بهره‌مندی بخش خدمات و اصناف سمنان از تسهیلات 900 میلیارد تومانی

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۳۶
بهره‌مندی بخش خدمات و اصناف سمنان از تسهیلات   900 میلیارد تومانی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان از ایجاد امکان استفاده از تسهیلات رونق تولید برای اصناف و بخش خدمات در این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا محمد همتیان در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت مجدد سایت بهین‌یاب در این استان اظهار کرد: سال گذشته با هدف تسهیل در روند تولید تسهیلاتی از سوی دولت با مشارکت بانک‌ها به واحدهای صنعتی و تولیدی در دو بخش صنعت و کشاورزی تعلق گرفت که امسال با توجه به اهمیت موضوع، بخش خدمات و اصناف نیز به این مجموعه افزوده شد.

او با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی بانک‌ها در این راستا از اعلام آمادگی بانک‌های استان برای همکاری با استان در این بخش خبر داد و افزود: بانک‌های استان سمنان سال گذشته 460میلیارد تومان به بیش از 770واحد صنعتی و تولیدی تسهیلات در این قالب دادند که با توجه به تاکید رییس‌جمهور مبنی بر حمایت ویژه از بخش تولید و اشتغال این طرح امسال در استان با قوت بیشتری ادامه می‌یابد. معاون استانداری سمنان از پیش‌بینی 900میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای مشکل‌دار استان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته خود بانک‌ها در نشستی هر کدام سهم خود از اعتبارات را مشخص کردند و امسال نیز در نشستی که با مدیران بانک‌ها داشتیم، تقسیم تسهیلات و سهم هر کدام از آنها دوباره به خود مدیران بانکی سپرده شد تا هر کدام از بانک‌های عامل سهم خود از 900میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده را اعلام کنند. او از باز بودن سایت بهین‌یاب در استان سمنان خبر داد و گفت: واحدهای مشکل‌داری که نیازمند تزریق نقدینگی هستند، می‌توانند در این سایت ثبت‌نام کنند تا پرونده آنها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی سپس برای اخذ تسهیلات به بانک‌های استان معرفی شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان با بیان اینکه دکتر خباز، استاندار سمنان تاکید زیادی بر حمایت از بخش تولید و اشتغال دارند، گفت: خوشبختانه مدیران بانکی استان نیز همراهی بسیار خوبی با استانداری دارند و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز با تزریق این تسهیلات شاهد افزایش تولید و ایجاد اشتغال بیشتر در استان باشیم.

 

ارسال نظر