لیدری گروه فلزات و معدن در بازار سهام

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۹۹

گروه بورس|

معامله‌گران بورس تهران روز گذشته با رنج شدن قیمت سهام در شیب صعودی برای اغلب نمادهای گروه‌های فلزات اساسی و معدنی‌ها شاهد معاملاتی پرحجم در تالار شیشه‌یی بودند.

به گزارش «تعادل»، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس و اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات روز گذشته سه‌شنبه 14 شهریورماه 96 با افزایش 281واحدی روی رقم 83هزار و 733 واحد ایستاد. شاخص کل هم‌‌وزن اما با کاهش 20واحدی عدد 17 هزار و 688 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 392واحدی به رقم 91هزار و 833 واحد دست یافت. شاخص بازار اول در حالی با افزایش 286واحدی به رقم 58هزار و 600 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 130واحدی عدد 182هزار و 894 واحد را به نمایش گذاشت. روز گذشته همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش یک واحدی به رقم 951واحد رضایت داد. بر اساس این گزارش، روز گذشته معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با 102واحد، فولادمبارکه با 52واحد و صنعتی و معدنی گل‌گهر با 46واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با 9 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با 8 واحد و فولاد خراسان با 7واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند. به گزارش فارس، ارزش کل معاملات روز گذشته بورس تهران در حالی به بیش از 210میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 610 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 44 هزار و 472 نوبت داد و ستد بود. طی معاملات روزگذشته نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع خاک چینی ایران، کشت و صنعت پیاذر، کاشی صدف سرام استقلال آباده، صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی و رویش لوتوس، صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن نارون، بیمه حافظ از سوی ناظر سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ساختمانی اعتمادگستر و اوراق مشارکت شهرداری تبریز و اوراق اجاره سایتل متوقف شدند. در عین‌ حال روز گذشته پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق جسورانه آرمانی به تعداد 420 هزار واحد سرمایه‌گذاری به مدت 10روز کاری در فرابورس آغاز شد. در بازار مشتقه این بازار نیز کمتر از 145میلیون برگه اوراق اختیار فروش تبعی سرمایه‌گذاری دارویی تامین به ارزش بیش از 2میلیارد تومان روی صفر تابلو کد به کد شد. بر اساس این گزارش روز گذشته بورس تهران در حالی با معاملاتی پرحجم در اغلب نماد معاملاتی شرکت‌های به‌ویژه در گروه‌های بزرگ و شاخص‌ساز بازار مواجه بود که اقبال معامله‌گران اغلب حقیقی برای جمع‌آوری سهام در گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها باعث شد تا این گروه مددکار نماگر بورس برای برداشتن گام‌های رو به‌ جلو در کانال 83هزار واحدی باشد.

 

ارسال نظر