پیش‌نیاز کسب و کار موفق آموزش و مهارت است

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۸۴

 رییس سازمان فنی و حرفه‌ای با تاکید به لزوم آموزش در بخش‌های مختلف شرکت‌های تعاونی در کشور گفت: پیش‌نیاز بهای تعاونی، آموزش است و پیش‌نیاز ارائه آموزش نیز فراگیری حرفه و مهارت است تا تعاونی‌ها بتوانند به جایگاه واقعی و تعریف شده خود در قانون برسند.

امین سازگارنژاد در دوازدهمین جشنواره تعاونی‎‎های برتر استان یزد به نقش آموزش در کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: این سازمان برای هم‎‎افزایی امکانات آموزشی آماده همکاری برای ارتقای میزان مهارت فعالان بخش تعاون برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‎‎های حوزه تعاون است.

وی به تفاهمنامه اخیر سازمان فنی و حرفه‎‎ای با نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهمنامه علاوه بر مهارت‌آموزی سربازان در حرفه مورد علاقه آنها در تبصره‎‎یی، موضوع تشکیل تعاونی با عضویت سربازان برای تسهیل اشتغال آنها پس از دوران سربازی دیده شده است.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: زمانی که در نظام سرمایه‎‎داری، سرمایه به عنوان یک ارزش تلقی می‎‎شد، تعاونی‎‎ها با تاکید بر ارزش انسان‎‎ها و به عنوان یک رویکرد توسعه‌یی در ایران و دنیای جدید تشکیل شد.

وی افزود: با اینکه قانون اساسی ایران بر فعالیت‌های تعاونی به‌عنوان یک مجموعه دارای همکاری و همدلی، کار جمعی و تیمی تاکید زیادی دارد ولی این بخش اقتصادی تاکنون نتوانسته جایگاه رفیعی را در اقتصاد کشور به خود اختصاص دهد. معاون وزارت تعاون ادامه داد: نقش تعاون در برخی بخش‎‎های کشور ازجمله در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی مغفول و کمرنگ است در حالی که ظرفیت‌های این بخش بسیار بالاست و باید استفاده کرد. سازگارنژاد با بیان برخی ظرفیت‌های استان یزد در بعد تعاونی به فعالیت‌های گسترده شرکت تعاونی پیشگامان یزد اشاره کرد و گفت: با الگو قرار دادن این مجموعه می‌توان در مسیر رشد و گسترش فعالیت‌های تعاونی و تاثیر در اقتصاد ملی تلاش بیشتری کرد. وی با مفید دانستن برگزاری جشنواره ‎‎ تعاونی‌های برتر اظهار امیدواری کرد تا این جشنواره‌ها به‌عنوان آیینه‎‎ای بتوانند نقاط قوت و ضعف تعاونی‎‎ها را شناسایی کنند و برای توسعه و رونق بیشتر این حوزه مورد استفاده قرار داد.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای در ادامه با اشاره به ظرفیت گردشگری یزد یادآور شد: این استان کانون جهانگردی، کار و اشتغال و توسعه نیروی انسانی است و باید با همکاری شهرداری، شورای شهر و تعاونی‌ها زمینه تایید صلاحیت بخش‌های خدماتی فراهم شود.

 

ارسال نظر