‌گیرد.

 

ارسال نظر