چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۵۵

تا زمان حضور زنان در ورزشگاه‌ها، به استادیوم نمی‌روم

02-2یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون فرهنگی مجلس دهم می‌گوید تا زمانی که امکان حضور برای تمام زنان علاقه‌مند به ورزشگاه‌ها مهیا نشود، ترجیح می‌دهد از امکان حضور در ورزشگاه به عنوان نماینده مردم استفاده نکند و در عین حال پیشنهاد می‌کند در یکی از دربی‌های پایتخت به‌صورت آزمایشی به زنان اجازه ورود داده شود تا ابعاد موضوع روشن شود.

پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به عدم حضور خود در ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار تیم ملی فوتبال ایران و سوریه گفت: با وجود آنکه درپی هماهنگی‌های صورت گرفته حضور بنده و دو نماینده زن دیگر این کمیته صادر شده بود، آنچنان که پیش از این نیز در جریان بازی‌های تیم ملی والیبال و موارد مشابه دیگر اعلام کرده بودم تا زمانی که همه زنان ایرانی امکان حضور در ورزشگاه‌ها را نداشته باشند، در ورزشگاه حاضر نخواهم شد.

او در واکنش به حواشی ایجاد شده در فضای مجازی در انتقاد به حضور اینچنینی نمایندگان مردم در پاسخ به سوالی درباره دیدگاه طیبه سیاوشی دیگر نماینده اصلاح‌طلب عضو کمیسیون فرهنگی که معتقد است عدم حضور در چنین فرصت‌های حداقلی نوعی «رویکرد انفعالی» است، تاکید کرد: من و سیاوشی یک هدف داریم اما در روش با یکدیگر تفاوت‌هایی نیز داریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم خاطرنشان کرد: تا زمانی که زنان و دختران دیگر نتوانند آزادانه تیم ملی کشورمان را تشویق کنند، من به عنوان نماینده مردم نمی‌توانم به ورزشگاه بروم. رییس فراکسیون زنان مجلس دهم تصریح کرد: قطعا تلاش همه ما این است که همه زنان و جوانانی که علاقه‌مند به حضور در استادیوم‌های ورزشی هستند، بتوانند از این حقوق برخوردار شوند.

 

دریافت یک‌میلیارد و 700میلیون دلار از امریکا

02-3معاون وزیر دفاع گفت: اکنون مطالباتی در زمینه قراردادهای نظامی پیش از انقلاب از امریکا داریم که برخی از آن در چند سال اخیر شامل یک‌میلیارد و ۷۱۰میلیون دلار پرداخت شده است.

به گزارش تسنیم، سردار رضا طلایی‌نیک معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع با حضور در یک برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به اینکه دکترین ما دفاعی است، گفت: فقط در جایی که به محدوده یا حریم سرزمین ما تجاوز شود، قطعا هشدار می‌دهیم و این حداقل واکنش نیروهای دفاعی ماست.

سردار طلایی‌نیک ادامه داد: در برجام عبارتی آمده است که اگر موشک برای حمل کلاهک هسته‌یی طراحی شود، ممنوع است و نیازی به درج این عبارت هم نبود زیرا در دکترین ما نیست اما این موضوع برای آنان بهانه‌یی برای فضاسازی شده است. معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر اینکه حقوق ملت ایران باید استیفا شود و این دعاوی را پیگیری می‌کنیم، گفت: حکم برخی از آنها به نفع ما صادر شده اما به علت تحریم حکم آن اجرا نشده و برخی وجوه در حساب دادگاه است. سردار طلایی‌نیک گفت: طبق قانون مصوب مجلس، این پول متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیست بلکه متعلق به بانک مرکزی و خزانه کشورمان است و فرآیند آن در حال پیگیری است. معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع افزود: خواسته اولیه ثبت شده کشورمان در دعاوی بیش از 3میلیارد و 200میلیون دلار در دیوان است که با توجه به اینکه اصل موجودی صندوق حساب ما را پرداخت کردند در حال محاسبات دقیق است.

