آزادی 6 میلیارد دلاری

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۴۷۱
آزادی 6 میلیارد دلاری

 وال ‌استریت ژورنال:  

مقامات سعودی برای آزادی ولید بن طلال از بازداشت حداقل

۶ میلیارد دلار پول از او درخواست کرده‌اند. آن طور که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، شاهزاده ولید بن‌طلال یکی از ثروتمندترین افراد جهان که از ابتدای ماه گذشته میلادی از سوی مقامات سعودی به اتهام فساد و به همراه حدود 200 شاهزاده سعودی دیگر در بازداشت به سر می‌برد با درخواست مصالحه‌یی گران‌قیمت از سوی سران سعودی مواجه شده است. بن‌طلال درحال مذاکره با دولت است تا در قبال آزادی‌اش، دولت سعودی بخشی از شرکت عظیم وی به نام «کینگدم هلدینگ کمپانی» را به دست آورد. این شرکت هلدینگ هم‌اکنون در بازار سهام سعودی حضور دارد و ارزشی بالغ بر 9میلیارد دلار دارد. پیش‌تر دادستان عمومی عربستان مبلغ سرمایه‌یی را که بازداشت‌شدگان برای پس دادن آن به دولت به توافق رسیده‌اند حدود 100میلیارد دلار اعلام کرده بود.

 تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از صحبت‌های بوریس جانسون درباره روسیه منتشر کرد. به گزارش تایمز، بوریس جانسون در جمع خبرنگاران در مسکو، روسیه را به دشمنی با اروپا متهم کرد. طبق این گزارش، وزیر خارجه بریتانیا روز جمعه برای دیداری رسمی با سرگئی لاوروف به مسکو رفت. او در یک نشست خبری مشترک با لاوروف اعلام کرد که در برخی شرایط، دشمنی روس‌ها در برابر منافع بریتانیا بسیار بیشتر از دوران جنگ سرد است. او در آستانه سفرش گفته بود که روابط با روسیه را نمی‌توان به شکل فعلی ادامه داد. واکنش مسکو به اظهارات جانسون خونسردانه بود. بوریس جانسون در این نشست به حمله‌های سایبری روسیه و دخالت این کشور در انتخابات آلمان و امریکا نیز اشاره کرد. در ادامه نیز وزیر خارجه بریتانیا، صحبت‌هایی پیرامون بحران اوکراین و دخالت مسکو در غرب بالکان داشت؛ اقدامی که باعث تنش میان روسیه و اروپا شده است.

 واشنگتن پست:

صفحه اول این روزنامه به گزارشی از افزایش نیروهای ناتو در مرزهای روسیه اختصاص دارد. طبق این گزارش، وزیر دفاع روسیه اظهار اعلام کرده که ناتو تمرینات نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه را از سال 2012 تاکنون دو برابر کرده است. این نیروها از اعضای 4 گردان تاکتیکی و زرهی امریکا از نیروهای نظامی بین‌المللی ناتو هستند که به کشورهای حوزه بالتیک و لهستان اعزام شده‌اند. همچنین شمار سربازان آماده همکاری با این نیروها از 10هزار به 40هزار نیرو افزایش یافته است. همچنین سرگئی شویگو در اظهاراتی دیگر گفته که ناتو در 5 سال گذشته حضور نظامی خود در مرزهای غربی این کشور را گسترش داده که این امر اقدام متقابل و انتقام‌جویانه مسکو را به دنبال دارد. به گفته وزیر دفاع روسیه، ناتو فعالیت‌های نظارتی هوایی و دریایی خود را نیز به ‌شدت گسترش رداده است.

 

 

ارسال نظر