اخبار

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۱۷۴

بررسی راهکارهای رفع مشکلات ورود موقت

شاتا|معاون وزیر صمت از پیگیری‌های مستمر سازمان توسعه تجارت در خصوص اخذ اختیارات اصل 127 یا 138 قانون اساسی در راستای اجرایی شدن مصوبات کارگروه توسعه صادرات خبر داد. حمید زادبوم در نهمین پیش جلسه کارگروه توسعه صادرات با اشاره به مکاتبات انجام شده با وزرای دستگاه‌های عضو کارگروه جهت معرفی نمایندگان ثابت و تام‌الاختیار توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت، از دستگاه‌های عضو خواست تا نسبت به پیگیری موضوع و همچنین حضور فعال در جلسات کارگروه اقدام کنند. او اضافه کرد: یکی از اقدامات کارگروه پیگیری مستمر برای رفع مشکلات ورود موقت است که با استناد به جلسات برگزار شده توسط دبیرخانه کارگروه، امیدواریم پیشنهادات ارایه شده، اجرایی شود و بخشی از مشکلات صادرکنندگان از محل ورود موقت را مرتفع کند. دبیر کارگروه توسعه صادرات در پایان گفت: همکاری و پیگیری گمرک ج.ا.ا، بانک مرکزی ج.ا.ا، سازمان امور مالیاتی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در حل مشکلات مربوطه اثرگذار است.

برنامه‌ریزی ایران و ترکیه برای سرمایه‌گذاری مشترک

معاون بین‌الملل اتاق ایران در دیدار با رییس شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه - ایران (دئیک) گفت: به‌‌رغم مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی، نگاه دولت‌مردان دو کشور برای توسعه روابط مثبت است. او اقتصاد ایران و ترکیه را مکمل یکدیگر و دارای ظرفیت‌های بی‌شمار برای همکاری دانست و بر ضرورت برنامه‌ریزی طرفین بر سرمایه‌گذاری مشترک تاکید کرد. رییس شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه و ایران (دئیک) با معاون امور بین‌الملل اتاق ایران دیدار کرد. در این نشست ضمن بررسی موانع موجود برای همکاری‌های تجاری بین دو کشور بر لزوم سرمایه‌گذاری مشترک در راستای تقویت روابط بین ایران و ترکیه تاکید شد. محمدرضا کرباسی، معاون امور بین‌الملل اتاق ایران در دیدار با عثمان آکسوی، رییس جدید شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه و ایران، با اشاره به رابطه دیرینه تجارت میان دو کشور، اقتصاد ایران و ترکیه را مکمل یکدیگر و دارای ظرفیت‌های بی‌شمار برای همکاری دانست. به عقیده کرباسی، ایران و ترکیه در زمینه‌های انتقال تکنولوژی، تامین نیاز شرکت‌های ترکیه، سرمایه‌گذاری مشترک و صادرات به کشورهای ثالث و مشارکت در صادرات خدمات فنی و مهندسی می‌توانند همکاری‌های تجاری خود را گسترش دهند. او تصریح کرد: به‌‌رغم مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی، نگاه دولت‌مردان دو کشور برای توسعه روابط مثبت بوده و بر همین اساس تجارت 30 میلیارد دلاری میان دو کشور هدف‌گذاری شده است. فرصت‌های جدید همکاری اقتصادی بین دو کشور موضوع دیگری بود که از سوی کرباسی مورد توجه قرار گرفت. به باور او رهایی ایران از اقتصاد تک‌محصولی نفت، فصل جدیدی برای توسعه و تنوع‌بخشی صادرات به شمار می‌آید و مسوولیت خطیر و اولویت اتاق‌های بازرگانی دو کشور باید رفع موانع و زمینه‌سازی برای توسعه همکاری‌های مختلف تجاری و اقتصادی باشد. بنابراین اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه و نهاد متناظر آن در شورای دئیک ترکیه با همکاری یکدیگر می‌توانند مشکلات را شناسایی و آنها را حل کنند. معاون بین‌الملل اتاق ایران در ادامه معاملات تجاری دو کشور را رابطه‌ای کوتاه‌مدت بین دو کشور دانست و تصریح کرد: زمانی که این ارتباط به سرمایه‌گذاری مشترک تبدیل شد، روابط مستحکم و درازمدت شکل خواهد گرفت. طی سال‌های گذشته شاهد روند قابل‌ملاحظه حضور سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترک در ایران بودیم و در حال حاضر نیز اتاق ایران با اشراف به مسائل آنها با جدیت به دنبال رفع موانع و مشکلات این شرکت‌هاست. عثمان آکسوی، عضو هیات‌مدیره و رییس بخش ایران شورای دئیک نیز ضمن ابراز خرسندی در مورد سوابق فعالیت‌های بیش از دو دهه خود در ارتباط با کشور ایران، آمادگی خود را برای پیشبرد اهداف توسعه تجارت دو کشور اعلام کرد. او با اشاره به اینکه تا چند سال گذشته شناخت کمی از بازار ایران در ترکیه وجود داشت، گفت: سعی کردیم در مراکز مختلف ترکیه ظرفیت‌های کار با ایران را به‌خوبی معرفی کنیم و به‌رغم مشکلاتی که وجود دارد، کماکان برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه همکاری بین دو کشور تلاش می‌کنیم.

تشکیل بیش از 73 هزار پرونده تخلف صنفی در 11 ماه

شاتا| معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت تهران گفت: بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات، باحضور بازرسین سازمان صمت استان و اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی با قدرت و توان بیشتر انجام می‌شود .عزیزالله افضلی اعلام کرد: طی 11ماهه امسال بیش از 57500 مورد بازرسی در سطح استان انجام شده که دراین راستا 73450مورد پرونده تخلف به ارزش ریالی بیش از 27359 میلیارد ریال تنظیم که نسبت به سال گذشته 103درصد افزایش داشته است. معاون نظارت و بازرسی سازمان همچنین گفت: گشت‌های مشترک بازرسی نیز با 8094 مورد انجام گرفته که نسبت به سال گذشته 39 درصد افزایش داشته است. او در ادامه از اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبرداد و گفت: در بازه زمانی 10 ماهه امسال، دراستان تهران بیش از62300 مورد بازرسی با 1031پرونده به ارزش ریالی 192 میلیارد و 400میلیون تشکیل شده است. معاون نظارت و بازرسی اعلام کرد: شکایات صنفی اعلام شده به این سازمان به دو طریق حضوری با 19857 مورد و تلفنی 45060 مورد بوده که نسبت به سال گذشته 261درصد افزایش داشته است.

 

ارسال نظر