15هزار میلیارد ریال برای بهینه‌سازی مصرف آب اختصاص یافت

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۰۶۴
15هزار میلیارد ریال برای بهینه‌سازی
مصرف آب اختصاص یافت

همدان|

 معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت در سال جاری برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف آب در باغ‌های کشور 32هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفت که تاکنون 15هزار میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

علیمراد اکبری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از باغ‌های شهرستان اسدآباد افزود: بهینه‌سازی مصرف آب امسال در 272هزار هکتار طرح اجرایی شد که 122هزار هکتار از آن به پایان رسیده و مابقی نیز در دست اجرا است.

وی رویکرد دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی را ارتقای بهره‌وری با افزایش کارآیی مصرف آب عنوان کرد و گفت: رفع مشکلات باغداران کشور و افزایش تولید می‌تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند. معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی به اقدامات خوب استان همدان در راستای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف آب اشاره و بیان کرد: همدان در این زمینه رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است. اکبری اظهار کرد: بنابر آمارهای موجود امسال 10هزار هکتار طرح در استان همدان اجرا شده و 800 میلیارد ریال در این رابطه هزینه شده است.

وی به اختصاص یک‌هزار و 160 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف آب در باغ‌های همدان اشاره کرد و گفت: از این میزان یک‌هزار میلیارد ریال برای طرح‌های آبیاری تحت فشار و مابقی برای تجهیز و نوسازی و قنوات است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: دولت تدبیر و امید سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بخش آب انجام داده و هیچگونه محدودیت اعتباری برای توسعه روش‌های مدرن آبیاری وجود ندارد. اسدآباد با 4هزار هکتار باغ در تولید محصولات، هلو، شلیل، انگو و آلو سرآمد استان همدان است.

 

ارسال نظر