 

دیدار وزیر خارجه واتیکان با ظریف

02-4پل ریچارد گالاگر، وزیر خارجه واتیکان که برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است، با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش ایسنا، در این دیدار ظریف با اشاره به روابط دیرپا، احترام‌آمیز و مبتنی بر درک متقابل میان تهران و مقر مقدس (واتیکان) و ضمن تاکید بر ضرورت گفت‌وگو و همکاری موثر بین ادیان و تمدن‌ها گفت: ما برای شخصیت و مواضع عالی‌جناب پاپ احترام قائلیم. وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به شرایط بحرانی منطقه بر در پیش گرفتن راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای فائق آمدن بر این بحران‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: مشکل امروز جهان، مشکل افراط‌گرایی است که به یک منطقه محدود نمی‌شود. ظریف در خصوص وضعیت مسلمانان روهینگیا در میانمار نیز خواستار همکاری و مساعدت همه کشورها برای توقف روند کشتار و اخراج دسته‌جمعی مسلمانان این کشور شد و از تلاش‌های واتیکان در این زمینه قدردانی کرد. در ادامه گالاگر، وزیر امور خارجه واتیکان نیز در این دیدار با اشاره به دیدگاه‌های مشترک دو کشور در خصوص تحولات منطقه‌یی و اشتراک نظر در مورد گفت‌وگو و همکاری برای پایان دادن به بحران‌های منطقه‌یی، بحران مهاجران و افراط‌گرایی گفت: واتیکان از استفاده صلح‌آمیز انرژی هسته‌یی و توافق برجام حمایت کرده است و هنوز هم حمایت می‌کنیم. وزیر خارجه واتیکان اظهار داشت: تشویق فرهنگ صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان در خاورمیانه باید با جدیت دنبال شود و واتیکان همواره از این همزیستی بین ادیان حمایت کرده است. آقای گالاگر در خصوص مسلمانان میانمار نیز ضمن اشاره به تلاش‌های واتیکان برای حل این بحران گفت: ما به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه خواهیم داد.

 

احساس امنیت از خود امنیت مهم‌تر است

02-5 رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: احساس امنیت از خود امنیت مهم‌تر است که نیروی انتظامی این مهم را به مردم هدیه می‌کند. به گزارش ایسنا، علاءالدین بروجردی در دیدار سردار مهدیان‌نسب، فرمانده انتظامی لرستان در بروجرد با اشاره به اینکه نیروی انتظامی نیرویی مقتدر است که با جان و دل کار می‌کند و امنیت را به مردم هدیه می‌کند، اظهار کرد: خدمت در نظام جمهوری اسلامی عبادت است.

وی با تاکید بر اینکه احساس امنیت از خود امنیت مهم‌تر است، افزود: استان لرستان از استان‌های امن کشور است و اگر امروز احساس امنیت در کشور از رشد قابل قبولی برخوردار است، نشان از مشارکت جدی مردم در مقوله امنیت و تعامل با دستگاه‌های امنیتی به خصوص پلیس است. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز پلیس ایران اسلامی با اتکا به ایمان و تقوای الهی در انجام ماموریت‌های خود توانسته دستاوردهای قابل توجهی را کسب کند. بروجردی برقراری امنیت پایدار در کشور را نتیجه تلاش شبانه‌روزی نیروی جان بر کف انتظامی و دستگاه‌های امنیتی برشمرد و اضافه کرد: پلیس تا حد توان سهم خود را در ایجاد امنیت به انجام رسانده و برای پایداری امنیت در جامعه همه اقشار و نهادها نیز باید سهم و نقش خود را به خوبی ایفا کنند. این نماینده مجلس دهم اقتدار و حضور ناجا در جامعه را نشان از آرامش و تجلی امنیت اجتماعی دانست و افزود: حفظ امنیت نظام و تداوم انقلاب در گرو خدمات کارکنان ناجا در سراسر کشور است.

 

ارسال نظر