روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۶۳

 دولت دوازدهم از توسعه مناسبات با کره‌جنوبی حمایت می‌کند؛ پاد| در فاصله چند ساعت مانده به مراسم تحلیف، رییس‌جمهور در دیدار رییس مجلس کره‌جنوبی با اشاره به امضای ۵۰ سند همکاری میان مسوولان دو کشور گفت: توسعه روابط و همکاری‌ در بخش‌های مختلف اقتصادی و سرمایه‌گذاری میان طرفین ضروری است. روحانی دیروز در دیدار «چون سون کیون» با اشاره به اینکه امروز در بخش انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی ایران، ۲۰۰میلیارد دلار پروژه آماده برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، گفت: سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی کره‌جنوبی هم می‌توانند در اجرای این پروژه‌ها مشارکت داشته و فعالیت کنند.

 اولویت همه کمک به دولت در اجرایی کردن مطالبات مردم باشد؛ ؟؟؟؟| محمدباقر نوبخت در جلسه هشتمین نشست فصلی حزب اعتدال و گفت: انسجام و وفاق ملی، بهبود وضعیت اقتصادی، اشتغال و ارتقای سطح رضایتمندی مردم از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت دوازدهم خواهد بود. دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر این مهم که اولویت همه باید کمک به دولت دوازدهم در برآورده کردن مطالبات مردم باشد، تصریح کرد: فرمایشات و اوامر مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم رییس‌جمهوری که برآمده از مطالبات مردم بود باید نصب‌العین همه کارگزاران نظام به ویژه دولت دوازدهم، احزاب و گروه‌های سیاسی باشد.

 ایران اجازه بازدید از مراکز نظامی‌اش را نمی‌دهد

؛ برنا| رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: به هیچ‌وجه به امریکایی‌ها اجازه بازدید از مراکز نظامی ایران داده نمی‌شود. علی‌اکبر ولایتی در حاشیه مراسم استقبال از کاروان روباتیک ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) در پاسخ به این پرسش که امریکا می‌خواهد از مراکز نظامی ایران بازدید کند، مواضع ایران در این باره باید چگونه باشد؟ گفت: کسانی که این سخنان را می‌گویند انسان را به یاد رمان «دون کیشوت» نوشته سر وانتس می‌اندازند.

 روابط ایران و عراق راهبردی است؛ ایرنا|  عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق با توصیف راهبردی بودن روابط ایران- عراق گفت: بدون شک دکتر روحانی از شخصیت‌های مهمی است که در مساله عراق از آغاز ریاست‌جمهوری‌اش در توسعه روابط دو کشور تلاش کرده است. عمار حکیم که دیروز برای حضور در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری به ایران سفر کرده از نقش دکتر روحانی در پیروزی بر داعش قدردانی کرد. او خواستار تداوم حمایت ایران در زمینه سازندگی مناطق ویران شده عراق و توسعه روابط بازرگانی و صنایع نظامی تهران - بغداد شد.

 بی‌توجهی به مطالبات مردم روحانی را تضعیف می‌کند؛ ایلنا| مدیرعامل بنیاد باران تاکید کرد: اگر به وعده‌ها و مطالبات مردم پاسخ داده نشود، پایگاه اجتماعی آقای روحانی تضعیف می‌شود. جواد امام با اشاره به چینش کابینه و انتشار برخی شایعات در مورد عدم تحقق مطالبات گفتمانی رای‌دهندگان گفت: باید منتظر ماند و دید آقای روحانی چه لیستی را در خصوص کابینه دولت دوازدهم به مجلس ارائه می‌دهند. آنچه اکنون وجود دارد، همه آنها گمانه‌زنی است و ما امیدواریم اخبار خوبی در این باره منتشر شود.

