صنعت بیمه نیازمند عملگرایی بنگاهی

۱۳۹۶/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۹۶
صنعت بیمه نیازمند عملگرایی بنگاهی

ابراهیم حمیدی

کارشناس بیمه

صنعت بیمه اقتصاد ایران در شرایطی که چالش‌های اقتصادی و اجتماعی جدی پیش‌روی کسب‌وکارها و سیاست‌گذاران و فعالان اقتصادی قرار دارد، از این مشکلات در امان نبوده است، اما مدیران و کارشناسان این صنعت همواره کوشیده‌اند که نقش اصلی خود را به بهترین شکل ایفا کنند. نگاه صنعتگران بیمه به آینده است و در آستانه نزدیک شدن به سال١٤٠٠ براین باورند که رفع این مشکلات کمتر به تئوری و بیشتر به عملگرایی بنگاهی نیاز دارد و صنعت بیمه می‌تواند به این ترتیب نقش ایفا کند که در این رابطه ضرورت دارد به 3 موضوع محوری توجه ویژه شود. ١- ریسک سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران بالاست و مدیریت ریسک و ایجاد اعتماد در این حوزه برعهده صنعت بیمه است. جذب سرمایه خارجی نیازمند ایجاد اعتماد است و ایفاگر اصلی این مهم برعهده صنعت بیمه است که در راستای تحقق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تعامل با جهان است.

٢- صادرات‌محور شدن اقتصاد ایران نیازمند تعامل با بیمه‌گران جهانی است و ارتقای کیفیت و افزایش کارایی اقتصاد ایران مستلزم حضور متعامل بیمه‌گران داخلی و خارجی است.

٣- تاب‌آوری اقتصاد ایران و تحقق اقتصاد مقاومتی در درون کشور از رهگذر ارائه محصولات و خدمات بیمه‌یی و مشخصا توسعه بیمه‌های زندگی تحقق می‌پذیرد که سبب بهبود زندگی و معیشت مردم می‌شود.

 

 

ارسال نظر