ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۷:۰۸
کد خبر: ۱۳۰۶۹۰

بازرسان پنهان با فساد احتمالی در شهرداری مقابله می‌کنند

شهردار تهران گفت: در سازمان‌های شهرداری بازرسان پنهان دارم و بنا دارم با شدت با فسادهای احتمالی مقابله کنم. افرادی که احتمالاً مرتکب فساد می‌شوند بدانند که به زودی سراغشان خواهیم آمد.

به گزارش مهر، سید محمدعلی افشانی شهردار تهران به برنامه سوم توسعه شهر تهران اشاره و عنوان کرد: این برنامه به شورای شهر رفته است تا تصویب شود؛ تفاوت این لایحه با برنامه دوم توسعه در این است که تمام مواد آن طوری طراحی شده است که قابلیت اجرا دارد. در واقع، این برنامه از آن برنامه‌هایی نیست که صرفاً برای نگه داری در کتابخانه مناسب باشد. شخصاً تعدد مواد برنامه را از ۲۰۰ ماده به ۹۱ ماده رساندم و برنامه‌ای ارایه

داده‌ایم که می‌توان در انتها عملی شدن تک تک مواد آن را مورد ارزیابی قرار داد.

وی همچنین بر مقابله با فساد در شهرداری تاکید کرد و گفت: بارها گفته‌ام که وقتی در سازمانی فساد باشد دیگر نباید انتظار توسعه از آن سازمان داشت فساد پایه‌های سازمان را ویران می‌کند و ما باید با آن مقابله کنیم، البته یکی از راه‌ها هوشمندسازی اقدامات است. شهرداری تهران نمی‌خواهد برای خود حق و قدرت چانه زنی در اموری مانند صدور مجوز داشته باشد، صدور مجوز باید هوشمند شود و متقاضی بدون حضور در شهرداری با محاسبه دقیق اطلاعات محل ساخت و ساز خود تمام فیش‌ها و عوارض مربوطه را پرداخته و مجوز خود را دریافت کند.افشانی بر کاهش هزینه‌های تشکیلات شهرداری و صرفه جویی در هزینه‌ها تاکید و تصریح کرد: معتقدم به راحتی می‌توانیم ۳۰ درصد هزینه‌های خود را کاهش دهیم و این اتفاق باید بیفتد. یکی از مواردی که بر آن تاکید دارم اقتصادی کردن فعالیت‌های فرهنگی است. تمامی بخش‌ها در شهرداری برای فعالیت خود طلب پول می‌کنند در حالی که من اعلام کرده‌ام که تا شهریور پول می‌دهم از مهرماه به راحتی نمی‌توانید از شهرداری پول دریافت کنید.

تعیین سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

وزیر راه و شهرسازی به محمدرضا جواهری تفتی ماموریت داد تا زمان انتخاب رئیس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، سرپرستی این سازمان را بر عهده بگیرد.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی، هفتم مهرماه پروانه اشتغال به کار مهندسی فرج اله رجبی، رئیس سازمان نظام مهندسی را به دلیل تخلفات گزارش شده، تعلیق کرد.

آخوندی همچنین امین مقومی را به عنوان عضو اصلی شورای مرکزی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان کشور انتخاب کرد.

گفتنی است چند روز پیش حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به آخوندی، ضمن ارائه تخلفات 39 صفحه‌ای فرج‌الله رجبی به وزیر راه و شهرسازی طی درخواستی نوشته بود: «نحوه عملکرد ایشان از طرفی موجب بروز بی نظمی در انجام وظایف مهندسی شده و از طرفی دیگر هم موجب تجری متخلفان و بروز و توسعه تخلفات و فساد در این بخش و سازمان‌های استان‌ها می‌شود.» اما برکناری رییس سازمان نظام مهندسی از سوی آخوندی با واکنش رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران روبرو شد؛ احمد خرم با بیان این‌که آخوندی در وزارت راه به پایان کار رسیده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی در بحث جانمایی ۱۲۷ برج روی گسل در تهران به این رسیده که شهرداری تخلف کرده اما فقط به ارائه گزارش محرمانه در دولت اکتفا کرده است.خرم ادامه داد: برداشت من این است که وزارت راه و شهرسازی به این رسیده است که سازمان نظام مهندسی ساختمان یک معاونت وزارت راه باشد.البته آخوندی علاوه بر تعلیق پروانه اشتغال به کار رییس سازمان نظام مهندسی کل کشور، در

نامه‌ای به معاون مسکن و ساختمان خود اعلام کرد که مدرک تحصیلی رییس سابق سازمان نظام مهندسی جعلی است و از او خواست که به این موضوع رسیدگی کند. در این میان سید مهدی هاشمی در واکنش به ادعای آخوندی مبنی بر جعلی بودن مدرک تحصیلی اش نوشت: بدیهی است اینگونه ترورهای شخصیت درآستانه انتخابات نظام مهندسی، نشان از میزان تقیدتان به «اخلاق حرفه ای» است.

هشدار نسبت به کاربرد مصالح اشتعال‌پذیر در نمای ساختمان

معاون مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: اگر محصولات استفاده شده در نما، ایمنی لازم در برابر آتش را داشته باشد، آتش از طریق نما نمی‌تواند به طبقات بالاتر سرایت کند اما از آنجایی که در نما از مواد قابل اشتعال استفاده می‌شود، این مواد در زمان آتش‌سوزی ذوب شده و به سمت پایین فرو می‌ریزد؛ از این رو، پیشروی آتش در طبقات پایین نیز به راحتی صورت می‌گیرد.

 سعید بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اهمیت مصالح به کار رفته در نازک کاری گفت: فرض کنید در یک اتاق یا سالن اجتماع آتش‌سوزی از یک نقطه آغاز می‌شود و زمانی که آتش گسترش می‌یابد، به دیوار و سقف سرایت می‌کند حال اگر نازک‌کاری‌های سقف و دیوار در برابر آتش ایمن باشد، آتش به راحتی گسترش نمی‌یابد.

او ادامه داد: اگر نازک‌کاری‌ها ایمنی لازم در برابر آتش را نداشته باشد، به راحتی آتش از طریق دیوار و سقف گسترش می‌یابد و با توجه به اینکه گازهای قابل اشتعال هم فضا را پر می‌کند، به یک باره کل ساختمان مشتعل می‌شود.

 

ارسال نظر