انتقاد ترامپ از ارتش اروپایی

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۰۰:۴۱:۳۹
کد خبر: ۱۳۳۴۰۷
انتقاد ترامپ از ارتش اروپایی

  لوموند:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از واکنش دونالد ترامپ به پیشنهاد ماکرون منتشر کرد. طبق این گزارش، رییس‌جمهوری امریکا، دونالد ترامپ پیشنهاد ریــیس‌جمهــوری فرانسه، امانوئل ماکرون برای تشکیل یک «ارتش اروپایی» را «توهین‌آمیز» خواند. رییس‌جمهوری امریکا در حساب توئیتری خود نوشت: «ماکرون رییس‌جمهورفرانسه به تازگی پیشنهاد داده است که اروپا ارتش خود را تشکیل دهد تا بتواند از خود در مقابل امریکا، چین و روسیه دفاع کند. بسیار توهین‌آمیز است. بهتر است اروپا ابتدا سهم عادلانه خود در ناتو را بپردازد. سهمی که امریکا آن را به مقدار زیادی تامین می‌کند.» امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگویی خواستار تشکیل ارتش اروپایی برای مقابله با تهدیدات روسیه و عدم وابستگی به امریکا شد. ماکرون در این باره گفت: تا زمانی که یک ارتش اروپایی واقعی تشکیل نداده ایم، قادر به محافظت از شهروندان اروپا نخواهیم بود. به اروپایی نیاز داریم که بطور مستقل و بدون نیاز به امریکا از خود در مقابل تهدیدات روسیه محافظت کند.

  تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از استعفای وزیر ترابری دولت ترزا می‌منتشر کرد. طبق این گزارش، وزیر امور حمل و نقل بریتانیا روز جمعه اعلام کرد به دلیل طرح پیشنهادی دولت این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) از کابینه جدا می‌شود. او در بیانیه‌ای نوشته است: «برگزیت کشور را دچار تفرقه کرده است. میان احزاب سیاسی، تفرقه ایجاد کرده و خانواده‌ها را هم دچار اختلاف کرده است.» به گزارش تایمز، جانسون نوشته با وجود اینکه در همه‌پرسی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به ماندن در این اتحادیه رأی داده، خواستار آن بوده که دولت طرح خروج را اجرا کند. همچنین این روزنامه از دیدار ترزا می‌و امانوئل ماکرون در نشست صلح پاریس نیز خبر داده است.

  نیویورک تایمز:

دو آتش‌سوزی در کالیفرنیا، منجر به کشته شدن 9 نفر شده و حدود 150 هزار نفر را وادار به ترک خانه‌های خود کرد. طبق این گزارش، آتش سوزی ووسلی در غرب لس‌آنجلس بعد از عبور از یک بزرگراه اصلی مناطق ساحلی از جمله بخش‌هایی از مالیبو را تهدید می‌کند. سرعت گسترش این آتش سوزی به اندازه‌ای بوده است که آتش نشانان نتوانستد برای مهار آن کاری انجام دهند.تنها یک روز پس از آغاز این آتش سوزی، دامنه آتش در نزدیکی شهر پارادایز تا حدود دویست و هشتاد کیلومتر مربع گسترش پیدا کرد و دیگر قابل کنترل نبود. گسترش آتش سوزی مهیب در کالیفرنیا موجب شد دستور تخلیه شهر ساحلی مالیبو صادر شود. این آتش سوزی روز پنج شنبه در شمال غربی شهر لس آنجلس آغاز شد و به سمت جنوب گسترش یافت و در ساعات اولیه روز جمعه به بزرگراه 101 امریکا و سپس به کوه‌های سانتامونیکا رسید .

 

ارسال نظر