اسنپ‌چت در صدر

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۰۰۵
اسنپ‌چت در صدر

اقبال و علاقه نوجوانان و جوانان به انواع شبکه‌های اجتماعی در کشورهای مختلف، متفاوت است. درحالی که در ایران، اینستاگرام و توییتر، نسبت به قبل کاربران بیشتری پیدا کرده و تلگرام همچنان نخستین پیام‌رسان اینترنتی محسوب می‌شود، در امریکا، اسنپ‌چت رتبه نخست را دارد و بعد هم اینستاگرام بیشترین استفاده را بین جوانان دارد.

طبق بررسی‌های به عمل آمده، در امریکا مثل خیلی کشور‌ها استفاده از فیس‌بوک کاهش یافته و با گسترش شبکه‌های اجتماعی موبایلی و جدید، فیس‌بوک کم‌کم به حاشیه رفته است.

البته آن‌طور که در ایران فیس‌بوک به حاشیه رفته، در امریکا و کشورهای اروپایی، فیس‌بوک به کلی از عرصه خارج نشده و همچنان محبوب است.

بر همین اساس استفاده از اخبار شبکه‌های اجتماعی نیز تغییر کرده است. به‌طوری‌که در سال 2015، 13درصد از خبرهای دریافتی نوجوانان و جوانان امریکایی از فیس‌بوک بوده و این میزان تا سال 2018 به 8درصد رسیده است. از طرفی توییتر نیز از 18درصد به 9درصد رسیده است.

در این میان تلگرام در بین جوانان و نوجوانان امریکایی جای چندانی در دریافت خبرها از شبکه‌های اجتماعی نداشته است. نکته جالب آنکه اسنپ‌چت مقبول‌تر شده و از 17درصد در سال 2015 به 45درصد در سال 2018 رسیده است. در عین حال توییتر و فیس‌بوک در دریافت خبرها در حال خارج شدن از عرصه هستند.

این در حالی است که در میان جوانان بالای 25 سال تنها 54درصد از اسنپ‌چت استفاده می‌کنند و استفاده از خبرهای منتشر شده از طریق اسنپ‌چت نیز در میان بزرگسالان امریکایی کمتر از نوجوانان و جوانان زیر 20 سال است که نشان می‌دهد اسنپ‌چت بیشتر در میان افراد کم سن و سال محبوب است. استفاده از توییتر هم در میان بزرگسالان امریکایی به 24درصد می‌رسد. گرچه علاقه به فیس‌بوک در بین نوجوانان امریکایی کم شده، اما براساس تحقیقات موسسه پیو 68درصد از کل امریکایی‌ها از فیس‌بوک استفاده می‌کنند و سه‌چهارم مردم این کشور هم به صورت روزانه از این شبکه اجتماعی بهره می‌گیرند. فیس‌بوک در میان افراد زیر 65 سال یک شبکه اجتماعی محبوب است و در تمام نقاط امریکا به‌طور گسترده کاربرد دارد. البته همین بررسی‌ها نشان می‌دهد که استفاده از فیس‌بوک در میان بزرگسالان امریکایی نیز اندکی کاهش یافته است.

 

ارسال نظر