اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۶۹۵

همکاری بانک صنعت و اگزیم بانک چین  

طی مراسمی باحضور علی‌اشرف افخمی رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن و سان‌پینگ (sun ping) نایب‌رییس اگزیم بانک چین قرارداد‌های تامین مالی پروژه برقی‌سازی راه‌آهن تهران مشهد بین دو بانک مبادله شد.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت ومعدن، افخمی درابتدای این مراسم که با حضور سفیر چین، نایب‌رییس اگزیم بانک چین، مدیرعامل شرکت CMC، قائم مقام وزیر راه و شهر‌سازی، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، معاون ارزی بانک مرکزی و مدیران کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران برگزار شد گفت: امروز روز بزرگی برای ما است که شاهد تحقق یکی از دستاوردهای برجام هستیم. از سوی دیگر بسیار خرسندیم که قرارداد طرف مبادله با کشور چین است که این همکاری‌ها موجب تحکیم و افزایش ارتباطات و صلح بین دو کشور است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: برقی‌سازی راه‌آهن تهران- مشهد برای کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه هر ساله بیش از 35 میلیون نفر به شهر مشهد سفر می‌کنند و بانک صنعت و معدن در این پروژه بزرگ تامین مالی عظیمی را در کنار فعالیت‌های دیگری در زمینه‌های فولاد، سیمان، داروسازی، نساجی، صنایع پتروشیمی و صنایع بالادستی به انجام رسانیده است. افخمی بیان داشت: همچنین این بانک طی چهار سال گذشته با ورود به حوزه زیرساخت و سرعت بخشی به اجرا و توسعه پروژه‌های نیروگاهی تولید بیش از 6 هزار مگاوات برق را با 3 میلیارد دلار تسهیلات راه‌اندازی کرده است. رییس هیات‌مدیره بانک صنعت و معدن تصریح کرد: قرارداد دیگری بین کشور ایران و چین با 1میلیارد و 800 میلیون دلار تامین مالی در حال اجراست که مربوط به تامین مالی نخستین قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان است. همین طور ناوگان هوایی کشور (ایرباس‌ها) که به کمک بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی تامین مالی شده است. وی عنوان داشت: این بانک بیش از 3.8 میلیارد دلار در حوزه نفت و گاز تامین مالی کرده و در کنار پروژه‌های بزرگ، حمایت از صنایع کوچک و متوسط نیز در دستور کار ما قرار دارد چنانکه ما بیش از 3هزار واحد کوچک ومتوسط را تامین مالی کرده‌ایم.

هشتمین قرعه‌کشی قرض‌الحسنه بانک انصار

با صدور مجوز برگزاری قرعه‌کشی سپرده‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک انصار از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، هموطنان عزیز می‌توانند برای افتتاح سپرده یا افزایش موجودی جهت شرکت در قرعه‌کشی، برخورداری از اجر معنوی و صدها هزار جایزه به شعب سراسرکشور مراجعه کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و تبلیغات، قرعه‌کشی سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک انصار در راستای اهتمام به ترویج سنت پسندیده قرض‌الحسنه در جامعه و اهدای پاداش به نیکوکاران و سپرده گذاران بانک انصار است.

مدیرکل روابط عمومی وتبلیغات بانک انصار گفت: جوایز این مرحله شامل 100 جایزه هزار میلیون ریالی، 108کمک هزینه خرید خودرو داخلی هریک به ارزش 250میلیون ریالی؛ 118کمک هزینه خریدصنایع دستی هریک به ارزش 20 میلیون ریال؛ 128 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات هر یک به ارزش 10میلیون ریال و 337138 جایزه نقدی 200 هزار ریالی است. سید حمید خالقی افزود، حداقل مبلغ جهت افتتاح سپرده‌های قرض‌الحسنه پس انداز 200 هزار ریال بوده که به ازای هر 200 هزار ریال در هر روز یک امتیاز به سپرده تخصیص می‌یابد و با افزایش موجودی و ماندگاری در سپرده، اقبال بیشتری برای صاحبین سپرده‌ها جهت برنده شدن جوایز قرعه کشی میسر می‌گردد. این گزارش می‌افزاید، این قرعه‌کشی شامل سپرده‌های پس‌انداز عادی، پس‌انداز اختیاری، پس‌انداز همیاری، پس‌انداز اشخاص حقوقی، پس‌انداز ارزی، پس‌انداز تسری، پس‌انداز پرداخت حقوق، پس‌انداز کودک، پس‌انداز دانش‌آموز، قلک الکترونیک دانش‌آموزان، کارت شهروندی و... است که واجدین شرایط سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز، با رعایت حداقل موجودی 200هزار ریال درطول دوره

قرعه‌کشی وحفظ آن در روز قرعه کشی در این مرحله شرکت داده خواهند شد.

جلسه اقتصاد مقاومتی به میزبانی بانک گردشگری

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسوولان ارشد این استان و مدیران عالی گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری برگزار شد. به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، در این جلسه که هدف هماهنگی در اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان را دنبال می‌کرد، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار کرمان، در سخنانی ضمن تشکر از گروه مالی و بانک گردشگری به جهت همکاری بی‌شائبه و تامین مالی پروژه‌های بزرگ اقتصاد مقاومتی در این استان گفت: «دولت در همکاری با معین‌های اقتصاد مقاومتی به‌دنبال تامین سه هدف انتقال دانش، انتقال سرمایه و مدیریت بهینه پروژه‌هایی است که زمینه اشتغال‌زایی بالایی دارند.» وی افزود: «برگزاری جلسات با معین‌های اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی، می‌تواند فعالیت‌ها را در سمت و سوی هدف‌گذاری درست به‌ویژه توجه به اشتغال در مناطق روستایی و محروم و کاهش معضلات اجتماعی در این مناطق سوق دهد.»

رزم‌حسینی تصریح کرد: «هدف انقلاب اسلامی ایران تعالی فرهنگی و اقتصادی بود و با توسعه اقتصادی در چارچوب آموزه‌های اقتصاد مقاومتی می‌توان توسعه در حوزه‌های فرهنگی، سلامت، آموزشی و غیره را نیز دنبال کرد.»

در ادامه این جلسه، مهدی جهانگیری رییس گروه مالی گردشگری، ضمن تشریح برخی پروژه‌های مهم این هلدینگ در چارچوب ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان، گفت: «تداوم اعتمادسازی میان فعالان بخش خصوصی و دولتی، اجرایی کردن بهینه ظرفیت‌های اقتصادی و پیگیری در اجرای به‌موقع پروژه‌های در دست اقدام باید مورد تاکید دغدغه‌مندان کشور باشد.»

 

ارسال نظر