تمایل ترامپ به امضای لایحه جدید تحریم‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۸۲
تمایل ترامپ به امضای لایحه جدید تحریم‌ها

 واشنگتن‌پست:

دونالد ترامپ، تحریم‌های تازه‌یی را علیه روسیه امضا خواهد کرد. به گزارش واشنگتن‌پست، کاخ سفید اعلام کرده که در این لایحه، علاوه بر روسیه، اقداماتی نیز علیه ایران و کره‌شمالی نیز در نظر گرفته شده است. رییس‌جمهوری امریکا، روز جمعه پیش‌نویس اولیه لایحه تحریمی علیه روسیه را تنظیم و نسخه نهایی آن را بررسی کرده است. این نسخه به اتفاق آرا توسط کنگره امریکا تصویب شده است. با امضای تحریم‌های روسیه، ترامپ نه تنها وارد نزاع تازه‌یی با مسکو خواهد شد بلکه اختیارات خود برای لغو این تحریم‌ها را هم از دست خواهد داد.‌گر چه موافقت ترامپ با تحریم ایران و کره‌شمالی قابل پیش‌بینی بود اما کاخ‌ سفید در چند هفته گذشته در مورد موافقت رییس‌جمهوری با تحریم‌های روسیه، اظهارات متفاوتی ارائه کرده بود. سنا با ۹۸رای موافق در مقابل 2رای مخالف روز پنج‌شنبه و مجلس نمایندگان امریکا با ۴۱۹رای موافق در مقابل 3رای مخالف در روزهای گذشته از آن حمایت کردند.

 لوموند:

طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، به نظر می‌رسد تب‌وتاب اولیه حمایت از امانوئل ماکرون، رییس‌جمهوری جدید فرانسه از بین رفته و اکنون شهروندان فرانسوی با نگاهی واقع‌بینانه‌تر او و عملکردش را بررسی می‌کنند. هرچند که ماکرون توانست 64درصد از آرای شهروندان را داشته باشد اما میزان قابل‌توجهی از آرای او، رای سلبی به مارین لوپن و جریان راست افراطی فرانسه بود. به نظر می‌رسد از ابتدای انتخابات مشخص بود که بخشی از محبوبیت ماکرون در ماه‌های اول حضورش در کاخ الیزه ریزش خواهد کرد. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد اختلافاتی که بر سر کاهش بودجه در فرانسه صورت گرفته است، روی محبوبیت ماکرون تاثیری مستقیم گذاشته است. همچنین اصرار رییس‌جمهور فرانسه بر سر تقویت قوانین امنیتی در کشورش، منجر به انتقاد گروه‌های حقوق بشری و بخشی از افکار عمومی از او شده است.

 میامی هرالد:

رییس‌جمهور امریکا رییس کارکنان کاخ سفید را برکنار و جان کلی را جایگزین او کرد. طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، دونالد ترامپ در پیامی توییتری اعلام کرده که «راینس پریبس» را از سمت خود به عنوان رییس کاخ سفید برکنار و ژنرال «جان کلی» وزیر امنیت داخلی امریکا را جایگزین او کرده است. او در این پیام توییتری اعلام کرده که: «من خرسندم که به شما اعلام کنم ژنرال جان کلی را به عنوان رییس کارکنان کاخ سفید منصوب کرده‌ام. او یک امریکایی بزرگ است.» گفته می‌شود مانند استعفای «شان اسپایسر» سخنگوی سابق کاخ سفید، بازهم پای «آنتونی اسکاراموچی» مدیر جدید روابط عمومی کاخ سفید در میان است. رییس کارکنان کاخ سفید، به‌طور همزمان رییس دفتر رییس‌جمهور امریکا نیز محسوب می‌شود.

 

 

ارسال نظر