کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۵۰

 ریاض: مسائل مهم‌تر از قطر داریم

وزیر خارجه عربستان با بیان اینکه کشورش مسائل مهم‌تری دارد که باید روی آنها تمرکز کند، گفته قطر نه تنها دیگر هیچ موضوعیتی برای عربستان ندارد بلکه به یک مساله پیش پا افتاده برای این کشور بدل شده است. به گزارش ایسنا، عادل الجبیر در کنفرانس روابط بین‌الملل در بریتانیا همچنین از دوحه خواسته خط‌مشی خود را تغییر دهد و گفته است:«اگر تغییر رفتاری از دوحه ببینیم ما نیز شورای همکاری کشورهای خلیج فارس را برای مقابله با ایران و تروریسم تقویت می‌کنیم!» الجبیر در ادامه با بیان اینکه رفتارهای دوحه همه دروغ است به ویژه آنچه که رسانه‌های طرف‌دار این کشور منتشر می‌کنند، گفت:«توجیهات برخی از تریبون‌های رسانه‌یی یا عدم محکومیت قطر به انفجارهای تروریستی غیرقابل قبول است. قطر پیش از هر چیز باید اعتراف کند که مشکل دارد سپس به حل آن اقدام کند.» وزیر خارجه عربستان درباره ایران مدعی شد، رفتار ایران غیرقابل قبول است و عواقبی برای آن در پی خواهد داشت.

 درخواست برگزاری انتخابات محلی زودهنگام در ترکیه

کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه انتظار 17ماهه برای برگزاری انتخابات در سال 2019 را قربانی کردن دموکراسی خواند و خواستار برگزاری انتخابات محلی زودهنگام در ترکیه شد. به‌ گزارش خبرتورک، حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه (ج.ح.پ) که توسط مصطفی کمال پاشا(آتاتورک) پایه‌گذاری شده هم‌اکنون با 132کرسی دومین حزب مهم ترکیه محسوب می‌شود. این حزب در پارلمان 546 نفری ترکیه، منتقد حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان و دولت کنونی ترکیه است.

 درگیری ارتش افغانستان و طالبان در فراه

مقام‌های محلی ولایت فراه در جنوب افغانستان اعلام کرده‌اند که در درگیری میان نیروهای شورشی و نیروهای ارتش ملی افغانستان در ولسوالی پشت رود این ولایت ۹سرباز ارتش کشته شده‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، سخنگوی والی فراه گفته علاوه بر این سربازان ارتش ۱۷شورشی نیز کشته شده‌اند. طالبان وقوع درگیری را تایید کرده ولی گفته هیچ‌یک از جنگجویان آنان در این حادثه کشته نشده‌اند.  

 81 مورد درخواست استرداد از ترکیه به آلمان

پس از کودتای نافرجام تابستان 2016 ترکیه برای بازداشت متهمان مشارکت در کودتا در خارج از کشور نیز اقداماتی انجام داده و تاکنون 81 مورد درخواست استرداد این افراد را به کشور آلمان ارسال کرده است. به گزارش ایرنا، ترکیه از زمان کودتای نافرجام تابستان 2016 به دنبال استرداد

81 نفر از آلمان است. بیشتر افرادی که برای استرداد آنها از جانب دولت ترکیه درخواست صادر شده به جرایمی ازجمله قتل و ضرب و شتم متهم هستند و تنها 8 نفر از 81 نفری که ترکیه تقاضای استرداد آنها تا ماه فوریه را داده است دارای اتهامات تروریستی هستند. ترکیه بارها آلمان را برای پناه دادن به هزاران مظنونی که براساس ادعای آنکارا در کودتای نافرجام سال گذشته این کشور دست داشته‌اند، متهم کرده است.

 

ارسال نظر