چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۰۲

نرخ بیکاری در سمنان به 8.1 درصد رسید

11-2سمنان| معاون استاندار سمنان با بیان اینکه نرخ بیکاری به 8.1درصد رسیده است، گفت: ایجاد ۱۱هزار شغل تا پایان سال ۹۶ در دستور کار دستگاه‌های اجرایی سراسر استان سمنان است. به گزارش«تعادل» به نقل از تسنیم، محمد همتیان دیروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان اظهار کرد: اشتغال و تولید دو عامل اصلی درمان بیماری اقتصاد در کشور است و باید این مهم را با نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی محقق کرد. او یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان با توجه به ظرفیت‌های موجود موظف به ایجاد بالغ‌ بر 11هزار شغل در استان سمنان هستند. معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با بیان اینکه تاکنون 30‌درصد از مجموع تعهدات دولت برای ایجاد اشتغال محقق شده، بیان کرد: اکنون نرخ بیکاری در استان سمنان به 8.1‌درصد رسیده و این میزان در مقایسه با آمار کشوری بسیار مطلوب است. او با اشاره به برخی اقدامات دولت در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان سمنان گفت: ارائه تسهیلات رونق تولید یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های دولت در این راستاست که تاکنون استان سمنان رتبه خوبی را در پیشبرد اهداف کلان کشوری به خود اختصاص داده است. همتیان از پرداخت 400میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در سال 95 خبر داد و افزود: بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان که به دلیل مشکلات مالی نیمه‌فعال یا غیرفعال بودند با دریافت این تسهیلات به طور مجدد راه‌اندازی شده و بالغ‌ بر 8هزار شغل جدید در سمنان ایجاد شد.

 

مسیر تعامل با دنیا در دولت یازدهم باز شد

11-3کیش|  مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: مسیر تعامل با دنیا با وجود مشکلات متعدد در دولت یازدهم باز شد و امیدواریم این روند در دولت دوازدهم به ویژه در حوزه اقتصاد گسترش یابد. علی‌اصغر مونسان دیروز در گفت‌و‌گو با ایرنا در پاسخ به این سوال که وعده‌های رییس‌جمهوری در بحث ثبات آرامش بازار و تعامل سازنده با جهان در دولت یازدهم به چه میزان محقق شده است؟ گفت: در دولت تدبیر و امید شاهد ثبات اقتصادی بودیم، نرخ ارز در این دوره به صورت معقول و تنها چند ‌درصد تغییر کرد، تکلیف تورم مشخص بود و با یک روند رو به کاهش مسیر را طی کرد. مدیرعامل منطقه آزاد کیش ادامه داد: در این شرایط سرمایه‌گذار می‌دانست که تورم در مسیر کاهش است و برنامه خود را براساس آن پیش می‌برد. او همچنین به برجام نیز اشاره کرد و گفت: برجام اتفاق بزرگی بود که در این دوره رخ داد، موضوع برجام تنها تحریم نیست بلکه اتحادی بود که امریکا علیه ایران ایجاد کرده بود که شکسته شد، امریکا هر گاه اراده می‌کرد، موضوعی را در شورای امنیت طرح کرده و آن نیز به تصویب می‌رسید و تبدیل به مصوبه‌یی جهانی یا قطعنامه‌یی علیه ایران می‌شد. مونسان تصریح کرد: تعامل با دنیا اتفاق افتاده و مسیری که سال‌ها قفل بوده، آرام آرام باز شده است اما با وجود این مسائل دشمن باز دشمنی‌های خود را دنبال می‌کند و امریکا نیز سنگ‌اندازی‌های خود را دارد و امیدواریم این مسیر در دولت دوازدهم گسترش یابد و تعامل بیشتری با جهان به ویژه در حوزه اقتصاد داشته باشیم.

 

تبدیل گیلان به پایگاه‌ توریسم خوراک در ایران

11-4گیلان| یکی از راهکارهایی که استان گیلان برای توسعه ساختارهای گردشگری دنبال می‌کند، استفاده از خوراکی‌های منطقه برای معرفی بیشتر جاذبه‌های گیلان است. در همین خصوص مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان توسعه گردشگری خوراک را تلاشی هنرمندانه در مسیر توسعه اقتصادی و نیز اشاعه فرهنگ بومی محلی قلمداد کرد و گفت: گیلان می‌تواند از مهم‌ترین پایگاه‌های توریسم خوراک در ایران باشد. ‌به گزارش«تعادل» به نقل از ایسنا‌، رضا علیزاده با بیان اینکه گردشگری غذا امروز یکی از خلاقانه‌ترین راهکارهای جذب گردشگر در کنار دیگر جاذبه‌ها به شمار می‌رود و خوردن خوراک بومی و محلی در واقع درگاهی برای شناختن فرهنگ و تاریخ مناطق مختلف محسوب می‌شود به جایگاه تغذیه بومی مناطق در شناساندن و انتقال فرهنگ جامعه و کشور اشاره کرد. او بازگشت به طبیعت و اصالت فردی و اجتماعی در دنیای مدرن امروز را یک مهم قلمداد کرد و گفت: گردشگری خوراک در واقع تلاشی برای احیای فرهنگ نیاکان است. این مسوول افزود: گیلان از دیرباز به تنوع و کثرت خوراک و چاشنی‌ها شهرت داشته و گواه این ادعا ثبت شهر رشت مرکز این استان در یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک است. او گفت: تشویق خانواده‌ها به استفاده از غذاهای سنتی و محلی هدف از برگزاری جشنواره‌های غذاست.

 

آب گران‌ترین زیرساخت صنعتی یزد است

11-8یزد| مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از فعالیت ۱۳شهرک صنعتی مصوب در این استان خبر داد.

به گزارش مهر، مسعود عظیمی دیروز در نشستی خبری با اشاره به اهمیت صنایع کوچک در توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی اظهار کرد: اغلب صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی مستقر شده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند. وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۱۳شهرک صنعتی مصوب، یک منطقه ویژه اقتصادی و ۱۷ناحیه صنعتی در استان یزد فعال است، بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی خودگردان اداره می‌شود و وظیفه آن تامین و آماده‌سازی زیرساخت‌هاست. عظیمی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این شهرک‌ها افزود: ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و آماده‌سازی و گسترش زیرساخت‌های صنعتی در آنها، توسعه صنایع کوچک با استفاده از ارائه خدمات مدیریتی، مهندسی، مالی، مشاوره‌یی و... ازجمله این اهداف است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد یادآور شد: درحال حاضر ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین در اختیار شهرک‌های صنعتی استان یزد است که ۶۵‌ درصد از این میزان می‌تواند زمین صنعتی باشد و بقیه آن به صورت خیابان و مراکز خدماتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که قابلیت استفاده ندارد. عظیمی ادامه داد: تا نیمه‌های سال ۹۷ تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی تفت به بهره‌برداری می‌رسد و شهرک صنعتی بافق نیز به زودی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شود.

 

ارسال نظر