 تقدیم فهرست کابینه دوازدهم بعد از مراسم تحلیف به مجلس؛ خانه‌ملت| عضو هیات رییسه مجلس دهم گفت: رییس‌جمهور بعد از مراسم تحلیف فهرست نهایی را تقدیم مجلس می‌کند و پس از آن نمایندگان به بررسی وزرای پیشنهادی می‌پردازند. غلامرضا کاتب درباره معرفی کابینه دوازدهم به مجلس از جانب رییس‌جمهور منتخب افزود: البته ظاهرا فقط خود رییس‌جمهور از فهرست نهایی مطلع است و اطلاعات بنده و سایر نمایندگان در خانه ملت هم در حد مطالب ارائه شده در فضای عمومی جامعه است که همگان مطلع هستند. او تاکید کرد: اساسا نیازی به کنجکاوی بیش از اندازه در این خصوص نیست و مقرر شده است رییس‌جمهور بعد از مراسم تحلیف فهرست نهایی را تقدیم مجلس کند.

 ده‌ها ایرانی از وزارت خارجه امریکا شکایت کردند؛ تسنیم| ده‌ها نفر از اتباع کشورهای ایران و یمن که از برندگان یک برنامه قرعه‌کشی برای مهاجرت به امریکا هستند از وزارت خارجه این کشور بابت عدم رسیدگی به تقاضایشان برای صدور روادید شکایت کرده‌اند. طبق گزارش رویترز، بیش از 90 نفر از برندگان برنامه قرعه‌کشی گرین‌کارت (لاتاری) با تنظیم شکایتنامه‌یی در دادگاه منطقه‌یی ایالت واشنگتن گفته‌اند؛ دولت امریکا بعد از اجرایی شدن دستور منع مسافرت «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور امریکا از صدور روادید برای آنها خودداری کرده است. شکایت‌کنندگان از دولت امریکا خواسته‌اند قبل از 30 سپتامبر که مهلت آنها برای دریافت روادید منقضی می‌شود به درخواست‌هایشان برای صدور روادید رسیدگی شود.

 ایران و روسیه برای تقویت همکاری‌های نظامی توافق کردند؛ فارس| یک منبع در دفتر «دیمیتری راگوزین» معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که پس از تحریم‌های جدید امریکا، روسیه و ایران برای تقویت همکاری‌های نظامی، فنی و تکنولوژیکی توافق کرده‌اند. بنا بر گزارش اسپوتنیک، «دیمیتری راگوزین» قرار است در خصوص تامین تسلیحات با «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران در تهران دیدار و گفت‌وگو کند. او در ادامه تاکید کرده است که این توافق پس از آن صورت گرفته که امریکا تحریم‌های جدیدی را علیه دو کشور اعمال کرده است.

 رایزنی‌ها درباره کابینه ادامه دارد؛ خبرآنلاین| معاون رییس‌جمهور گفت: طیفی که در انتخابات ریاست‌جمهوری رای نیاورد باید منتظر باشد، ببیند رییس‌جمهور در چارچوب خواسته‌های اکثریت چه کسانی را انتخاب می‌کند. شهیندخت مولاوردی در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان از نوع چینش کابینه دولت دوازدهم اظهار نگرانی می‌کنند، اگر انتظارات آنها برآورده نشود چه واکنشی نشان خواهند داد آیا همراهی خواهند کرد یا درگیر چالش و اصطکاک با دولت آینده خواهند شد؟ گفت: این طور نیست که نگاه آنها کلا نادیده گرفته شود. تا آنجا که مطلع هستم تعاملات و رایزنی‌ها ادامه دارد، یعنی ان‌شاءالله تا لحظه آخر هم ادامه خواهد داشت، بنابراین ناامید نیستیم.

 ایران تنها به صلح و امنیت در منطقه می‌اندیشد؛ باشگاه خبرنگاران| رییس شورای راهبردی و سیاست خارجی گفت: مواضع ایران را برای ایجاد ثبات در منطقه اعلام کردیم چرا که ایران تنها به صلح و امنیت در منطقه می‌اندیشد. کمال خرازی پس از دیدار با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: با خانم موگرینی درباره ثبات و امنیت منطقه صحبت کردیم همچنین درخصوص اوضاع موجود با جلوگیری از بی‌ثباتی منطقه مباحثی مطرح شد. او در ادامه افزود: در ادامه صحبت‌ها با خانم موگرینی مساله جلوگیری از تامین سلاح برای نیروهای معارض در سوریه و عراق بحث‌هایی مطرح شد همچنین مواضع ایران را برای ایجاد ثبات در منطقه اعلام کردیم.

 

ارسال نظر