پیشنهادهای اتاق تعاون به روسیه

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۰۰۷

 

لوان جاگاریان سفیر روسیه و هیات همراه روز گذشته با حضور در اتاق تعاون ایران با بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران دیدار و گفت‌وگو کردند. رییس اتاق تعاون ایران با اشاره به عضویت اتاق تعاون ایران در شوراهای اصلی اقتصادی کشور که با ریاست رییس‌جمهور برگزار می‌شود، گفت: در کشور ما بیش از 100 هزار تعاونی ثبت شده که مردم در آن عضو هستند و تعاون در بیش از ۱۲۰رشته تولیدی، صنعتی وخدماتی فعال است و تعاون نقش و جایگاه ویژه‌یی در اقتصاد دارد چنانچه بر اساس اطلاعات ما، ‌در کشور روسیه نیز تعاون جایگاه ویژه‌یی داشته و حدود 40درصد از جمعیت روسیه در تعاونی‌ها حضور دارند. رییس اتاق تعاون ایران با استقبال از این پیشنهاد، اذعان داشت: هدف از برگزاری این دیدار نیز آشنایی با سازمان‌های مشابه در روسیه و گسترش روابط تجاری در این بخش بوده است.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها در ایران در بخش‌های مختلفی فعال هستند و بخش کشاورزی سهم 35 درصدی از حضور بخش تعاون را به خود اختصاص داده است.

عبداللهی افزود: من اطلاع دارم که فعالیت تعاونی‌های مصرف روسیه بسیار گسترده بوده و ما می‌توانیم بخشی از نیازهای آنها را در زمینه تامین کالا به عهده بگیریم همچنین به صورت متقابل نیز این مهم می‌تواند، صورت گیرد. رییس اتاق تعاون ایران، در بخش دیگری از این نشست 4 پیشنهاد را محور گفت‌وگو قرار داد و برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی توسط تعاونگران در هر دو کشور همچنین حمایت و مساعدت سفیر برای اجرایی شدن این مهم را خواستار شد. همچنین تسهیل در رفت و آمد بازرگانان به روسیه، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری برای شناخت توانمندی‌های بخش تعاون و گسترش روابط تجاری همچنین روابط بانکی دو کشور و اقداماتی برای تسهیل انتقال پول در روابط تجاری در دیگر پیشنهادات مطرح شده بود. در این خصوص سفیر روسیه، از لغو روادید گردشگری در آینده نزدیک خبر داد و از پیشنهادات رییس اتاق تعاون ایران استقبال کرد. همچنین لوان جاگاریان سفیر روسیه با ابراز خرسندی از حضور در اتاق تعاون ایران و آشنایی با توانمندی‌های این بخش، خاطرنشان کرد: پیامی را مبنی بر پیشنهاد ارتباط مستقیم بخش تعاون ایران با سازمان مشابه در روسیه را مخابره خواهد کرد. جاگاریان سفیر روسیه در بخشی از این دیدار به ممنوعیت صادرات میوه و سبزیجات که روسیه برای کشور ترکیه در نظر گرفته اشاره کرد و گفت: این مهم فرصت مناسبی برای ایران در جهت افزایش صادرات محصولاتی نظیر آن به کشور روسیه فراهم می‌کند و باید در نظر داشت که حضور در بازار صادراتی شرایط ویژه‌یی دارد که بسته‌بندی مناسب یکی از آنهاست.

 

 

ارسال نظر