کوتاه از کلان

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۳۸

حضور یک‌سوم مهاجران افغان در تهران

مرکز آمار ایران اعلام کرد: بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر اتباع خارجی در ایران زندگی می‌کنند که بیشترین اتباع خارجی متعلق به کشور افغانستان با یک میلیون و 583 هزار و 979نفر است.

به گزارش«تعادل»، براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395و نتایج جدول«جمعیت برحسب جنس، سن و تابعیت» از مجموع افراد ساکن در ایران در زمان سرشماری 34هزار و 532 نفر تابعیت کشور عراق و 14هزار و 320نفر تابعیت کشور پاکستان را داشته‏اند.

بررسی نتایج جداول«جمعیت برحسب جنس، سن و تابعیت در نقاط شهری و روستایی» نیز نشان می‌دهد، بخش عمده‏یی از جمعیت با تابعیت افغانستان در نقاط شهری ایران زندگی می‌کنند. بر این اساس، یک میلیون و 242هزار نفر و 332نفر با تابعیت افغانستان در نقاط شهری و 340هزار و 968نفر در نقاط روستایی ساکن هستند.

استان تهران حدود یک سوم از افراد افغان را در خود جای داده است. استان کردستان از این نظر با داشتن 18 نفر که تابعیت افغانستان دارند، رتبه آخر را به خود اختصاص داده است.

همچنین نتایج سرشماری نشان می‌دهد 713نفر تابع کشور ترکیه و 20هزار و 844 نفر تابع دیگر کشورها در ایران زندگی می‌کنند.

 

 کشف قاچاق با کمک سامانه جامع گمرکی

بیش از ۱۰هزار دستگاه رسیور ماهواره قاچاق به کمک سامانه جامع گمرکی کشف شد. گمرک ایران اعلام کرد: یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی ۳۴۳۴نگله انواع رسیور ماهواره را به گمرک شهید رجایی بندرعباس جهت ترانزیت خارجی اظهار و این تعداد رسیور ماهواره را تحت رویه ترانزیت خارجی با دو دستگاه کانتینر۴۰فوت توسط کامیون به مقصد گمرک باشماق جهت خروج از کشور بارگیری می‌کند.  با رصد الکترونیکی و مانیتورینگ محموله توسط سامانه جامع گمرکی مشخص می‌شود، بخشی از محموله شامل ۱۷۱۷نگله به تعداد ۱۰۳۰۲دستگاه رسیور ماهواره در مهلت مقرر به گمرک باشماق نرسیده و کالا در داخل کشور تخلیه شده است.  گمرک شهید رجایی این موضوع را قاچاق تشخیص و براساس اطلاعات سامانه جامع گمرکی منطبق با قانون امور گمرکی صورت مجلس کشف کالای قاچاق تنظیم می‌شود.

ارزش کالای یاد شده ۳۰۹۰۶۰دلار معادل بیش از ۱۰میلیارد ریال بوده و ارزش قاچاق آن ۱۴میلیارد ریال و حقوق ورودی آن حدود ۴میلیارد ریال است که با محاسبه این مبالغ پرونده قاچاق کالا برای شرکت حمل و نقل بین‌المللی تشکیل شد.

 

 

 

ارسال نظر