کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۰۵:۳۶:۰۵
کد خبر: ۱۱۸۰۱۹

 حضور بیش از ۱۱هزارنظامی امریکایی در عراق

روزنامه العربی الجدید نوشته بیش از ۱۱هزار نظامی امریکایی در عراق هستند. این نظامیان، مشاور، مربی، افسر رصد و تحویل اطلاعات و مسوول فنی و مسوولان شرکت‌های امنیتی هستند. پس از نیروهای امریکایی، نیروهای بریتانیایی، استرالیایی، بلژیکی، کانادایی، دانمارکی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، هلندی، اسپانیایی و ترکیه‌یی هستند. همچنین نظامیانی از کشورهای دیگر مثل سوئد و مجارستان نیز برای آموزش نظامی و حمایت لجستیکی در عراق هستند.  

 سفر ولیعهد عربستان به قاهره

سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر گفته عبدالفتاح السیسی یک‌شنبه میزبان محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان خواهد بود. به نوشته الیوم‌السابع، سفر بن‌سلمان به مصر سه روزه است. این نخستین سفر محمد بن‌سلمان به قاهره پس از انتصاب او به عنوان ولیعهد عربستان در جولای2017 است. بن‌سلمان پس از قاهره به لندن سفر خواهد کرد.

 رای‌گیری انتخابات مجلس سنا در پاکستان

رای‌گیری برای انتخاب 52 نماینده از بین 131 نامزد کسب کرسی دور آتی مجلس سنا شنبه در پاکستان برگزار شد. از میان نامزدهای انتخاباتی مجلس سنا

12 نفر از ایالت سند، 12نامزد از ایالت پنجاب، 11نفر از ایالت خیبرپختونخوا، 11نامزد از ایالت بلوچستان، 4نفر برای پایتخت و 2نامزد نیز برای کرسی مناطق قبایلی مجلس سنا هستند. حزب مسلم لیگ نواز، حزب مردم و حزب تحریک انصاف بیشترین شانس را برای کسب کرسی‌های مجلس دارند.

 روسیه کلید صلح با طالبان

رییس‌جمهوری پیشین افغانستان گفته روسیه نقش تعیین‌کننده برای پایان جنگ و آوردن صلح در افغانستان دارد. حامد کرزای در مصاحبه با بلومبرگ گفته: «افغانستان وقتی می‌تواند به صلح دست یابد که تمام قدرت‌های بزرگ و همسایگان این کشور در روند صلح حضور داشته باشند و روسیه می‌تواند به عنوان کلید صلح با طالبان باشد.» کرزای تاکید کرده که امریکا بدون روسیه و سایر قدرت‌های بزرگ نمی‌تواند به جنگ افغانستان پیروز شود.

 سرمایه‌گذاری 110میلیون‌دلاری چین در ترکیه

مدیر بخش بین‌الملل گروه تولیدی خطوط انتقال برق «زد تی‌تی» چین از سرمایه‌گذاری 110میلیون دلاری طی دو سال در ترکیه خبر داده است. به گزارش آناتولی، این شرکت چینی قصد دارد در مرحله اول 65میلیون دلار در ترکیه سرمایه‌گذاری کند که این مقدار ظرف 2سال به 110 میلیون دلار خواهد رسید. این شرکت قصد دارد، تولید خطوط انتقال برق برای استفاده در زیر دریا را نیز به فهرست برنامه‌هایش اضافه کند.

 

 

ارسال نظر