کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۵۸۹

دعوت از بغداد برای شرکت در کنفرانس سوچی

روسیه از عراق دعوت کرده تا در کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه که آخرماه ژانویه در سوچی برگزار خواهد شد، حضور یابد. به گزارش ایرنا، وزارت خارجه عراق اعلام کرده ماکسیم ماکسیموف سفیر روسیه در بغداد، به‌طور رسمی از ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق دعوت کرده تا در این کنفرانس شرکت کند. در این کنفرانس ملی نمایندگانی از دولت سوریه و مخالفان آن در شهر سوچی روسیه حضور خواهند یافت تا درباره آینده سیاسی کشورشان با هم گفت‌وگو کنند.

دستگیری  شاهزاده سعودی به‌دلیل همدردی با برادر

شاهزاده نوف بنت عبدالله بن محمد بن سعود پس از آنکه با برادرش که زندانی است، ابراز همدردی کرد، توسط مقامات سعودی دستگیر شد. به‌گفته فعالان فضای مجازی، بندر بن عبدالله برادر این شاهزاده پیش‌تر به دلایل نامعلومی توسط مقامات سعودی دستگیر شده است. آبان ماه گذشته دولت عربستان با ادعای مبارزه با فساد، ده‌ها نفر از شاهزادگان، تجار و بازرگانان این کشور را بازداشت و به هتل ریتز کارلتون ریاض منتقل کرد.

پاکستان، رهبران طالبان را بازداشت یا اخراج کند

واشنگتن از پاکستان خواسته تا شبه‌نظامیان طالبان را بازداشت یا آنها را از اراضی خودش اخراج کند و نگذارد تا آنها از خاک پاکستان برای حمایت از عملیات‌هایش استفاده کنند. به گزارش طلوع، واکنش امریکا پس از حمله مرگبار به هتل اینترکنتینانتال در کابل مطرح شد که به کشته شدن ده‌ها نفر از جمله خارجی‌ها انجامید. طالبان مسوولیت این حمله را بر عهده گرفت و برای بیرون راندن نیروهای بین‌المللی از افغانستان تلاش می‌کند. پاکستان حمله در کابل را محکوم کرده و بعدا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در پیامی اتهامات غیرارادی برخی افغان‌ها برای نشانه رفتن انگشت اتهام به سوی پاکستان را رد کرد. او گفت که دولت و مردم پاکستان با دولت و مردم افغانستان ابراز همدردی می‌کنند.

نقشه خلیج‌فارس در موزه لوور ابوظبی بدون نام قطر

مسوولان موزه لوور ابوظبی یک نقشه از خلیج‌فارس را که نامی از کشور قطر در آن ذکر نشده نبود را تغییر دادند و نقشه‌یی اصلاح شده به جای آن در موزه گذاشت. به گزارش رای الیوم، اخیرا تصاویری از یک نقشه در بخش کودکان موزه لوور ابوظبی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که کشور قطر که یک جزیره بزرگ در جنوب خلیج‌فارس است به‌طور کامل در آن محو شده و به جای قطر، آب دریا نشان داده شده بود. پس از اینکه عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر، قطر را به تروریسم متهم کردند، تنش‌ میان این کشورها شدت گرفته است.

 

 

ارسال نظر