قهرمان جنگ بدون ترامپ

۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۱۱
قهرمان جنگ
بدون ترامپ

 واشنگتن‌ پست:

این روزنامه در صفحه اول خود با اشاره به تماس تلفنی ترامپ با همسر یکی از سربازانی که در نیجریه کشته شده، گزارشی از اهدای مدال افتخار به کاپیتان «گری رز» منتشر کرده است. به گزارش واشنگتن پست، همسر «لا دیوید جانسون» یکی از سربازان کشته شده امریکایی در نیجر گفته که صحبت‌های ترامپ اشک او را درآورده است. دونالد ترامپ در این تماس تلفنی سخنانی گفته که خانواده این سرباز کشته شده امریکایی را به‌ شدت آزرده خاطر کرده است. همچنین در گزارش دیگری در صفحه اول واشنگتن‌پست به دریافت مدال افتخار کاپیتان «گری رز» نظامی بازنشسته امریکایی پرداخته است. طبق این گزارش، دونالد ترامپ در مراسمی در کاخ سفید، بالاترین نشان افتخار را بر گردن قهرمان جنگ آویخته است. به گفته بسیاری افراد، ترامپ درحالی به پاس حضور رز در جنگ ویتنام این مدال را بر گردنش آویخت که حرف و حدیث‌ها درباره حضور نداشتن خودش در این جنگ خبرساز شده است.

 وال ‌استریت ژورنال:

ریکس تیلرسون، وزیر امور خارجه امریکا طی یک سفر اعلام نشده، وارد عراق شد. طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده است، وزیر امور خارجه امریکا بدون اینکه از قبل اعلام کند، وارد عراق شد. او همچنین چند ساعت قبل از ورود به عراق از کابل دیدن کرده بود. به گزارش وال‌استریت ژورنال، تیلرسون در سفرش به کابل با محمد اشرف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار هر دو طرف بر تعهد دو کشور برای تامین امنیت و ثبات در افغانستان تاکید کردند. گفت‌وگوهای رکس تیلرسون، وزیر خارجه امریکا با مقام‌های افغان درباره سیاست‌های جدید ترامپ در جنوب آسیا بود. پس از این سفر، رکس تیلرسون برای دیدار با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق و فواد معصوم، رییس‌جمهوری این کشور وارد بغداد شد.

 ال‌ پایس:

هنوز بحران‌های ناشی از جدایی‌طلبی کاتالونیا از اسپانیا به پایان نرسیده و در صدر اخبار بسیاری از روزنامه‌های جهان قرار دارد.

ال‌پایس در صفحه اول خود، گزارشی از اظهارات دولت اسپانیا در مورد مقامات کاتالان‌ها منتشر کرده است. به گزارش این روزنامه اسپانیایی، سورایا سائنز دسانتاماریا، معاون نخست‌وزیر اسپانیا گفته پس از آنکه مجلس سنا اعمال مستقیم حاکمیت اسپانیا بر کاتالونیا را طبق بند ۱۵۵ تصویب کند در آن صورت نماینده‌یی از سوی مادرید برای حکمرانی بر این منطقه منصوب خواهد شد. در این صورت، رهبر منطقه کاتالونیا همه اختیاراتش را از دست خواهد داد. در مقابل یک مقام کاتالونیا نیز عنوان کرد، اگر اتحادیه اروپا به مادرید اجازه دهد حاکمیت مستقیم خود را بر کاتالونیا اعمال کند، اعتبارش را از دست خواهد داد و تنها مردم کاتالونیا این حق را دارند که نهادهای منطقه‌یی را تعیین کرده و تغییر دهند.

 

ارسال نظر