اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۰۶۸

 فرآیند توسعه در روستاهای ایلام- ایلام|

بخشدار مرکزی ایوان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 3هزار و 409متر جدول‌کشی، 155متر دال بتونی، 2هزار و 70مترمربع بیس‌ریزی و یک‌هزار و 555مترمربع سنگفرش معابر در روستاهای این بخش انجام شده است.

پریدخت نجفی با بیان اینکه در سال جاری در اجرای طرح هادی در 5 روستا از بخش مرکزی از محل اعتبارات استانی و ماده 180 مبلغ یک‌میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافت، اظهار کرد: در این روستاها با استفاده از قیر یارانه‌یی میزان 35 هزار و 234مترمربع در روستاهای «سراب»، «نبوت»، «دوبیران علیا»، «گاوسوار» و «ماژین میانه سرخ» انجام شده است. او با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات به روستاها در دولت تدبیر و امید به نوبه خود بی‌سابقه بوده است، افزود: این مهم نشان از نگاه و توجه ویژه دولت به عمران و آبادانی روستاها دارد.

 پرداخت مطالبات بیمارستان‌های دولتی لرستان تا پایان بهمن-خرم‌آباد| مدیرکل بیمه سلامت لرستان از پرداخت مطالبات بیمارستان‌های دولتی استان تا پایان بهمن ماه جاری خبر داد. شاهدخت فتحی‌بیرانوند اظهار کرد: کل طلب موسسات تشخیص درمانی در بخش خصوصی و دولتی و وابسته به تامین اجتماعی استان 356 میلیارد تومان بوده که تاکنون 343 میلیارد تومان آن پرداخت شده است. از این میزان 10 تا 13میلیارد تومان باقی‌مانده که قول مساعد داده شده در نخستین فرصت با تزریق اعتبار پرداخت خواهد شد. مدیرکل بیمه سلامت لرستان بیان کرد: تا پایان سال 95 مطالبات موسسات و مراکز تشخیص درمانی، بخش خصوصی پرداخت شده و مطالبات داروخانه‌های دولتی و خصوصی نیز تا پایان تیرماه امسال پرداخت شده است. فتحی‌بیرانوند افزود: در حال حاضر تنها مطالبات بیمارستان‌های دولتی مانده که تا آخر بهمن ماه امسال تسویه خواهد شد. 13هزار میلیارد تومان اوراق خریداری شده سهم لرستان است که با تحقق آنها این مطالبات پرداخت خواهد شد.

 راه‌اندازی کمپین «چاقی می‌کشد» در آذربایجان‌شرقی-تبریز| مدیرگروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای مبارزه با معضل «چاقی» که سلامتی را به مخاطره می‌اندازد، کمپین «چاقی می‌کشد» را از ابتدای دی‌ماه سال جاری راه‌اندازی کرده‌ایم و این کمپین تا عید نوروز ادامه خواهد داشت.

«فتح‌الله پورعلی» در این رابطه اظهار کرد: یکی از آیتم‌های در نظر گرفته شده در سند تدبیر و توسعه استان «توقف افزایش شیوع چاقی» است که سازمان بهداشت جهانی هم این موضوع را مورد توصیه قرار داده است.

او افزود: در اکثر معضلات و مشکلات جامعه هدف‌گذاری‌های اعمال شده غالبا بر کاهش آن مشکل است، اما در رابطه با «چاقی» که شیوع آن به ‌شدت در حال افزایش بوده، هدف‌گذاری ما همچنین سازمان بهداشت جهانی روی «توقف» این معضل است.

مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی به همراه استان تهران و استان‌های شمالی جزو استان‌هایی هستند که افراد چاق زیادی دارند، اما طی اقداماتی که در ۱۰سال گذشته انجام شده، به نظر می‌رسد که روند افزایش شیوع چاقی در استان به‌شدت استان‌های دیگر نیست.

