روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۴۳۳

 اتحادمان را آسان نشکنیم؛ تعادل  مشاور فرهنگی رییس‌جمهور تاکید کرد که باید مراقب باشیم اتحادمان را آسان نشکنیم. حسام‌الدین آشنا در پیامی توییتری نوشت: در مواجهه با امریکای ترامپ، بیش از همیشه به راهبری رهبری، تدبیر دولت و امید ملت نیازمندیم. روزهای دشواری در راه است؛ اتحادمان را آسان نشکنیم.

 تاکید بر اجرای مصوبات کار گروه تنظیم بازار؛ ایسنا   محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس‌جمهوری در جلسه کارگروه تنظیم بازار که به ریاست وی تشکیل شد، بر لزوم پیگیری و ارتباط دستگاه‌های ذی‌ربط برای اجرای صحیح سیاست‌ها و برنامه‌ها و مصوبات کارگروه تنظیم بازار برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها تاکید کرد.

در این جلسه که دیروز برگزار شد، اعضا و نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف گزارشی از وضعیت بازار در زمینه کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم ارائه کردند. در ادامه، دستورجلسه و پیشنهادهای کارگروه درخصوص تنظیم بازار برنج، کره و گوشت مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و پس از بررسی‌های کارشناسی، تصمیمات لازم در این زمینه‌ها اتخاذ شد.

 آتش به اختیار عمل می‌کنیم؛ ایلنا   رییس کنونی شورای هماهنگی حزب‌الله با انتشار بیانیه این تشکل اعلام کرد که دانشجویان حزب‌الله دانشگاه تهران مانند اول انقلاب شکل گرفته تا امر آتش به اختیار امام خامنه‌اى را بسان بند میم وصیتنامه به اجرا درآورند. حسین‌الله کرم در صفحه اینستاگرام خود بیانیه شوراى هماهنگى حزب‌الله درباره ریشه‌هاى دانشجویان حزب‌الله نمازجمعه را منتشر کرد که در بخش‌هایی از آن آمده است: «این تشکل شکایت از وزارت ورزش و جوانان دارد که صدها تماشاگر دختر و زن را به‌طور غیرقانونى و غیرشرعى به مسابقات اخیر والیبال مردان کشانده است.»

 پاسخ یک حقوقدان به شکایت‌الله کرم از وزارت ورزش؛ برنا   بهمن کشاورز وکیل پایه یک دادگستری و رییس کانون وکلا پیرامون مساله شکایت انصار حزب‌الله از وزارت ورزش گفت: تا جایی که می‌دانم ورود خانم‌ها در استادیوم‌های ورزشی نه جرم و تخلف است. جرم تعریف قانونی دارد و عبارت است از فعل یا ترک فعلی که برای آن در قانون مجازاتی مقرر شده باشد. او در پاسخ این سوال که «آیا کسی می‌تواند درخصوص حضور خانم‌ها در سالن‌های ورزشی علیه فرد یا سازمانی اعلام جرم و شکایت کند؟» گفت: راه شکایت در همه امور برای همه باز است. نه خرجی و نه منعی دارد. این مقام قضایی است که در پاسخ به شکایات طبق قانون رسیدگی می‌کند.

 عربستان صادرکننده افراط‌گرایی است؛ تسنیم  یک نشریه امریکایی با اشاره به خسارت تاکتیک‌های عربستان علیه قطر برای منافع امریکا نوشت ترامپ باید برای سعودی‌ها حد بگذارد و اجازه زورگویی ریاض به واشنگتن را ندهد. نشریه امریکایی «فارن پالیسی» در گزارشی می‌نویسد: دونالد ترامپ به عربستان‌سعودی اجازه داده به امریکا امر و نهی و زورگویی کند. مقامات امریکایی در روزهای اخیر به‌دنبال وساطت و ایجاد راه‌حل برای اختلافات پیش‌آمده میان قطر و ائتلافی از کشورهای عربی از جمله مصر و امارات‌متحده‌عربی به‌ رهبری عربستان‌سعودی هستند.

 برجام ثابت کرد به امریکا نمی‌توان اعتماد کرد؛ ایسنا  حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس‌ مجلس در امور بین‌الملل، گفت: برجام ثابت کرد نمی‌توان به امریکا اعتماد کرد. در همین راستا، وی، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ایران در مذاکره با امریکا در عراق به کاخ سفید اعتماد نکرد لذا بغداد را متحد استراتژیک خود کرد. برجام ثابت کرد نمی‌توان اندکی اعتماد کرد.

 تاسیس دالان حمل و نقل بین ایران، افغانستان و هند به مجلس؛ مهر  رییس‌جمهور لایحه موافقتنامه تاسیس دالان حمل و نقل و گذر بین‌المللی بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری هند (موافقتنامه چابهار) را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد. این موافقتنامه که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در جلسه ۱۳۹۵/۷/۱۱ هیات دولت تصویب شده بود، مشتمل بر یک مقدمه و ۱۵ ماده است و در قالب لایحه برای طی تشریفات قانونی به مجلس ارسال شده است. در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: نظر به ابراز تمایل دولت‌های جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری هند جهت توسعه و بهبود توانمندی‌های خود برای تسهیل حمل و نقل و گذر کالا و مسافر و با توجه به اهمیت بندر چابهار به‌عنوان کانون توسعه همکاری‌های حمل و نقلی و گذری میان سه کشور با هدف بهره‌گیری از امکانات ریلی، جاده‌یی، هوایی و گمرکی بندر یاد شده، این لایحه جهت سیر مراحل قانونی مربوط تقدیم می‌شود.

 ظریف به شمال آفریقا می‌رود؛ تعادل   بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام سفر محمدجواد ظریف به شمال آفریقا گفت: این سفر دو روزه که با دعوت رسمی صورت می‌پذیرد به کشورهای الجزایر، موریتانی و تونس خواهد بود و او علاوه بر همتایان با روسای این کشورها نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. او هدف از این سفر را تعمیق روابط دو جانبه و گسترش مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای یاد شده خواند و افزود: رایزنی درخصوص تحولات منطقه از جمله سوریه و مسائل خلیج‌فارس نیز از جمله اهداف این سفر است. قاسمی افزود: تحولات منطقه لزوم همبستگی هر چه بیشتر کشورهای اسلامی را طلب می‌کند و جمهوری اسلامی ایران معتقد است کشورهای مسلمان باید اتحاد و همگرایی بیشتری در مقابل بدخواهان و تفرقه‌افکنان داشته باشند.

 صحت انتخابات شورای شهر کرمانشاه تایید شد؛ خانه ملت   احمد صفری عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمانشاه از تایید صحت برگزاری انتخابات شورای شهر کرمانشاه و سایر شهرهای استان خبر داد. وی اظهار کرد: شرایط برگزاری انتخابات شوراها در استان کرمانشاه بررسی شد که پیش از آن به شکایات مطرح شده رسیدگی و در برخی موارد بازشماری آرا نیز انجام شد. نماینده کرمانشاه در مجلس بیان کرد: پس از بررسی‌های لازم در جلسه‌یی که بین مسوولان ذی‌ربط برگزار شد، تایید صحت برگزاری انتخابات شورای شهر کرمانشاه اعلام شد.

 

ارسال نظر