روی خط خبر

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۶۲۵

تولیدکنندگان شوینده اجازه افزایش مجدد قیمت را ندارند

تسنیم| دبیر انجمن تولیدکنندگان پودر شوینده با اشاره به اینکه در مهرماه امسال افزایش هزینه‌های تولید از جمله مواد اولیه پتروشیمی باعث شد تا تولیدکنندگان مجوز افزایش 40 درصدی قیمت محصولات را دریافت کنند، اظهارداشت: این مصوبه در آبان ماه اجرایی شد و از آن موقع تا امروز قیمت محصولات شوینده تغییری نکرده است. وی‌با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ واحد تولیدی اجازه افزایش مجدد قیمت‌ها را ندارد، افزود: ما اخطارهای لازم را به تولیدکنندگان داده ایم و آنها اجازه افزایش مجدد قیمت‌ها را ندارند دبیر انجمن تولیدکنندگان پودر شوینده تصریح کرد: البته باید تاکید کنم اگر در ماه‌های آینده قیمت مواد پتروشیمی افزایش پیدا کند تولیدکنندگان ناچار به درخواست افزایش قیمت خواهند بود . اما تمام تلاش خود را می‌کنند تا در حد توان مانع افزایش قیمت‌ها شوند ولی وقتی تولید به سمت زیان برود باید افزایش قیمت انجام شود. فروزش در خصوص چرایی افزایش قیمت شوینده‌ها در بازار هم گفت: یکسری از محصولات موجود در بازار با قیمت‌های قبلی به فروش می‌رسند و برخی از محصولات با قیمت‌های جدید همین موضوع عاملی شده تا شایعه افزایش قیمت شوینده در بازار مطرح شود.

افزایش ۸۰  درصدی قیمت لاستیک در سال جاری

ایلنا| رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران در مورد بازار لاستیک اظهار داشت: امسال طی دو مرحله قیمت لاستیک افزایش پیدا کرد. یک بار سی درصد افزایش یافت و یک ماه پیش نیز بار دیگر افزایش قیمت 50 درصدی را تجربه کرد که در عمل تا هشتاد درصد هم افزایش داشته است. این افزایش قیمت کارشناسی نبوده، از کارشناسان نظری نخواستند. ما که در بازار هستیم از آقایی که پشت میز نشسته بهتر از واقعیت بازار خبر داریم. انجمن تولیدکنندگان این قیمت را تصویب کرده و حتی سازمان حمایت نیز آن را مصوب نکرده است. وی افزود: بین لاستیک‌های سامانه‌ای، لاستیک‌های پراید و پژو زیاد است و تقاضا نیز برای آن وجود دارد. ولی بقیه لاستیک‌ها مشتری ندارند و در انبارها دپو می‌شوند به‌طوریکه لاستیک‌های 

دپو شده حتی زیر قیمت دولتی در بازار هستند. اگر قیمت دولتی لاستیک، 1 میلیون و 280 هزار تومان باید باشد در بازار حتی 900 هزار تومان هم به فروش می‌رود.

دامداران منتظر حمایت  برای تعیین قیمت مناسب خرید

ایلنا| رییس شورای تامین دام کشور درباره آخرین وضعیت تولید گوشت قرمز در کشور، گفت: در حال حاضر 67 میلیون راس جمعیت ثابت دام سبک کشور است. تولید فصلی جمعیت دام سنگین نیز به 150 هزار راس رسیده است.به گفته پوریان؛ با این جمعیت دامی کشور به خوداتکایی کامل در تولید گوشت قرمز رسیده است. وی با تاکید براینکه از ابتدای سال تا امروز حتی یک کیلوگرم گوشت قرمز وارد کشور نشده است، افزود: برای حفظ و تداوم خوداتکایی گوشت نیاز به حمایت از تولیدکننده است. پوریان اظهار کرد: یکی از عواملی که می‌تواند تداوم خوداتکایی تولید را تهدید کند بازار نابسامان مصرف است. در حال حاضر 100 هزار راس دام سنگین مازاد در دامداری‌ها وجود دارد که بازار کشش جذب آن را ندارد. پوریان خرید حمایتی با قیمت مناسب و باز شدن باب صادرات برای خروج مازاد تولید را دو راهکار اصلی برای تداوم خوداتکایی تولید در شرایط مازاد تولید دانست. وی یادآور شد: هر چند وزارت جهادکشاورزی اعلام کرده است برای پایداری تولید در شرایط مازاد، خرید حمایتی را انجام می‌دهد اما قیمت مناسبی برای آن تعیین نکرده است.پوریان معتقد است؛ در شرایطی که وزارت جهادکشاورزی حاضر به خرید گوشت قرمز از دامداران به قیمت مناسب نیست یعنی عملا حمایتی از دامدار انجام نمی‌گیرد. رییس شورای تامین دام کشور پیش بینی کرد: در صورت حمایت مناسب از تولید و برنامه‌ریزی برای مازاد صادرات دامداران این توانایی را دارند که علاوه بر تامین نیاز داخل، سالانه 50 هزار تن گوشت گوساله و 35 هزار تن گوشت گوسفند را برای صادرات و ارزآوری تولید کنند.

 افزایش 2 برابری تولید  در زنجیره فولاد

شاتا| سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در جهت تامین پایدار مواد معدنی و اولیه مورد نیاز صنایع معدنی، تکمیل زنجیره فلزات اساسی را طی سال‌های گذشته مورد توجه قرار داده است. این مهم در راستای استراتژی‌های توسعه‌ای ایمیدرو و با رویکرد جلب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی محقق شده است. بنابر این گزارش، در زنجیره تامین فولاد و در بخش کنسانتره سنگ آهن میزان تولید این محصول در سال 92، به میزان 23 میلیون تن بوده و این رقم تولید در سال 98 تا 47 میلیون تن افزایش یافته است. میزان تولید گندله در سال 92 به 20 میلیون تن رسید و با بهره‌برداری از طرح‌های مختلف فولادی در کشور، میزان تولید این محصول در سال 98 به 41 میلیون تن رسید. در بخش آهن اسفنجی میزان تولید از 15 میلیون تن سال 92 به 27 میلیون تن در سال 98 رسید. همچنین در سال 92 میزان تولید فولاد خام 16 میلیون تن بود که با بهره‌برداری از طرح‌های فولادی بین سال‌های 92 تا 98، تولید بیش از 27 میلیون تن از این محصول در سال 98 رقم خورد.

 

ارسال نظر