استفاده داعش از شرکت‌های اروپایی در «ولز»

۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۳۲

گروه جهان|

بر اساس یک سری اسناد متعلق به پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) گروه تروریستی داعش از شبکه‌یی از شرکت‌ها از محل دفتری در کاردیف بریتانیا استفاده می‌کند تا تجهیزات نظامی را به اسپانیا منتقل کرده و از توطئه‌های تروریستی علیه غرب حمایت کند.

نشریه ساندی تایمز با استناد به یک سری اسناد اف‌بی‌آی فاش کرده که داعش در کاردیف مرکز منطقه ولز بریتانیا از چندین شرکت برای تامین مالی حملات تروریستی علیه غرب استفاده می‌کند. در این گزارش فاش شده که مجموعه تکنولوژی‌های تجسس و نظارت به اسپانیا فرستاده شده که نشان‌دهنده تلاش داعش برای دستیابی به پهپادهای مسلح است. اف‌بی‌آی می‌گوید که داعش با این پهپادها به قابلیت شناسایی مکان‌های هدف دست یافته است. همچنین داعش از یکی از شرکت‌هایش برای انتقال چندین هزار پوند پول نقد به یک افراط‌گرای امریکایی در مریلند استفاده کرده و این افراط‌گرا نیز زمانی گفته بود که آرزوی یک حمله مسلحانه به یک کلیسا را دارد.

دو روز پس از حملات تروریستی در اسپانیا پلیس فرانسه پس از دریافت گزارش‌هایی از مشاهده مردان مسلح در ایستگاه قطار شهر نیم در جنوب فرانسه، اقدام به تخلیه مسافران از این ایستگاه کرده است. شهر نیم در جنوب فرانسه و در نزدیکی مونپولیه واقع شده و بخشی از ناحیه لاندگ روسیون، هم‌مرز با اسپانیاست.

پس از حمله پنج‌شنبه در بارسلون، مقام‌های فرانسوی کنترل مرزهای این کشور با اسپانیا را تشدید کرده‌اند. آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام امنیتی نوشته، پلیس در تلاش برای راستی‌آزمایی ارتباط احتمالی میان حضور مردان مسلح مشاهده شده در این ایستگاه و حمله بارسلون در پنج‌شنبه گذشته است.

در همین حال روزنامه محلی میدی لیبر از دستگیری یک نفر در عملیات پلیس خبر داده و نوشته که این فرد مظنون به حمل یک سلاح بدلی بوده است. این روزنامه با رد گزارش‌ها در مورد شلیک گلوله در محل، مدعی شده که پلیس اکنون در تعقیب یک مظنون دیگر است. عملیات پلیس فرانسه در شهر نیم در حالی است که روز شنبه مسابقات دوچرخه‌سواری مشهور به تور اسپانیا از این شهر جنوبی فرانسه آغاز شد.

 

 

ارسال نظر