ترامپ آب‌های امریکا را برای حفاری نفت و گاز آزاد کرد

۱۳۹۶/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۴۵۰

گروه جهان  

دولت ترامپ پیشنهاد داد که تقریبا تمام آب‌های امریکا به روی حفاران نفت و گاز باز شود. این حرکت با هدف تقویت تولید انرژی داخلی انجام شد اما با اعتراض ایالت‌های ساحلی، طرفداران محیط‌زیست و صنعت توریسم روبه‌رو شد.

به گزارش رویترز، تلاش برای باز کردن این قلمروهای دریایی در اقیانوس اطلس، اقیانوس قطب شمال و اقیانوس آرام که قبلا غیرمجاز بودند تنها ۸سال پس از این اتفاق می‌افتد که در بزرگ‌ترین رویداد نشت نفت تاریخ امریکا، پایگاه دریایی دیپ‌ واتر هورایزن، متعلق به شرکت بریتیش‌پترولیوم واقع در خلیج مکزیک، دچار سانحه شد. این فاجعه باعث میلیاردها دلار ضرر اقتصادی شد و منجر به این شد که رییس‌جمهور وقت امریکا، باراک اوباما مقررات مربوط به این صنعت را سفت‌ و سخت‌تر کند. وزیر امور داخلی امریکا، رایان زینکه گفت که در پیش‌نویس طرح برنامه لیزینگ نفت و گاز «پوسته برون قاره‌یی»، در بازه ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴، بیش از۹۰درصد قلمرو پوسته برون‌قاره‌یی برای لیزینگ به حفاران، موجود خواهد بود که این یک رکورد ملی است. این درحالی است که طبق فرمانی در دولت اوباما، ۹۴درصد از پوسته برون‌قاره‌یی برای حفاری غیرمجاز اعلام شد. برنامه ۲۰۱۷ الی ۲۰۲۲ اوباما در صورت تکمیل قانون جدید، با آن جایگزین خواهد شد. زینکه در بیانیه خود گفت: «ما به‌دنبال این هستیم که صنعت انرژی دور از ساحل کشور خود را گسترش دهیم نه اینکه به آرامی رقابت را به رقیبان خارجی ببازیم.»

او گفت ۲۵ حوزه از ۲۶ حوزه پوسته برون‌قاره‌یی برای لیزینگ ارائه خواهد شد که این در برگیرنده کل خط ساحلی امریکاست. در فروش حق امتیازهای مطرح شده ۱۹ مورد در سواحل آلاسکا، ۷مورد در اقیانوس آرام، ۱۲ مورد در خلیج مکزیک و ۹ مورد در منطقه اقیانوس اطلس هستند. آخرین فروش لیزینگ حق امتیاز حفاری دریایی سواحل شرقی و غربی امریکا در دهه۱۹۸۰ صورت گرفت.

 

ارسال نظر