ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۸۵۷

هوای اکثر نقاط کشور تا پایان هفته بارانی است

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا پایان هفته اغلب استان‌ها به‌جز مناطق جنوب و جنوب غرب بارانی است. گودرزی به ایرنا گفت: با نفوذ سامانه جدید بارشی، در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه مرکزی و مجددا نیمه غربی کشور شاهد بارندگی خواهیم بود.روز چهارشنبه به‌جز جنوب و جنوب غرب، شاهد بارش باران در همه نقاط کشور خواهیم بود و بارش‌ها تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. وی هشدار داد: افراد از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند. به گفته گودرزی، کاهش دما در بیشتر مناطق، شرق سواحل شمالی و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

جهش قیمت مصالح ساختمانی در نیمه اول 99

مقایسه‌ متوسط قیمت تمامی ١٧٩ قلم مورد آمارگیری این دوره نسبت به دوره‌ قبل، نشان می‌دهد که «تیرآهن نمره ٣٠» با 198.6 درصد دارای بیشترین افزایش و «لمبه‌‌ چوبی» با 6.5 درصد دارای بیشترین کاهش بوده‌اند. ‌طرح آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی از سال ١٣٦٥ به‌صورت شش‌ماهه در سطح استان تهران توسط مرکز آمار ایران اجرا می‌شود. در این آمارگیری، اطلاعات مربوط به قیمت مصالح ساختمانی (١٧٩ قلم) با مراجعه به تولیدکنندگان یا عمده‌فروشان مصالح ساختمانی جمع‌آوری می‌شود.  بر این اساس، مقایسه‌ متوسط قیمت تمامی ١٧٩ قلم مورد آمارگیری این دوره نسبت به دوره‌ قبل، نشان می‌دهد بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «ورق سیاه به ضخامت بیش از ٣ میلی‌متر» با 252درصد و کمترین افزایش قیمت مربوط به «لمبه چوبی» با 6.3 بوده است. مقایسه‌ متوسط قیمت ٩ قلم مهم مورد آمارگیری این دوره نسبت به دوره‌ قبل نیز نشان می‌دهد که «تیرآهن نمره‌ ١٤» با 124.4درصد دارای بیشترین افزایش و «آجر فشاری» با 18.9 درصد دارای کمترین افزایش بوده‌اند. مقایسه‌ با دوره‌ مشابه سال قبل نیز نشان می‌دهد که بیشترین افزایش قیمت مربوط به «تیرآهن نمره ١٤» با 221.9 درصد و کمترین افزایش قیمت مربوط «آجر فشاری» با 44.7 درصد بوده است

تعیین‌تکلیف حدود 30 هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن

جواد حق شناس، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن اعلام تعیین‌تکلیف حدود ۳۰ هزار متقاضی مسکن ملی و واریز وجه اولیه توسط آنها به میزان ۱۲۵۰ میلیاردتومان، گفت: متقاضیانی که کمتر از ۴۰ میلیون تومان واریز کرده باشند از طرح خارج می‌شوند. حق‌شناس در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص آخرین روند احداث مسکن در طرح اقدام ملی مسکن که تحت‌مسوولیت بنیاد مسکن به شکل مستقیم و غیرمستقیم احداث خواهد شد، گفت: ۲۹ هزار و ۹۳۴ هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تحت‌مسوولیت بنیاد تاکنون واریز وجه داشته‌اند که معادل ۱۲۵۰ میلیاردتومان است. او با اشاره به اینکه مبلغ اولیه پرداخت‌های طرح اقدام ملی مسکن ۴۰ میلیون تومان است، توضیح داد: ۲۹ هزار و ۹۳۴ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن تحت مسوولیت بنیاد هستند که واریز وجه انجام داده‌اند، از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۳۱ واحد به شکل مستقیم توسط بنیاد مسکن احداث و تکمیل و تحویل می‌شود که از این تعداد ۱۳ هزار و ۶۵ واحد در ۷۷ پروژه از مرحله دریافت پروانه تا پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی، پروژه‌های احداث مسکن ملی آنها آغاز شده است.حق‌شناس ادامه داد: قرعه‌کشی متقاضیان انفرادی و گروهی که واحدهای مسکن ملی آنها توسط بنیاد مسکن احداث نخواهد شد انجام شده است که در همین خصوص، ۶ هزار و ۹۲۸ نفر متقاضی انفرادی و گروهی قرعه کشی شده به پروژه‌ها معرفی و متصل شدند وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ هزار واحد از ۲۹ هزار و ۹۳۴ واحد طرح اقدام ملی مسکن که مستقیم و غیرمستقیم توسط بنیاد و با مدیریت بنیاد در صورت تامین زمین احداث خواهند شد تعیین تکلیف شده‌اند. حق‌شناس اعلام کرد: حدود ۸ هزار واحد نیز هستند که افراد واریز وجه کردند ولی هنوز سازمان ملی زمین و مسکن با وجود تلاش‌های فراوان برای این تعداد، زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تامین نکرده است. چندی پیش معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز در این خصوص دستور ویژه برای پیگیری دادند.مدیر مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه برنامه دولت برای طرح اقدام ملی مسکن تحت‌مسوولیت بنیاد مسکن ۱۳۸ هزار واحد است، گفت: ۱۳۸ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن جزو برنامه‌ای است که دولت برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن برعهده بنیاد مسکن نهاده است. آنچه که می‌تواند مستعد شروع شدن باشد، دو مطلب است اول آنکه متقاضی ۴۰ میلیون تومان وجه اولیه را واریز کرده باشد. همچنین، زمین موردنیاز اجرای طرح برای افراد تامین شده باشد. وی افزود: شاهد هستیم افرادی در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده و پذیرفته شده‌اند اما واریز وجه توسط آن دسته از متقاضیان انجام نشده است. همچنین ۸ هزار نفر متقاضی مسکن ملی هستند که پول واریز کرده‌اند اما زمین آنها برای احداث مسکن، تخصیص نیافته است. مقام مسوول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن در حال حاضر متعهد به احداث و تکمیل واحدهای مسکونی ملی برای ۲۹ هزار و ۹۳۴ نفر است، گفت: متقاضیانی که کمتر از ۴۰ میلیون تومان واریز کرده باشند از طرح خارج می‌شوند.

 

ارسال نظر