اخبار کلان

۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۶۲

 حساب‌‎های سازمان لیگ همچنان مسدود است

رییس امور مالیاتی شهر تهران با بیان اینکه هنوز دستوری از وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر تجدیدنظر درباره بدهی مالیاتی سازمان لیگ فوتبال ایران واصل نشده است، گفت: حساب‌های سازمان لیگ همچنان مسدود است. محمدرضا نوری در گفت‌وگو با ایرنا درباره انتشار خبری مبنی بر اینکه گفته می‌شود، وزارت امور اقتصادی و دارایی به اختلاف میان سازمان مالیاتی و لیگ فوتبال ورود کرده و به لغو حکم قبلی رای داده است، گفت: تاکنون چنین حکم و نامه‌یی به امور مالیاتی شهر تهران ارسال نشده است. وی با بیان اینکه سازمان لیگ براساس قانون مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بود و به وظیفه خود عمل نکرده است، گفت: مسوولان این سازمان به تازگی مراجعاتی به امور مالیاتی داشته‌اند، اما هنوز اعتراض رسمی به حکم مالیاتی صادر شده، صورت نگرفته است. نوری با بیان اینکه تا زمانی که وضعیت مالیاتی سازمان لیگ تعیین‌تکلیف نشود، حساب‌های آن مسدود خواهد بود، گفت: نحوه پرداخت بدهی قطعی مالیاتی طبق قانون مشخص است و باید این کارها انجام شود تا نسبت به رفع اقدام‌های اجرایی انجام شده، اقدام شود. رییس امور مالیاتی شهر تهران یادآور شد که در روزهای گذشته جلساتی در این زمینه برگزار شده است اما تا حصول نتیجه نمی‌توان جزییات آن را رسانه‌یی کرد.

 اصلاحیه عملکرد بودجه ۹۴ به دولت رفت

خزانه‌دار کل کشور از تهیه اصلاحیه صورت‌حساب عملکرد بودجه سال ۱۳۹۴ و ارسال آن به هیات دولت خبر داد. به گزارش ایبنا، سیدرحمت‌الله اکرمی با اعلام این خبر اظهار کرد: اصلاحیه صورت‌حساب عملکرد بودجه سال ۱۳۹۴ و سنوات قبل از سوی اداره کل هماهنگی و تلفیق حساب‌ها و روش‌های حسابداری معاونت نظارت مالی و خزانه‌دار کل کشور صرفا با استفاده از سامانه نظارت آنی معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور (سناما) مطابق عناوین و تقسیمات مندرج در قوانین بودجه سنوات مذکور تهیه و تنظیم شده و نمایانگر عملکرد بودجه آن دسته از دستگاه‌هایی است که از آذرماه سال ۱۳۹۵ (موعد ارائه صورت‌حساب عملکرد بودجه سال ۹۴) تا این تاریخ، حساب سال یاد شده و همچنین سنوات قبل را ارائه داده‌اند یا نسبت به رفع اشکال حساب‌های خود اقدام کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به سومین سال اجرای مبنای حسابداری تعهدی در دولت، اقدامات متعددی نظیر اصلاح قوانین و مقررات، آموزش مستمر کارکنان، پیگیری شناسایی دارایی‌ها و بدهی‌ها بر اساس دستورالعمل‌های مربوط و... برای ایجاد زمینه لازم برای تهیه صورت‌های مالی دولت توسط این معاونت در دست اجراست.

 سود تسعیر ارز صادراتی معاف از مالیات است

بر اساس بخشنامه سازمان مالیاتی، سود تفاوت نرخ ارز ناشی از تسعیر ارز حاصل از صادرات، معاف از مالیات بوده اما زیان حاصل از تسعیر ارز صادراتی هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی نمی‌شود. به گزارش تسنیم، سازمان امور مالیاتی با توجه به حکم قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه، بخشنامه قبلی خود در خصوص اخذ مالیات از سود ناشی از تسعیر نرخ ارز را اصلاح کرد.

بر‌اساس بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی، با توجه به بند ب ماده 45 قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه که در اواخر سال 95 تصویب و در آن تاکید شد، سود تفاوت نرخ ارز ناشی از تسعیر ارز حاصل از صادرات از مالیات معاف خواهد بود، بند 1 قسمت نکات قابل توجه در رسیدگی مالیاتی دستورالعمل پیشین سازمان مالیاتی مصوب سال 93 اصلاح شد. بر این مبنا سود حاصل از تسعیر ارز به استثنای سود تفاوت نرخ ارز ناشی از تسعیر ارز حاصل از صادرات صرفنظر از منشا تحصیل آن مشمول مالیات خواهد بود. همچنین با توجه به ماده 105و ماده 147 قانون مالیات‌های مستقیم زیان‌های ناشی از تسعیر نرخ ارز حاصل از صادرات (هزینه) قابل قبول (مالیاتی) نخواهد بود.

 

 

ارسال نظر