تحلیلگران چه می‌گویند

۱۳۹۶/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۰۳

فروش گندم تولید داخل از طریق بورس ‌کالا: یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال آینده گندم تولید داخل از طریق تابلوی بورس کالا به فروش خواهد رسید. وی عنوان کرد: به این ترتیب ابتدا کارخانه‌های تولیدکننده آرد، گندم موردنیاز خود را از طریق بورس کالا تهیه کرده و سپس مابه‌التفاوت رقم پرداخت شده به کشاورزان و نرخ رسمی توسط دولت به کشاورزان پرداخت خواهد شد. بر این اساس، تغییر در سناریو خرید گندم از خرید تضمینی به قیمت تضمینی براساس مطالعات کارشناسی و قانون افزایش بهره‌وری انجام خواهد شد. به گزارش برنا، وی با اشاره به این نکته که طرح فروش محصولات کشاورزی از طریق بورس کالا در مورد دو محصول جو و ذرت در سه سال اخیر اجرا شده است، گفت: باتوجه به موفقیت در اجرای این طرح درمورد دو محصول جو و ذرت، این‌گونه به نظر می‌رسد که اجرای آن در مورد گندم بدون مشکل خاصی انجام پذیرد. ضمن اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با مخاطرات پیش روی اجرای این طرح انجام شده است. معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: اجرای این طرح منجر به شفافیت در خرید و فروش، افزایش سرعت در پرداخت به کشاورزان، ورود بخش خصوصی به لجستیک بازار گندم و در نتیجه بهبود کیفیت گندم خواهد شد. البته طبق قانون دولت مکلف به خرید گندم از کشاورزان است؛ بر این اساس در صورت عدم فروش محصول در تابلوی بورس دولت به تکلیف قانونی خود در این مورد عمل خواهد کرد.

۱۴ شرکت تعاونی در راه بازار سرمایه: دبیرکل اتاق تعاون ایران از آمادگی بازار سرمایه برای پذیرش شرکت‌های تعاونی خبر داد. ماشاالله عظیمی درباره پذیرش شرکت‌های تعاونی در بورس اوراق بهادار، عنوان کرد: باتوجه به اصلاح اساسنامه تعاونی‌های عام و اولویت پذیرش، سازمان بورس با اولویت آمادگی کاملی برای پذیرش شرکت‌های تعاونی سهامی عام دارد. وی ادامه داد: این شرکت‌ها باید شرایط خود را تطبیق دهند و اگر نیاز به آموزش دارند، شرایط برای برگزاری دوره‌های آموزشی مهیاست، زیرا باید بازار سرمایه بازاری، متنوع باشد تا آحاد مردم با اعتبارات خرد و کلان وارد این بازار شوند. به گزارش ایبنا، دبیرکل اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه اغلب شرکت‌ها، وارد بورس می‌شوند، گفت: محدودیتی از نظر ورود به بازار سرمایه نیست و تاکنون 14 شرکت متقاضی شده‌اند. عظیمی بیان کرد: انتظار این است که شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز برای مشارکت در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی وارد بورس شوند زیرا دولت هم برای رواج فرهنگ تعاون و آثار مثبت این حرکت، حامی شرکت‌های تعاونی و فعالیت بیشتر آنهاست.

برای شفافیت در صورت‌های مالی به بازار سرمایه می‌آییم: محمدابراهیم تحسیری مدیرعامل بیمه معلم، درباره برنامه این بیمه برای ورود به بازار سرمایه گفت: برنامه‌ریزی ورود شرکت به فرابورس در راستای جلب رضایت سهامداران و رشد شرکت است. بورس، ویترین اقتصادی یک کشور به حساب می‌آید. بدون شک قرار گرفتن نام شرکت‌ها در تابلوی بورس، سبب شفافیت هر چه بیشتر آن مجموعه در اقتصاد می‌شود. وی ادامه داد: پذیرش در بورس نشان از پویایی، رشد و سودآوری شرکت‌ها دارد. به‌طور خلاصه حضور شرکت در فرابورس مزایای زیادی برای شرکت و سهامداران دارد. تعیین ارزش سهام بیمه معلم برای سهامداران موضوع مهمی است که ورود به فرابورس این موضوع را ممکن می‌سازد. تعیین قیمت سهم روی تابلوی بورس قابلیت ارزش‌گذاری دارایی سهامداران را امکان‌پذیر می‌کند.

 

ارسال نظر