کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۶۸۲

عباسی نخست‌وزیر پاکستان ماند

نوازشریف نخست‌وزیر سابق و رهبر حزب حاکم پاکستان پس از ملاقات با شاهد خاقان عباسی نخست‌وزیر جدید این کشور رسما اعلام کرد که وی تا پایان دولت کنونی نخست‌وزیر باقی خواهد ماند. این بدان معناست که شهباز شریف برادر نخست‌وزیر سابق بنا بر تصمیم جدید حزب دیگر قصد شرکت در انتخابات میان دوره‎یی پارلمانی برای ورود به مجلس و طی کردن روند رسیدن به نخست‌وزیری را ندارد. پیش از این حزب مسلم لیگ پاکستان تصمیم داشت شاهد خاقان برای یک مدت کوتاه نخست‌وزیر باشد تا اینکه مقدمات کار برای نخست‌وزیری شهباز شریف برادر نوازشریف فراهم شود. نوازشریف به اتهام فساد از سمت نخست‌وزیری برکنار شد.

سفر بدون روادید اتباع 80 کشور جهان به قطر

مسوولان خطوط هوایی و اداره کل گردشگری قطر از لغو روادید ورود به این کشور برای شهروندان 80 کشور جهان خبر دادند. به گزارش روزنامه الشرق، مدیر بخش توسعه گردشگری اداره کل گردشگری قطر گفته که یک سامانه جدید برای تسهیل روند اخذ روادید ورود به این کشور نیز راه‌اندازی شده است. مدیر اجرایی قطر ایرویز نیز با تاکید بر اینکه هواپیماهای این شرکت از تمام گذرگاه‌های هوایی در دسترس بر اساس فایده آنها استفاده خواهند کرد.

آغاز عملیات بازپس‌گیری «میرزا اولنگ» در افغانستان

عملیات بازپس‌گیری روستای «میرزا اولنگ» در شهرستان صیاد استان سرپل افغانستان آغاز شد. طالبان و داعش پس از تصرف این روستا، ده‌ها نفر را به شکل فجیعی کشته‌اند. منابع خبری افغان پیش‌تر گزارش داده‌اند که 235 نفر از گروگان‌های این روستا با میانجیگری بزرگان طوائف و اقوام منطقه آزاد شده‌اند. مقامات محلی سرپل گفته‌اند که ساکنان روستا از ترس جان خود به کوه‌ها متواری شده‌اند و در حال حاضر این روستا خالی از سکنه شده است. محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان، قتل‌عام در میرزا اولنگ را وحشیانه خوانده و گفته که انتقام قربانیان را خواهد گرفت.

سفر وزیر نفت عربستان به عراق

وزیر نفت عربستان سعودی برای دومین بار در سه ماه گذشته به عراق سفر کرده است. به گزارش ایرنا، خالد الفالح، وزیر نفت عربستان به‌منظور پیگیری تفاهم‌های اولیه صورت گرفته در 22 ماه می ‌گذشته وارد بغداد شده است. سخنگوی وزارت نفت عراق در بیانیه گفته، این سفر در راستای تمایل دو کشور به گسترش مناسبات و توسعه افق‌های همکاری در زمینه‌های مختلف نفت، گاز و انرژی صورت گرفته است.

 

ارسال نظر