اعطای وام نامحدود با سود 4 درصدی به واردکنندگان تکنولوژی به کشور

۱۳۹۶/۰۴/۱۳ - ۰۰:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۲۳۴۳
اعطای وام نامحدود با سود 4 درصدی به واردکنندگان تکنولوژی به کشور

دولت تلاش دارد تا تمام موانع تولید را برطرف کند و از واحدهای کوچک و متوسط نهایت حمایت را به‌عمل می‌آورد.

به‌گزارش برنا، غلامرضا سلیمانی معاون صنایع کوچک وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری نمایشگاه EMO هانوور در تهران گفت: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های دولت حمایت از صنعتگران خرد و متوسط است و به همین منظور هماهنگی لازم به عمل آمده تا بخش خصوصی و صنعتگران بتوانند در معتبرترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی در سراسر دنیا حضور پیدا کنند.

او با اشاره به حضور آلمان‌ها بعد از برجام در ایران گفت: از آنجا که تولیدکنندگان و تجار آلمانی بعد از برجام تمایل زیادی برای حضور در ایران و همکاری با ایرانی‌ها نشان داده‌اند تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا موانع پیش روی همکاری اقتصادی دو کشور برطرف شود، به‌عنوان مثال در همکاری بانکی هم‌اکنون روابط بانکی میان ایران و آلمان به‌صورت کامل در جریان است.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: در همین راه دولت نیز تلاش دارد تا تمام موانع تولید را برطرف کند و از واحدهای کوچک و متوسط نهایت حمایت را به عمل می‌آورد. طبق هماهنگی که با صندوق نوآوری و شکوفایی به عمل آمد قرار بر این شده تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان به واحدهایی که تکنولوژی روز دنیا را وارد کشور می‌کنند تعلق گیرد، همچنین برای واردات تجهیزات و ابزارآلات و بسترسازی جهت پیاده‌سازی تکنولوژی روز دنیا در کشور واحدهایی که اقدام به این کار کنند، می‌توانند از تسهیلات نامحدود با سود 4درصد بهره‌مند شوند.

همچنین ضمانت بانکی تا سقف 3میلیارد تومان نیز به این واحدها تعلق می‌گیرد.

 

ارسال نظر