فاجعه در سایت هسته‌ای‌ کره‌ شمالی با 200کشته

۱۳۹۶/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۲۱۸

گروه جهان

 شبکه تلویزیونی آساهی ژاپن مدعی شد در زمان آزمایش یکی از بمب‌های هسته‌یی کره‌شمالی، دست‌کم 200کارگر کشته شده‌اند. این گزارش اشاره‌یی به زمان این رویداد نکرده است.  گفته شده، یک تونل در حال ساخت در سایت آزمایشگاه هسته‌یی کره‌شمالی سقوط کرده و بیش از 200کارگر آن کشته شده‌اند. این شبکه تلویزیونی مدعی است ابتدا بر اثر این انفجار 100کارگر به دام افتاده بودند که در حین کمک به آنها تونل دوم ریزش کرده و در نهایت تعداد قربانیان به 200 نفر رسیده است.  کارشناسان هشدار داده‌اند که سایت آزمایشی هسته‌یی کره‎شمالی به ‌دلیل انجام 6آزمایش هسته‌یی از جمله آخرین و قوی‌ترین آن که ماه گذشته روی داد، ناپایدار شده و هر لحظه امکان وقوع حادثه‌یی در آن وجود دارد.

رییس سازمان هواشناسی کره‌جنوبی نیز سه‌شنبه هشدار داده که انجام آزمایش هسته‌یی دیگری توسط کره‌شمالی می‌تواند منجر به ریزش کوه در محل انجام آزمایش در آن کشور و نشت مواد رادیواکتیو شود.

کره‌شمالی در جدیدترین تنش خود با غرب، بریتانیا را تهدید کرده است. خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده، کره‌شمالی در پی اتهام لندن مبنی بر دست داشتن رهبر این کشور در حمله سایبری واناکرای، بریتانیا را تهدید کرده است. در بیانیه‌یی که از سوی رسانه‌های کره‌شمالی منتشر شده آمده است: بریتانیا تلاش می‌کند تا کره‌شمالی را متهم به انجام جنایات سایبری کند و این امر فراتر از آستانه تحمل پیونگ‌یانگ است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «جمهوری دموکراتیک خلق کره موضعی ثابت برای مقابله با تروریسم به هر شکلی که باشد دارد و بریتانیا باید به‌طور جدی موضع خود که هدف آن آسیب رساندن به وجهه جمهوری دموکراتیک خلق کره است را تغییر دهد.»

بن والاس وزیر امنیت بریتانیا پیش‌تر گفته بود که لندن با قطعیت بر این باور است که پیونگ‌یانگ در حمله سایبری موسوم به واناکرای در ماه مه ‌سال جاری در این کشور دست داشته است. حمله باج‌افزار واناکرای در ماه مه ‌بیش از ۳۰۰هزار رایانه را در ۱۵۰ کشور تحت تاثیر قرار داد و از جمله خدمات سلامت ملی بریتانیا در پی این حمله سایبری مختل شدند.

 

 

ارسال نظر