دسترسی دشوار به بیمارستان‌های تهران هنگام بحران

۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۸۴۸

وزیر بهداشت گفت: در بیمارستان‌های تهران موضوع پدافند غیرعامل رعایت نشده و بیمارستان‌ها در محل‌هایی ساخته شده‌اند که امروز از شلوغ‌ترین مناطق شهر هستند و در مواقع بحرانی، دسترسی به آنها دشوار می‌شود.

حسن قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: باید زلزله‌های اخیر تهران که مانند مانور بود را جدی بگیریم و در مورد بازسازی و نوسازی بیمارستان‌های تهران، تصمیمات مهمی بگیریم و آن را عملی کنیم. شهرداری می‌تواند زمین مورد نیاز برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی را در اختیار ما قرار دهد و وزارت بهداشت یا خیرین سلامت اقدام به ساخت بیمارستان‌های مقاوم کنند چراکه هر لحظه ممکن است دچار زلزله یا حوادث طبیعی دیگر شویم. وزیر بهداشت ضمن تاکید بر پیشگیری در مواقع بحرانی، یادآور شد: در بیمارستان‌های تهران، موضوع پدافند غیرعامل رعایت نشده و بیمارستان‌ها در محل‌هایی ساخته شده‌اند که امروز از شلوغ‌ترین مناطق شهر هستند و در مواقع بحرانی، دسترسی به آنها دشوار می‌شود بنابراین باید مسوولان باید برای ساخت بیمارستان‌های جدید در تهران، توجه ویژه‌یی داشته باشند.

وزیر بهداشت از اضافه شدن شش بالگرد ویژه اورژانس در تهران خبر داد و از شورای شهر خواست که زمینی را برای ساخت بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد. او با اشاره به زلزله اخیر تهران و قفل شدن خیابان‌ها به دلیل ترافیک و لزوم استفاده از اورژانس هوایی در تهران، گفت: در این حوزه اقداماتی انجام شده و به زودی شش دستگاه آمبولانس هوایی را وارد مدار می‌کنیم تا برای تهران استفاده شوند البته تا امروز هوانیروز، ارتش و نیروی انتظامی بطور اجاره‌یی ۳۵ بالگرد را در اختیار ما قرار داده بودند اما این بالگردها نمی‌توانند در هر جای تهران بنشینند این در حالی است که بالگردهای ویژه اورژانس دو موتوره‌اند، وزن‌شان کم است و می‌توانند در هر کجا فرود آیند بنابراین امیدواریم بتوانیم این خدمت را هرچه سریع‌تر ایجاد کنیم.

وی در ادامه محل استقرار بیمارستان‌های تهران را نگران‌کننده خواند و گفت: این بیمارستان‌ها در گذشته در حاشیه شهر بودند اما اکنون در مرکز شهر قرار گرفته‌اند. در شب زلزله تهران به بیمارستان‌های امام خمینی و شریعتی در تهران و بیمارستان شهید مدنی در کرج فکر می‌کردم. ما طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام داده‌ایم اما توجه به بیمارستان‌ها در کارهایمان مغفول مانده است.

 

ارسال نظر