روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۶۰۷

 دستگاه قضایی تفاضل دیه قاتل آتنا را از بیت‌المال پرداخت کند؛ ایسنا| طیبه سیاوشی عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، خواستار پرداخت تفاضل دیه قاتل آتنا از سوی دستگاه قضایی برای قصاص وی و اصلاح قانون در موارد مشابه شد. وی اظهار کرد: موضوع پرداخت تفاضل دیه زن و مرد در شرایطی که مرد قاتل یک زن است فقط در فقه امامیه و شیعه وجود دارد که این تفاضل دیه باید ازسوی خانواده زن پرداخت شود تا مرد قاتل قصاص شود. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: ما معتقدیم قانون مجازات اسلامی در این زمینه نیاز به اصلاح دارد تا در موارد مشابه اگر زنی مورد تجاوز و قتل از سوی یک مرد قرار گرفت شرط پرداخت تفاضل دیه برای قصاص قاتل حذف شود و قاتل بدون دریافت تفاضل دیه از سوی خانواده مقتول مورد قصاص قرار گیرد.

 جابری انصاری با سیدعمار حکیم دیدار کرد

؛ خبر‌آنلاین|حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه که برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراق و برگزاری کمیته‌های سیاسی و حقوقی مشترک دو کشور به عراق سفر کرده است، دیروز با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم رییس ائتلاف ملی (فراکسیون اکثریت پارلمان) و رییس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که با حضور برخی اعضا و مسوولان ائتلاف ملی و مجلس اعلای اسلامی و در قالب صبحانه کاری ادامه یافت، طرفین درخصوص تحولات منطقه و مسائل عراق گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

 روسیه در اولویت انعقاد قراردادهای نفتی و گازی با ایران است؛ خانه‌ملت| رییس گروه دوستی پارلمانی روسیه–ایران با رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. در ابتدای این دیدار فریدون حسنوند با تاکید بر روابط دیرینه و مستحکم فی‌ما‌بین دو کشور، گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در عرصه‌های گوناگون سیاسی–اقتصادی می‌تواند منافع دو ملت را تامین کند و مانع جدی برای اجرای دسیسه‌های دشمنان دو کشور باشد. رییس کمیسیون انرژی مجلس ضمن حمایت از پروژه شرکت گاز پروم در ایران، اظهار کرد: همکاری‌های فی‌مابین به‌ویژه در زمینه انرژی تنها معطوف به ایران و روسیه نیست بلکه گستره‌یی از آسیای میانه تا خلیج‌فارس و شرق و غرب این مناطق را شامل می‌شود.

 پایان پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی؛ مهر| پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی به پایان رسید. حجت‌الاسلام مقیسه رییس شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی، دیروز، پایان پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات «م.ش» متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی را اعلام کرد. قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده فساد نفتی اعلام کرد که فردا (امروز) آخرین دفاع از متهم ردیف دوم اخذ و کیفرخواست «ح.ف.ه» متهم ردیف سوم قرائت خواهد شد.

 امنیت ایران و افغانستان در هم تنیده و غیرقابل گسست است؛ ایرنا| علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان، امنیت جمهوری اسلامی ایران و افغانستان را درهم تنیده و غیرقابل گسست توصیف کرد و گفت: مقابله با شکل‌گیری و گسترش گروه‌های تروریستی و تکفیری نیازمند اقدامات منسجم و هماهنگ میان کشورهای همسایه است. وی افزود: مقابله با شکل‌گیری و گسترش گروه‌های تروریستی و تکفیری نیازمند اقدامات منسجم و هماهنگ میان کشورهای همسایه است.

 جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور می‎ماند

؛سایت‌اتاق| عیسی کلانتری مشاور معاون اول رییس‌جمهور از ابقای اسحاق جهانگیری به‌عنوان معاون اول در دولت دوازدهم خبر داد. کلانتری در یادداشتی که در سایت اتاق بازرگانی تهران نوشت، اعلام کرد: متولی اصلی احیای دریاچه ارومیه معاون اول رییس‌جمهور است. اگر معاون اول تغییر کند، متولی احیا هم تغییر خواهد کرد. او در عین حال تصریح کرد: به نظر می‌رسد که آقای جهانگیری در این سمت ابقا شود.

 زنان شایسته‌ای داریم که می‌توانند در سطح وزارت معرفی شوند؛ ایلنا| رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: هنوز نمی‌توان اظهارنظری درخصوص افزایش یا کاهش حضور زنان در کابینه کرد. زهرا احمدی‌پور با بیان اینکه زنان شایسته‌یی برای تصدی مسوولیت‌های مختلف وجود دارند، اظهار کرد: این زنان می‌توانند در سطح وزارت هم بیایند و معرفی شوند. او در پاسخ به این سوال که آیا از شما برای تصدی مسوولیت وزارتخانه‌یی دعوت شده است؟ ابراز داشت: خیر؛ تاکنون چنین دعوتی از من صورت نگرفته است.

 دولت دوازدهم نگاه ویژه به استان سیستان‌وبلوچستان خواهد داشت؛ برنا| وزیر ورزش و جوانان گفت: توجه به مناطق محروم از سیاست‌های راهبردی دولت و وزارت ورزش و جوانان است و دولت ‏دوازدهم نگاهی ویژه به استان سیستان‌وبلوچستان خواهد داشت. ‏مسعود سلطانی‌فر پس از بازدید از دهکده المپیک زاهدان در جمع ‏خبرنگاران استان سیستان‌وبلوچستان گفت: در دولت دوازدهم به استان سیستان‌وبلوچستان نگاه ویژه‌یی خواهیم داشت و ‏امیدوارم با هماهنگی با استاندار محترم و هماهنگی بسیار خوبی که بین مسوولان استانی وجود دارد و با تکمیل پروژه‌ها و اماکن ‏ورزشی به‌زودی شاهد میزبانی‌های ملی و بین‌المللی در سیستان‌وبلوچستان باشیم‎.

 رییس‌جمهور تصمیم نهایی را برای معرفی وزیر کشور به مجلس می‌گیرد؛ فارس| وزیر کشور درباره احتمال حضورش در وزارت کشور دولت دوازدهم گفت: مذاکراتی در این زمینه با من انجام شده اما تصمیم نهایی با رییس‌جمهور است. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در گفت‌وگویی درمورد فشارهای طیف‌های سیاسی به‌خصوص اصلاح‌طلبان برای عدم حضورش در کابینه آینده اظهار کرد: به هر گروه سیاسی و حتی اصلاح‌طلبان حق می‌دهم که متناسب با تفکر و سلایق خود به‌دنبال گزینه باشند و این ازجمله حقوق احزاب و گروه‌ها با هر نوع سلیقه‌یی است.

 

ارسال نظر