اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۱۲

 مشکل اصلی مسکن مهر پرند محوطه‌سازی است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: مشکل اصلی در پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر، تکمیل بحث محوطه‌سازی و آماده‌سازی آن بود که این مشکل هم تنها با کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان و تکمیل فرآیند تامین انشعابات این واحدها حل می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر طاهری با تاکید بر اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان مشکلی در تامین مالی این اقدامات برای واحدهای مذکور ندارند، گفت: شرکت عمران تمام هزینه‌های مربوط به این بخش را پرداخت کرده است، ولی مشکل فعلی عدم تخصیص ردیف بودجه انشعابات اصلی موجود است که باید براساس یک برنامه‌ریزی مناسب رفع شود، زیرا شرکت عمران شهرهای جدید در موارد مشابه از منابع داخلی شرکت استفاده کرد که ساخت مدرسه، مسجد، کلانتری و... ازجمله این موارد به‌شمار می‌رود.  وی همچنین ادامه داد: شرکت عمران ضمن پیگیری‌های مکرر انتظار دارد تا سایر دستگاه‌ها هم مانند وزارت راه و شهرسازی بدون آنکه وظیفه‌یی قانونی در اجرای بسیاری از پروژه‌ها داشته باشند، به‌دلیل اتمام هرچه‌ سریع‌تر این طرح از تمام ظرفیت خود در این راه استفاده کرده و وارد عرصه شده و با این هدف به تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه کمک کنند.  مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند همچنین با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۰ هزار واحد از سایت مسکن مهر این شهر تکمیل شده است، گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار واحد مسکن مهر در پرند

باقی ‌مانده که نزدیک به ۷۵۰۰ واحد آن فاقد متقاضی گزارش شده است.  به گفته طاهری، ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر به مرور آماده تحویل هستند و مشکل اصلی آنها عدم تامین خدمات زیربنایی و اقدامات مربوط به دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند دسترسی و حمل‌ونقل درون‌شهری نامناسب را یکی از دلایل اصلی عدم استقبال مردم برای سکونت در این شهر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲۰۰ واحد آماده تحویل در پرند وجود دارد که به‌دلیل مشکلات مذکور متقاضیان از تحویل آن امتناع می‌کنند.

این مقام مسوول درباره وضعیت مترو شهر جدید پرند هم بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۲ عملیات ریل‌گذاری و زیرساخت خط مترو تا شهر جدید پرند را با هزینه‌یی بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان به انجام رساند ولی شهرداری تهران به‌دلیل کمبود منابع مالی همچنان قادر به ادامه این پروژه و تکمیل آن نیست.  طاهری با تاکید بر اینکه شرکت عمران شهر جدید پرند آمادگی کمک به شهرداری برای تکمیل این پروژه را از طریق تهاتر اراضی دارد، گفت: قطعا شرکت عمران در صورت دریافت مجوز از هیات‌وزیران آمادگی لازم برای ارائه کمک بیشتر به شهرداری برای تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه را دارد.

 رشد 420 درصدی مبادلات ریلی ایران و پاکستان

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران گفت: مبادلات ریلی ایران و پاکستان در دولت یازدهم رشد پرشتابی به خود گرفت به‌گونه‌یی که این روابط طی یک سال گذشته 420 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، نظرمحمد رانجها افزود: بازرگانان پاکستان به دولت فشار می‌آورند که ارتباط با ایران را افزایش دهد و در اینجا از بازرگانان ایران می‌خواهم نسبت به افزایش این روابط جدیت بیشتری به خرج دهند. وی با بیان اینکه تجارت بین 2 کشور از یک میلیارد دلار عبور کرده است، ‌گفت: طی یک سال گذشته، روابط تجاری بین ایران و پاکستان به بیش از 30درصد افزایش یافت و باید تلاش کنیم تا این روابط را به سقف 5 میلیارد دلار برسانیم.

 

ارسال نظر