فضای مجازی

۱۳۹۷/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۹۴۵

 روز کسل‌کننده 2018

بازی سوئد و سوییس بی‌گمان کمترین تماشاچی را در بین ایرانیان داشت؛ با این همه موضوعاتی از این بازی در توییتر فارسی داغ بود. از حسادت ایرانیان به سطح رفاه بالا در این کشورها گرفته تا شباهت اسامی این دو کشور که برخی کاربران آن را با داستان شباهت فامیلی عرب‌نیا و پورعرب مقایسه کردند. کاربری در این باره نوشت: «امروز که بازی سوئد و سوییس رو می‌دیدم، یهویی یه جوری شدم. جفت کشورها عشق، جاهای مورد علاقمن برای مهاجرت. اون‌وقت ماباید اینجا درگیر بی‌آبی و بی‌برقی باشیم!» یا کاربر دیگری که به طنز نوشت: «به تمام هواداران سوئد و سوییس که الان استادیوم هستن و تلویزیون نشون داد حسودی می‌کنم. لعنت به جغرافیا!» در بازار طنزنویسی درباره این بازی، یک فرد دیگر توییت کرد: « بازی سوئد و سوییس بازنده نداره وقتی هر 2 کشور تو خوشبختی غرق هستن بازنده بزرگ این بازی منم من!» یا کاربر دیگری از توییتر فارسی که نوشت: «گزارشگر بازی میگه: شوق زندگی تو سوییس و سوئد بالاست و من به عنوان یک ایرانی وقتی این جمله‌رو شنیدم، انگار پشت ویترین تو حسرت یک کالای لوکس موندم.» شباهت اسم این دو تیم نیز دیگر سوژه طنز ایرانی‌ها بود: «ما هنوزم نفهمیدیم اونی که نقش مختار رو تو سریال مختارنامه بازی کرد ابوالفضل پورعرب بود یا فریبرز عرب‌نیا! حالا فکر کنید سوییس یا سوئد یکیشون قهرمان جام جهانی بشه! یعنی تا خود قیامت سوال هر روزمون میشه اینکه قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ کی بود؟ سوئد یا سوییس؟» یک کاربر دیگر نوشت: «من جای فردوسی‌پور بودم برای بازی سوییس و سوئد به عنوان مهمان از ابوالفضل پورعرب و فریبرز عرب‌نیا دعوت می‌کردم توی برنامه تا یه سری مسائل برای همیشه حل بشه. » فرد دیگری هم نوشت: «من الان متوجه شدم، این دو تا کشور خودشون هم خودشون رو قاطی می‌کنند چه برسه به ما. دایم دارند به تیم مقابل پاس اشتباه میدن.»

 صعود بعد از 12 سال

سه‌شنبه شب، انگلیس توانست پس از 12سال در مرحله یک‌هشتم نهایی حریف خود را شکست دهد و به مرحله بالاتر صعود کند. آخرین بار آنها در جام جهانی 2002 توانسته بودند پاراگوئه با چیلاورت معروفش را شکست دهند؛ هرچند در مرحله بعد از برزیل با آن گل معروف رونالدینیو به دیوید سیمن شکست خوردند. انگلیس در این دوره تیم دیگری از امریکای جنوبی را شکست داد و به مرحله بعد صعود کرد. اما فضای توییتر فارسی نشان می‌دهد تیم اروپایی آنچنان طرفداری در ایران ندارد. حتی بعضی کاربران اعلام کردند برای باخت انگلیس حاضرند به بقیه شیرینی بدهند. یا کاربر دیگری که نوشت: «دوست داشتم کلمبیا ببره بیشتر از اون دوست داشتم انگلیس ببازه!» برخی افراد هم به خوشحالی انگلیسی‌ها از این صعود پس از 12 سال اشاره کردند. کاربری در این باره توییت کرد: « لینه کر گریه کرده. رسانه‌های انگلیس از حماسه پیکفورد میگن. چی شده ما خبر نداریم؟ تیم قهرمان جهان شده؟ دروازه‌بان مثل اشمایکل سه تا پنالتی گرفته؟ جنبه هم چیز خوبیه. کلمبیا رو بردین! تازه رفتین تو هشت تا!» یا فرد دیگری که از آرزوهای انگلیسی‌ها گفت: «انگلیسی‌ها با شعار

«It's Coming Home»، در رویای قهرمانی در جام جهانی هستن و گرت ساوت گیت هم امروز با این جلیقه تیمش را مقابل کلمبیا هدایت کرد.» گل تساوی دیرهنگام کلمبیا به انگلیس هم سوژه تعداد دیگری از کاربران بود. توی زندگی اگر به لحظه‌ها و ثانیه‌ها ارزش قائل نباشید باید مثل انگلیس مصیبت بکشید تا در مقابل کلمبیا پیروز بشوید! اگر در دقیقه نود و چندم گل بخورید باید استرس پنالتی را بکشید!» طرفداری عادل فردوسی‌پور از انگلیس هم توییت‌های زیادی به همراه داشت. کاربری نوشت: «عادل فردوسی‌پور بعد بازی کلمبیا یه جوری می‌گفت دستام داره می‌لرزه که انگار انگلیس سه تا جام جهانی با هم گرفته... بابا حداقل تو تلویزیون حفظ ظاهر کنید.» یا فرد دیگری توییت کرد: «دوست داشتم کلمبیا ببره ولی تنها دلیلی که باعث میشه از برد انگلیس خوشحال باشم اینه که لازم نیست ناله‌های عادل رو تحمل کنم. » بسیاری از کاربران توییتر دو بازی روز سه‌شنبه را کسل‌کننده‌ترین بازی‌ها دانستند. بعضی‌ها معتقد بودند بهتر بود به جای این 4 تیم، تیم‌های دیگری به این مرحله صعود می‌کردند.

 

ارسال نظر