ادامه روند کاهشی دلار و سکه

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۱۴۸

نرخ ارز و سکه در روز سه‌شنبه با کاهش مواجه شد که بر این اساس قیمت انواع سکه در بازار تهران با افت جزیی مواجه و هر دلار امریکا نیز با یک تومان کاهش ۳۷۳۰ تومان داد و ستد شد.

به گزارش «تعادل»، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار ارز و سکه با هزار و ۵۰۰ تومان افت قیمت، یک‌میلیون و ۱۹۸ هزار و ۸۰۰ تومان بود.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با هزار تومان کاهش، یک میلیون و ۱۷۲ هزار تومان داد و ستد ‌شد. نیم سکه با ۵۰۰ تومان کاهش قیمت ۶۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز با ۵۰۰ تومان افت ۳۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان بود. در عین حال هر قطعه سکه گرمی نیز با هزار تومان رشد، ۲۴۵هزار تومان قیمت خورد.

همچنین هر گرم طلای ۱۸عیار نیز با ۱۶۶تومان کاهش، ۱۱۳هزار و ۸۶۳تومان ارزش‌گذاری شد. هر دلار امریکا نیز دیروز با یک تومان کاهش قیمت ۳۷۳۰تومان، یورو با ۶ تومان افت ۴۲۴۳تومان، هر پوند انگلیس هم با ۱۱ تومان کاهش قیمت ۴۸۳۹ تومان است.

طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران در آستانه نشست دو روزه بانک مرکزی امریکا محتاط بودند، ثابت ماند. انتظار می‌رود، بانک مرکزی امریکا در نشست سیاست پولی خود که سه‌شنبه آغاز می‌شود، نرخ‌های بهره را افزایش دهد، اما بازارهای مالی در حال حاضر به این موضوع متمرکز شده‌اند که آیا بانک مرکزی اقتصاد امریکا را به حد کافی قوی می‌داند تا به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره تا پایان سال ۲۰۱۷ اقدام کند.

به گفته رونالد لیونگ، مدیر فروش در شرکت لی چیونگ گولد در هنگ‌کنگ، اگر بانک مرکزی امریکا موافق افزایش بیشتر نرخ‌های بهره نباشد، طلا ممکن است اندکی تثبیت شود زیرا به نظر می‌رسد، قراردادهای خرید بسیار زیادی در بازار وجود دارد. بر اساس گزارش رویترز، در حالی که افزایش نرخ‌های بهره در این نشست قطعی به نظر می‌رسد، سرمایه‌گذاران منتظر هستند، ببینند آیا بانک مرکزی امریکا نرخ‌های بهره را در سپتامبر یا زمان دیگری افزایش خواهد داد.

نرخ‌های بهره بالاتر از دلار پشتیبانی می‌کند در حالی که قیمت طلا را که سوددهی ندارد تحت فشار قرار می‌دهد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نشست فدرال رزرو امریکا قرار خواهد داشت و انتشار آمارهای اقتصادی امریکا و منطقه یورو نیز عامل مهمی برای نوسان قیمت طلا خواهد بود.

تحلیلگران اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش چشمگیری روبه‌رو نخواهد شد مگر اینکه فدرال رزرو امریکا سیاست‌های پولی سختگیرانه‌تری را اتخاذ کند. پس از آنکه قیمت جهانی طلا در روزهای گذشته با افزایش روبه‌رو شد و تا سطح 1290 دلار در هر اونس بالا رفت، بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار با کاهش همراه شد و تا 1270 دلار کاهش یافته است.

 

ارسال نظر