کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۳۰۹

اول نوامبر انتخابات ریاست و پارلمان اقلیم کردستان عراق

انتخابات ریاست اقلیم کردستان عراق و پارلمانی این اقلیم در اول نوامبر برگزار می‌شود.

به گزارش سومریه‌نیوز، کمیسیون عالی مستقل انتخابات و همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق سه‌شنبه از تکمیل تمام آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست اقلیم کردستان عراق در اول ماه نوامبر آتی خبر داد. کمپین‌های تبلیغاتی انتخابات از ۱۵ اکتبر جاری آغاز خواهد شد.

نواز شریف دوباره رهبر حزب مسلم‌ لیگ شد

محمد نواز شریف نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان سه‌شنبه در انتخابات داخلی این حزب، بدون هیچ رقیبی به‌عنوان رهبر حزب مسلم لیگ شاخه نواز (PML-N) انتخاب شد. به گزارش ایرنا، مجلس ملی پاکستان اخیرا قانونی را تصویب کرد که براساس آن نواز شریف نخست‌وزیر بار دیگر می‌تواند رهبری حزب مسلم لیگ را در دست بگیرد. ممنون حسین رییس‌جمهوری پاکستان نیز قانون جدید را امضا کرد. براساس لایحه تصویب شده در پارلمان پاکستان، افرادی که سابقه محکومیت داشته و نمی‌توانند عضو مجلس شوند نیز از این پس می‌توانند به‌عنوان رییس حزب انتخاب شوند. نواز شریف و فرزندانش براساس اسنادی که به «پرونده پاناما» معروف شد به اتهام دست داشتن در فساد مالی، مجرم شناخته شدند و نواز شریف توسط دادگاه عالی سلب صلاحیت و برکنار شد.

دانمارک نیروی تازه به افغانستان می‌فرستد

وزارت دفاع دانمارک می‌گوید قصد دارد نیروهای نظامی خود در افغانستان را افزایش دهد. این تصمیم یک هفته پس از آن اعلام می‌شود که یک کاروان از نیروهای نظامی دانمارک در غرب کابل هدف یک حمله انتحاری قرار گرفت. به گزارش یورونیوز، دانمارک ۹۷ سرباز در افغانستان دارد که در چارچوب نیروهای ناتو و با هدف حفظ امنیت مشاوران نظامی آن در افغانستان خدمت می‌کنند. اکنون دانمارک می‌گوید با اعزام ۵۵ نظامی جدید، تعداد نیروهای خود در افغانستان را به ۱۵۲ نفر خواهد رساند. در حال حاضر کشورهای عضو پیمان ناتو حدود ۱۳هزار نیروی نظامی در افغانستان دارند.

سفر وزیر بازرگانی عربستان به عراق

منابع عراقی از سفر قریب‌الوقوع ماجد القصبی وزیر بازرگانی و سرمایه‌گذاری عربستان، در راس یک هیات اقتصادی به عراق خبر دادند. به گزارش ایرنا، این هیات که شامل نمایندگان بیش از 60 شرکت سعودی است، قرار است در نمایشگاه بین‌المللی بغداد 2017 در تاریخ 20 ، 10 اکتبر شرکت کند. این نخستین‌بار است که عربستانی‌ها در چنین حجمی در نمایشگاه بین‌المللی بغداد شرکت می‌کنند. گفته شده، شرکت‌های عربستان با سالنی به مساحت 1200 مترمربع، بزرگ‌ترین فضای نمایشگاه را به خود اختصاص داده‌اند.

 

ارسال نظر