 آغاز صادرات گوجه‌فرنگی از دیر بوشهر به قطر-بوشهر|  مدیر جهاد کشاورزی دیر استان بوشهر گفت: نخستین محموله صادراتی گوجه‌فرنگی از این شهرستان به کشور قطر ارسال شد. عیسی محمددوست افزود: محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل دیر تاکنون از راه زمینی به کشورهای عراق و افغانستان صادر می‌شد اما امسال برای نخستین‌بار صادرات این محصول از طریق دریا به کشور قطر آغاز شده است. او ادامه داد: برای ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای گوجه‌فرنگی و حمایت از کشاورزان از زمان برداشت امکان صادرات این محصول به خارج از کشور از جمله کشورهای عراق، افغانستان و قطر فراهم شده است. محمد‌دوست بیان کرد: سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی در سال زراعی جاری در این شهرستان 5هزار و 300 هکتار است که پیش‌بینی می‌شود 240هزار تن تولید داشته باشیم. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر اظهار داشت: از ابتدای برداشت محصول گوجه‌فرنگی تاکنون 50درصد محصول در این شهرستان برداشت شده که 10هزار تن از این محصول به خارج از کشور صادر و مابقی در بازارهای داخلی به مصرف رسیده است.

 کاشت 8هزار نهال گلابی در باغ تاریخی سیب کرج-کرج| مدیرعامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اعلام کرد که عملیات کاشت 8هزار اصله نهال در باغ تاریخی سیب مهرشهرکرج آغاز شد. حسین عطایی اظهار داشت: برای احیا و بهسازی باغ سیب مهرشهر کرج در این مرحله 8 هزار نهال گلابی در قطعه 8 باغ سیب مهرشهر کاشته می‌شود. او ادامه داد: عملیات آماده‌سازی محل کاشت نهال طی 13 مرحله به اتمام رسیده است و نهال‌های گلابی در محدوده تعیین شده کاشته خواهد شد. عطایی خاطرنشان کرد: 25 هکتار از فضای باغ سیب برای کاشت این نهال‌ها اختصاص یافته است.

 انهدام 121 باند قاچاق کالا در همدان-همدان| رییس پلیس آگاهی استان همدان اظهار کرد: 121 باند قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه در این استان شناسایی و منهدم شد که نست به مدت مشابه سال گذشته 2درصد افزایش را نشان می‌دهد. سرهنگ رضا زارعی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» پلیس آگاهی در راستای حمایت از تولید داخلی، عملیات‌ها و رزمایش‌های خود را برای برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز شدت بخشید. او اضافه کرد: قاچاق کالا از مهم‌ترین عواملی است که موجب رکود واحدهای تولیدی و از بین رفتن فرصت‌های شغلی می‌شود. او بیان کرد: هر چند تلاش پلیس و نهادهای مسوول مقابله بی‌امان با قاچاقچیان است ولی مهم‌ترین راهبرد برای کاهش کالای قاچاق در سطح عرضه، کاهش تقاضاست. رییس پلیس آگاهی استان همدان تاکید کرد: خانواده‌ها باید بدانند که با خرید کالای قاچاق و فاقد مجوز، زمینه اشتغال فرزندان خود را سلب می‌کنند.

 بازدید نایب‌رییس مجلس موریتانی از نمایشگاه توانمندی شهرک‌های صنعتی قزوین-قزوین|  نایب‌رییس مجلس موریتانی بعدازظهر دوشنبه از نمایشگاه توانمندی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی قزوین واقع در شهرک صنعتی کاسپین بازدید کرد.

محمد ولد الشیخ در این بازدید با محصولات و دستاوردهای شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی استان قزوین آشنا شد. وی ابراز علاقه کرد: صنایع کشورش از توانمندی‌ها و تجربیات واحدهای تولیدی استان قزوین استفاده و با یکدیگر همکاری‌های صنعتی و تجاری برقرار کنند. محمد عمرانی سفیر ایران در موریتانی به همراه محمد فواد رییس گروه دوستی موریتانی و ایران و فاطمه الجید از نمایندگان مجلس موریتانی نیز در این بازدید حضور داشتند. این بازدید با هدف آشنایی این هیات با توانمندی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی قزوین و با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی انجام شد.

 

 

ارسال نظر