ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۶۴۲

سطح‌بندی ساختمان‌های ناایمن پایتخت

رییس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران، از سطح‌بندی ساختمان‌های ناایمن شهر تهران به سه سطح بسیار پرخطر، پرخطر و متوسط خبر داد.

به گزارش مهر، زهرا صدراعظم نوری با اشاره به آخرین وضعیت ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن شهر تهران گفت: قرار بود ساختمان‌ها و ابنیه خطرآفرین و مشابه پلاسکو شناسایی و براساس دستورالعمل موجود اخطارهای لازم به مالکان و ذی‌نفعان داده شود که در این میان ۱۰ پاساژ ناایمن در منطقه ۱۱ و ۱۲ هم اخطار گرفتند که ۳ پاساژ به‌دلیل بی‌توجهی به اخطارها پلمب شدند. وی در پاسخ به اینکه چرا پلمب پاساژهای ناایمن متوقف شده است، گفت: مابقی پاساژها بعد از دریافت دستورالعمل ایمن‌سازی اقدامات خود را آغاز کرده که این فعالیت آنها ادامه دارد. رییس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ایمن‌سازی ابعاد مختلف دارد و عملیاتی زمان‌بر است، گفت: چنانچه مالکان و ذی‌نفعان ساختمان‌ها و پاساژهای ناایمن از دستورالعمل ایمن‌سازی تمکین نکنند، ساختمان آنها نیز تعطیل می‌شود. در این راستا از ۷۳۰۰ ساختمانی که به‌عنوان ساختمان ناایمن شناسایی شده‌ اولویت‌بندی صورت گرفته که براساس اولویت‌بندی‌ها موظفند اقدام به ایمن‌سازی اماکن کنند. ناایمنی برخی ساختمان‌ها و پاساژها در سطح پرخطر، بسیار پرخطر و متوسط تعریف شده است. قرار شد باتوجه به شاخص‌ها و باتوجه به ارزیابی ریسک اولویت‌بندی صورت بگیرد و براساس آن با هماهنگی مرجع قضایی اخطار داده شود.

بی‌میلی سیاست‌گذار به

دریافت مالیات از خانه‌های خالی

مدیر علمی طرح جامع مسکن با اشاره به اینکه نبود یک نظام شفاف در بازار املاک و مستغلات یکی از عوامل نابسامانی بازار مسکن است، افزود: به نظر می‌رسد از سوی دستگاه‌های سیاست‌گذار تمایلی برای دریافت مالیات و واقعی‌سازی مالیات‌های بخش مسکن و سایر املاک و مستغلات وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، فردین یزدانی تصریح کرد: در نبود یک نظام شفاف و قابل دسترس برای همگان در خصوص اطلاعات مربوط به مالکیت زمین، املاک و مستغلات و تمام مسائل مربوط به آن نمی‌توان انتظار بهبود در شرایط فعلی و کاهش سوداگری در بازار مستغلات را مطرح کرد.

یزدانی با اشاره به اینکه ناچیز بودن ضرایب مالیات بر دارایی مستغلات از دیگر عوامل تشدید‌کننده شرایط نامطلوب در بخش مسکن و ساختمان است، یادآور شد: طی سال‌های گذشته تاکنون به دلیل برخی ملاحظات و ذی‌نفع بودن برخی گروه‌های دارای نفوذ انواع مختلفی از مالیات‌های ضروری برای ساماندهی به بازار مسکن و مستغلات مانند مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر دارایی ملکی و مالیات بر زمین‌های بایر، مسکوت مانده و تحرک خاصی در این زمینه مشاهده نمی‌شود.

به گفته این کارشناس مسکن فقدان سیاست ملی زمین در کشور جهت تنظیم جریان عرضه زمین از دیگر عوامل تشدید‌کننده نابسامانی در بازار مسکن و مستغلات است؛ این در حالی است که هم‌اکنون زمین مهم‌ترین و گران‌ترین نهاده ساختمانی است و سوداگری در بازار زمین به جهت نبود سیستم‌های شفاف اطلاعاتی در بازار مستغلات و همین طور نبود سیاست ملی زمین در کشور برای تنظیم جریان عرضه یکی از مهم‌ترین نارسایی‌ها و معضلات مهم در بازار مسکن و کل اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

اتصال راه‌آهن به مترو تهران

از ۳ نقطه جدید

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن اعلام کرد که طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی این شرکت راه‌آهن از سه نقطه جدید به مترو تهران متصل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مازیار یزدانی اظهار کرد: در کنار اتصال مترو تهران به ایستگاه مرکزی فعلی راه‌آهن برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا شبکه راه‌آهن از طریق دیگر ایستگاه‌ها هم به مترو تهران متصل شود. در این راستا ایستگاه جدیدی در شهرری ساخته خواهد شد که فرآیند تملک اراضی آن به پایان رسیده و انتظار داریم با نهایی شدن ساخت این ایستگاه امکان اتصال مستقیم آن با مترو فراهم شود.

او ادامه داد: در کنار آن ایستگاه جوانمرد قصاب هم به عنوان یکی دیگر از طرح‌های راه‌آهن در دستور کار قرار گرفته و در این راستا برای نخستین‌بار یک ایستگاه ریلی زیرزمینی در این محدوده از تهران ساخته خواهد شد. در کنار آن در ترمینال جنوب هم ایستگاه راه‌آهنی فعال می‌شود تا برای نخستین‌بار در یک مجموعه ترکیبی از قطار، مترو و اتوبوس در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

 

ارسال نظر