قاچاق از روسیه راه نجاتی برای «کیم»

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۸۵۴
قاچاق از روسیه
راه نجاتی برای «کیم»

 واشنگتن‌پست:

 در این روزنامه گزارشی از مقامات امریکایی منتشر شده که اعلام کرده‌اند: قاچاقچیان روسیه به قدرتمند شدن کره‌شمالی کمک می‌کنند. آن‌طور که واشنگتن‌پست نوشته، کمک قاچاقچیان روس به کره شمالی در دور زدن تحریم‌ها، تاثیر فشارها بر پیونگ یانگ را برای توقف برنامه هسته‌یی کاهش می‌دهد. طبق این گزارش قاچاقچیان روسی در انتقال محموله‌های نفت و اقلام ضروری به کره‌شمالی کمک می‌کنند؛ کمکی که می‌تواند تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را بی‌اثر می‌کند. در گزارش این روزنامه، به اسنادی اشاره شده که حاکی از افزایش تردد نفتکش‌ها میان بنادر کره‌‌شمالی و شرق روسیه است. در حالی که امریکا ‌دنبال تشدید انزوای اقتصادی و سیاسی کیم‌ جونگ‌اون است، قاچاق مواد از روسیه به کره‌شمالی می‌تواند راه نجاتی برای این کشور تحریم شده باشد. تحریم‌ها علیه کره‌شمالی در پاسخ به آزمایش‌های هسته‌یی این کشور افزایش یافت.

 

 وال‌استریت ژورنال:

توفان ایرما به پایان رسیده و بازسازی فلوریدا آغاز شده است. طبق گزارش وال‌استریت‌ژورنال، بازسازی ویرانه‌های این ایالت طولانی خواهد بود. این توفان مانند ارتشی قدرتمند، فلوریدا را درنوردیده و ویرانی‌های بسیاری بر جای گذاشته است. طبق عکس‌های منتشر شده از این ایالت پس از توفان، سقف بسیاری از خانه‌ها از جا کنده شده و جاده‌ها پر از درخت‌های شکسته و زباله‌های ناشی از ویرانی هستند. در بسیاری از مناطق فلوریدا، برق، تلفن و آب نیز قطع شده و خیابان‌های بسیاری دچار آب‌گرفتگی شده‌اند. مقامات این ایالت هنوز نتوانسته‌اند به‌طور کامل میزان خسارات وارد شده را تخمین بزنند. صلیب سرخ هلند اعلام کرد که تقریبا یک‌سوم ساختمان‌ها در جزایر کاراییب بر اثر توفان ایرما ویران شده‌اند و ساختمان‌های بسیاری دچار آسیب شده‌اند.

 یو‌ اس‌ تودی:

کلینتون اعلام کرد: دستیاران ترامپ به روسیه برای مداخله در انتخابات امریکا کمک کردند. به گزارش این روزنامه هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته امریکا متقاعد شده که دستیاران ترامپ در دوران انتخابات به روسیه کمک کرده‌اند تا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 امریکا دخالت کند. کلینتون ادعا کرده که مطمئن است ارتباط‌هایی میان دستیاران ترامپ و روسیه وجود داشته است؛ چرا که کلینتون اعتقاد دارد پوتین خواهان باخت او و پیروزی ترامپ بوده است. او حتی اعلام کرده که نوعی رابطه مالی بین ترامپ و اقدامات او با روسیه وجود دارد. کلینتون در ادامه صحبت‌های خود گفته که دستیاران ترامپ به سختی تلاش کرده‌اند تا ارتباط ترامپ و روسیه پنهان بماند. او، برنی سندرز، پوتین، رسانه‌ها و مدیر پیشین اف‌بی‌آی را نیز در شکستش در انتخابات ریاست‌جمهوری مقصر می‌داند.

 

 

ارسال نظر