اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۰۳

 راه‌اندازی بخش تشخیص طبی بیماری‌های ژنتیک در استان مرکزی

اراک| رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی از راه‌اندازی بخش تشخیص طبی بیماری‌های ژنتیکی در آزمایشگاه جنین‌شناسی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری این واحد خبر داد. سیدجعفر نظام‌دوست افزود: باتوجه به نیاز استان مرکزی و وجود زوج‌های جوان نابارور در استان، راه‌اندازی یک مرکز ناباروری تخصصی احساس می‌شد و به‌همین منظور جهاد دانشگاهی با راه‌اندازی این مرکز در استان، توانسته بخشی از مشکلات زوج‌های نابارور در استان و استان‌های همجوار را برطرف کند.

 افزایش 54 درصدی صید میگو

بوشهر| صید میگو در آب‌های ساحلی استان بوشهر 54درصد افزایش یافته است. صید میگو در آب‌های استان بوشهر از پنجم مرداد برای قایق‌‌ها و هفتم مرداد برای لنج‌ها آزاد شد و 8هزار صیاد با بیش از 700 قایق و 490 لنج صیادی تورهای‌شان را به دریا انداختند. معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: صیادان استان بوشهر تا دیروز یعنی 9روز اول صید، 646 تن میگو صید کردند درحالی که پارسال در همین مدت 418 تن صید داشتیم. عباس آهنگرمقدم افزود: بیشتر میگوها در مناطق میانی استان به سمت جنوب شامل تنگستان، دشتی و دیر صید شده‌اند و در این میان صیادان دیری بیشتر از بقیه میگو به تور انداخته‌اند.

 پیش‌بینی صادرات یک‌میلیارد دلاری از استان قزوین

قزوین| معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: افزایش صادرات از مهم‌ترین اولویت‌های استان قزوین است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۶ یک‌میلیارد دلار کالا از استان قزوین صادر شود. منوچهر حبیبی دیروز در آیین افتتاح پایانه صادراتی تاکستان که مسوولان حوزه صنعت، مدیرکل جهاد کشاورزی و گمرک برگزار شد، اظهار کرد: بدون شک راه‌اندازی پایانه صادراتی تاکستان می‌تواند نقش مهمی در صادرات در استان قزوین ایفا کند. او افزود: استان قزوین از استان‌های مهم در حوزه تولید و صادرات است که این ظرفیت می‌تواند برای استان منشا خیر و برکت بسیار، رونق فضای کسب‌ و کار، تولید و اشتغال شود.

 برگزاری جشنواره منطقه‌ای غذا در همدان

همدان| معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: جشنواره منطقه‌یی غذا با حضور 4 استان کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان از ۱۸ تا ۲۰ مردادماه در همدان برگزار می‌شود. علی خاکسار، معرفی غذاهای بومی را ازجمله اهداف برگزاری جشنواره بیان کرد و افزود: معرفی غذاهای سنتی، دمنوش‌ها و معرفی افرادی که تاکنون فرصت بروز استعداد خود را نداشتند، از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است. او با بیان اینکه جشنواره در دو بخش برگزار می‌شود، افزود: در بخش نمایشگاهی فعالان بخش خصوصی غرفه‌هایی را ایجاد می‌کنند که سوغات، غذاهای سنتی و صنایع‌دستی عرضه می‌شود. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: کارگاه‌های آموزشی هم در حاشیه جشنواره برگزار می‌شود.

 صنایع‌دستی اصیل ایران در اردبیل معرفی می‌شوند

اردبیل| معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: صنایع‌دستی اصیل ایران با برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی کشور به میزبانی اردبیل معرفی می‌شوند. علیرضا دباغ‌عبداللهی دیروز در جمع خبرنگاران از برپایی نمایشگاه ملی صنایع‌دستی اردبیل در تاریخ ۱۶ لغایت ۲۰ مردادماه خبر داد. او افزود: این نمایشگاه در ۱۲۰ غرفه پذیرای هنرمندان صنایع‌دستی سراسر کشور بوده و فرصتی برای معرفی آخرین تولیدات و اصیل‌ترین آنها فراهم خواهد کرد.

 اجرای طرح گردشگری قنات در روستای طغرود قم

قم| مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از بررسی اجرای طرح گردشگری قنات در روستای طغرود قم خبر داد. عیسی رضایی دیروز با اعلام این خبر گفت: قنات یکی از ابداعات ایرانیان باستان است که در حدود 3هزار سال پیش برای بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی ابداع شد که می‌تواند کانون توجه گردشگران قرار گیرد.  

 صادرات 33.4 میلیون دلاری کالا از چهارمحال‌وبختیاری

شهرکرد|  مدیرکل گمرک چهارمحال‌وبختیاری از صادرات 33میلیون و 451 هزار دلاری کالا از این استان از ابتدای امسال تا پایان تیرماه خبر داد. اسماعیل‌الله‌دادی دیروز در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: این میزان صادرات کالا از استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 9درصد کاهش دارد. او افزود: 24 قلم کالا ازجمله لوازم خانگی، بادام، محصولات لبنی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی، الیاف، چدن و آهن و فولاد از استان صادر شده است. مدیرکل گمرک چهارمحال‌وبختیاری کشورهای عراق، هند، افغانستان، امارات‌متحده‌عربی، ترکمنستان، کویت، گرجستان، ایالات‌متحده امریکا و ترکیه را به‌عنوان بازار هدف کالای این استان عنوان کرد.

 تعطیلی شهربازی اهواز با دستور دادستانی

اهواز| شهربازی اهواز با دستور دادستانی عمومی و انقلاب اهواز، تعطیل می‌شود. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: این شهربازی به علت خطرناک بودن سیستم برق با دستور دادستانی اهواز تعطیل می‌شود. تعطیلی شهربازی اهواز با دستور دادستانی محمدرضا فکوریان افزود: شبکه برق شهربازی اهواز فرسوده است و نیاز به تعمیرات دارد.  شهرداری هم اعلام کرد: نواقص شبکه برق شهربازی پادادشهر سریعا رفع می‌شود.

 

ارسال نظر