بزرگ‌ترین مال‌های در دست احداث تهران

۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۷۹۶

مگامال‌ها یا مراکز خرید چندمنظوره، مراکزی هستند که علاوه بر تامین نیازهای کالایی به تامین نیازهای دیگر مردم نظیر نیازهای فرهنگی، ورزشی، تفریحی و غذایی هم می‌پردازند. به‌همین منظور در مال‌ها شاهد حضور کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های سینما، شهربازی، موزه، گالری‌های هنری هستیم. عموما در طراحی و ساخت مال لزوم این فضاها جهت ترغیب مردم به ماندگاری و صرف بیشتر وقت در فضای تجاری بسیار ضروری است.

از اواسط دهه 1990 میلادی سبک جدیدی در مال‌سازی‌ها پدید آمد به نام بوتیک مال یا مرکز سبک زندگی که در واقع کارکردی تخصصی‌تر از مال‌‌ها را دربر می‌گرفت. بوتیک مال‌ها مراکز خرید لوکس و گرانی هستند که عموما در مناطق مرفه شهرها ساخته شدند و محل تمرکز برندهای گران‌قیمت هستند و محل تردد و رفت و آمد افراد مرفه جامعه شهر نشینی هستند. به نوعی بوتیک مال‌ها متاثر از همان فروشگاه‌های برند خطی در خیابان‌های گران‌قیمت شهرها هستند که با تجمع این فروشگاه‌ها و ارائه خدمات جانبی سعی در جذب افراد مرفه جامعه دارند که این مساله به ایجاد ارزش افزوده تجاری برای سرمایه‌گذاران منجر خواهد شد. باتوجه به افزایش تعداد مال‌ها تهران، تعدادی از بزرگ‌ترین مگامال‌های در دست احداث تهران در ادامه معرفی شده‌اند:

 ایران مال

 این پروژه ساختمانی بزرگ در حال ساخت، بزرگ‌ترین مجتمع تجاری و اداری خاورمیانه است که در ضلع جنوبی بزرگراه شهید همت در منطقه 22 تهران قرار دارد. این پروژه عظیم ساختمانی زیربنایی برابر یک میلیون و 700 هزار مترمربع دارد. البته این عدد مساحت کل پروژه است و بخش تجاری آن حدود ۱۸۶هزار مترمربع خواهد بود. یعنی ۱۰ برابر بزرگ‌تر از مراکز تجاری سام سنتر و مدرن الهیه و تقریبا دو برابر کل زیر بنای پاساژ پالادیوم. مساحت تجاری این پروژه هم‌ردیف پروژه‌های بزرگ دنیا می‌ایستد و اندکی بزرگ‌تر از ترفورد انگلستان و «مال امریکا»ست. برای پی بردن به عظمت این پروژه تجاری اداری در حال ساخت یک مثال دیگر بزنیم. برای بازدید از کل بخش مال در حال ساخت باید حدود ۱۴٫۷ کیلومتر پیاده‌روی کنید. یعنی به‌اندازه مسافت خیابان ولیعصر از میدان منیریه تا تجریش!

 مجتمع تهران مال در منطقه ۲۲

این ساختمان در غرب تهران و منطقه گردشگری و خوش آب و هوای تهران قرار دارد و عملیات ساختمانی روی زمینی به مساحت ۲۳۰۰۰مترمربع و در کنار دو بلوار اصلی شهرک گلستان (شهرک راه آهن) امیرکبیر و کاج آغاز شده است. مجتمع تهران مال با ۱۶۰ هزار متر مربع زیربنا دارای ۳۰۰۰واحد پارکینگ هوشمند بصورت سرپوشیده با ایمنی کامل خواهد بود و نزدیک به ۲۲۰۰۰متر مربع فضای تفریحی رفاهی از قبیل پردیس سینمایی، فودکورت، رستوران و کافی شاپ‌های متعدد و شهربازی سرپوشیده مدرن و الکترونیکی است. این مجتمع دارای ۶۰۰ واحد تجاری در ۲ طبقه با دسترسی داخلی مناسب است.

 مگا پارس

مجتمع تجاری اداری مگاپارس به عنوان بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مرکز تجاری-اداری ایران در زمینی به مساحت 27 هزار مترمربع و زیربنای بیش از 210هزار مترمربع در منطقه‌یی با دسترسی‌های منحصر به‌فرد در حال ساخت است. مجتمع پارس مجموعه‌یی است از کاربری‌های مختلف شامل پارکینگ اختصاصی و عمومی، واحد‌های تجاری، اداری، فرهنگی (سالن‌های سینما، تئاتر و کنسرت) تفریحی و ورزشی (بولینگ، بیلیارد، پاتیناژ و بازی‌های کودکان) و فضاهای سبز قابل تردد بر بام مجتمع. سازه مجتمع مشتمل بر 5 طبقه در زیرزمین تا 17‌طبقه در بالای سطح زمین بنا می‌گردد.

 پروژه رزمال

پروژه مجتمع تجاری، اداری، فرهنگی، ورزشی وخدماتی رزمال با زیر بنای 192403 متر مربع در 25 طبقه و دارای کاربری‌های متنوع از جمله تجاری، اداری، فرهنگی، تفریحی و ورزشی در منطقه22 تهران و با چشم‌اندازی به سوی دریاچه خلیج‌فارس، در حال احداث است. این مجتمع تجاری 5 طبقه پارکینگ در زیر زمین به همراه، مجموعه ورزشی و استخر و کارواش، 5 طبقه تجاری، فرهنگی، تفریحی، ورزشی، سالن‌های چندمنظوره و هایپرمارکت (مجموعه تجاری) 2 برج 14 و 15 طبقه با کاربری اداری است.

 مجتمع تجاری اداری ماتیا مال

مجموعه ماتیا مال با زیربنایی بالغ بر 84161متر مربع شامل 17 طبقه است که 6 طبقه آن زیر زمین و 11 طبقه آن روی زمین قرار دارد و در زمینی به وسعت 6200 متر مربع در محدوده منطقه 3 تهران با موقعیتی با کاربری تجاری اداری در حال احداث است. طبقات دوم تا ششم زیر زمین مجموعه ماتیا مال با مساحت بیش از 26000 متر مربع، امکان پارک 999 خودرو به‌صورت همزمان را داراست.

 اطلس پلازا

پروژه چند منظوره اطلس پلازا در تپه‌های عباس‌آباد و در حقیقت بام مرکزی پایتخت و مشرف به نمای شهر تهران تعریف شده است.

این پروژه در زمینی به مساحت ٧٥ هزار متر مربع و با زیر بنای کل ٤١٢هزار متر مربع در حال اجراست.

اطلس پلازا دارای ١٣٧ هزار متر مربع کاربری تجاری، ٥٩ هزار متر مربع کاربری اداری و بیش از ٥٠٠٠جایگاه پارکینگ و علاوه بر آن فضای تفریحی، رستوران، شهربازی، نمایشگاهی، بهداشتی، فرهنگی و علاوه بر اینها هتل مدرن ٥ ستاره در بام مرکزی پایتخت است.

 تهران پلازا

یکی از پروژه‌هایی که به زودی در فضای شهری تهران متولد خواهد شد پروژه تهران پلازا است.

این پروژه در زمینی به مساحت 6,083 متر مربع و در 11 طبقه در جنت آباد شمالی، بلوار المهدی، خیابان ایرانشهر، در دست

احداث است.

 

ارسال نظر