اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۸۸

 کرمانشاه نباید از توسعه صنعتی عقب بماند

 علی‌اشرف افخمی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: بانک صنعت و معدن 900میلیارد تومان تسهیلات به صنایع استان کرمانشاه پرداخت کرده و 6 طرح صنعتی در این استان در دست اجرا دارد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن وی که در مراسم افتتاح ساختمان جدید شعبه کرمانشاه سخن می‌گفت با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه نباید از جریان توسعه صنعتی کشور عقب بماند از مجتمع ذوب‌آهن کرمانشاه، صنایع کاغذ‌سازی، ایران خودرو کرمانشاه، زمزم کرمانشاه، ایلیا ذرت سبز و ایمان سرم به عنوان طرح‌های درحال اجرای بانک صنعت و معدن در این استان نام برد. وی اصل مشتری‌مداری و افزایش کمی و کیفی خدمت‌رسانی به مردم را از اهداف بانک صنعت و معدن برشمرده و بازسازی ساختمان مرکزی و شعب را در همین راستا و برای هماهنگی فضای بانک با ارتقای سطوح فعالیت و خدمات بانک توصیف کرد. افخمی سامانه بانکداری متمرکز(core banking) را که از اردیبهشت ماه امسال در بانک صنعت و معدن به اجرا درآمده عامل سرعت‌بخشی و شفاف‌سازی فعالیت‌های این بانک دانست که موجب انطباق با معیارهای جهانی و افزایش سطح تعاملات بین‌المللی می‌شود.

 پرداخت وجوه کاسپین تا سقف ۲۰میلیون تومان

 معاون اول قوه قضاییه از برنامه بانک مرکزی برای پرداخت وجوه سپرده‌گذاران موسسه کاسپین تا سقف ۲۰ میلیون تومان خبر داد. به گزارش صداوسیما، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با اعلام پرداخت وجوه سپرده‌گذاران کاسپین تا سقف ۲۰میلیون تومان افزود: موسسه کاسپین مجموعه‌یی از چند تعاونی بود که در این موسسه تجمیع شد. معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: بر اساس تعهد بانک مرکزی، وجوه سپرده‌گذاران کاسپین تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. وی با اشاره به اینکه کاسپین متعهد شد مطالبات مردم را تامین و پرداخت کند، گفت: در این زمینه کوتاهی‌ها و قصوری از طرف برخی افراد، منجر به طرح شکایات مردم شده است. معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: هم‌اکنون این شکایات در دست رسیدگی است. محسنی‌اژه‌ای گفت: سپرده‌گذاران در موسسه کاسپین مبالغی از یک میلیون تا میلیاردی سپرده‌گذاری کرده‌اند که قرار است مبالغ زیر یک میلیون تا سقف ۲۰میلیون تومان به سپرده‌گذاران پرداخت شود. وی تصریح کرد: به عنوان نمونه فردی که یک میلیون تومان در این موسسه گذاشته تا سود بگیرد و حالا درگیر گرفتاری شده باید پولش را بگیرد، چون تامین یک تا دو سه میلیون آن‌قدر هم دشوار نیست. معاون اول قوه قضاییه درباره آخرین پیگیری‌ها در این زمینه افزود: قرار شد بانک مرکزی سپرده‌های تا سقف ۲۰میلیون تومان را بپردازد، ضمن اینکه باید برای سپرده‌گذاری‌های بیش از این مبلغ تامین اعتبار شود که به تدریج به سپرده‌گذاران پرداخت شود.

 3‌ برابر شدن ارزش بیت‌کوین در برابر دلار

 تمام اختلاف‌نظرهای داخلی در بازار ارز دیجیتال بیت‌کوین ممکن است به زودی منجر به زیان‌های مالی، کاهش قیمت‌ها و تاخیر در فرآیند پرداخت‌ها شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، تمام این اتفاقات بستگی به توافق دارندگان بیت‌کوین بر سر اجرای به‌روزرسانی بزرگ نرم‌افزاری برای ارتقای ظرفیت شبکه تا روز ۳۱ جولای (۹ مرداد) دارد.

از جمله افرادی که از این تغییر حمایت نمی‌کنند، معدنکاوان بیت‌کوین هستند که مسوولیت آنها تایید معاملات است. هرگونه اختلاف‌نظر بین آنها و افرادی که از بیت‌کوین استفاده می‌کنند مثل تعدادی از استارت‌آپ‌ها و چند شرکت بزرگ می‌تواند منجر به هراس در بازار ۳۹ میلیارد دلاری بیت‌کوین شود.

تاکنون ارزش بیت‌کوین به دلار امریکا با توجه به تمام ابهاماتی که وجود دارد، افزایش یافته است. به‌طوری که در حال حاضر حدود ۲۳۰۰ دلار و بیش از سه‌برابر سال گذشته است. این در حالی است که افزایش سریع و سپس سقوط ناگهانی از ویژگی‌های قیمت این ارز دیجیتال است. بدین‌ترتیب بیت‌کوین از ماه ژوئن که به اوج خود یعنی بیش از ۳هزار دلار رسید، تاکنون حدود یک‌چهارم ارزش خود را از دست داده است.

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال است که به هیچ بانک و دولتی متصل نیست. همانند پول نقد به کاربران اجازه می‌دهد به صورت ناشناخته به دریافت و پرداخت پول بپردازند یا همانند دیگر سرویس‌های پرداخت آنلاین، امکان معامله از طریق اینترنت را فراهم می‌کند.

این سکه‌های دیجیتال توسط مزارع کامپیوتری به وجود می‌آیند که آن را استخراج کرده و با حل معماهای پیچیده ریاضی، تراکنش‌های کاربران دیگر را تایید می‌کنند. معدنکاوان در ازای این کار بیت‌کوین دریافت می‌کنند. امکان تبادل بیت‌کوین با دلار امریکا و دیگر ارزها هم وجود دارد.

بسیاری بیت‌کوین را ارز آینده می‌دانند اما این پول مجازی تاکنون نتوانسته است برای پرداخت در ازای دریافت کالا و خدمات، محبوبیت زیادی جلب کند.

شبکه بیت‌کوین محدود به چگونگی سرعت تغییرات پول دیجیتال است. از این رو همزمان با رشد بیت‌کوین، تاخیر در پرداخت‌ها هم رواج بیشتری پیدا کرده و نگران‌کننده‌تر شده است. به همین دلیل برخی توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری از طریق مهندسی مجدد سیستم جهانی بیت‌کوین یا همان به اصطلاح «بلاک چین» راه جدیدی را برای سرعت بخشیدن به معاملات پیشنهاد کرده‌اند. مایکروسافت، کوین‌بیس و تعدادی دیگر از طرفداران بیت‌کوین که خواهان استفاده بیشتر این ارز در تجارت هستند، از حامیان این شیوه جدید به شمار می‌روند. اما به دلیل اختلاف‌نظرهایی که وجود دارد، اصلاح‌طلبان روز ۳۱ جولای را به عنوان مهلت اجرای سیستم جدید تعیین کرده و اعلام کرده‌اند پس از این تاریخ، دیگر تراکنش‌های معدنکاوانی که اصلاحات جدید را تصویب نکرده‌اند، به رسمیت نمی‌شناسند.

همین امر موجب ابهام در اقتصاد بیت‌کوین شده است چرا که کسی نمی‌داند بیت‌کوینی که پرداخت یا دریافت کرده است طبق انتظارات، وارد سیستم می‌شود یا خیر.

 

ارسال نظر