پیشنهاد افزایش دسته سفارش به ۳۰۰ هزار سهم

۱۳۹۹/۰۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۹۰۳

مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران با اعلام نبود اختلال در سامانه معاملات از ورود ۴۰ میلیون سهامدار جدید با آزاد‌سازی سهام عدالت و پیشنهاد افزایش دسته سفارش از ۱۰۰ به ۳۰۰ هزار سهم خبر داد.

به گزارش بورس‌پرس، روح‌الله دهقان در پاسخ به این پرسش که با توجه به اقبال مردم به سرمایه‌گذاری در بورس، آیا سامانه معاملات دچار اختلال شده به فارس گفت: درحال حاضر مشکلی نیست و سفارش‌گیری و خرید و فروش به راحتی انجام می‌شود. البته فشار معاملات بر سیستم زیاد است که باعث کندی چند ثانیه‌ای می‌شود. 

وی افزود: بخشی از سیستم معاملات آنلاین در اختیار شرکت مدیریت فناوری است و یک بخش هم مربوط به شرکت‌های نرم‌افزاری ارایه‌دهنده خدمات به کارگزاری‌ها است. بنابراین شاید برخی معاملات آنلاین با کندی همراه باشد. این مقام مسوول در مورد اثر آزادسازی سهام عدالت بر سیستم‌های معاملات بورس هم توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود با آزادسازی سهام عدالت، حدود 40 میلیون نفر به بازار سرمایه اضافه شوند. ورود مستقیم و یک‌باره این تعداد جمعیت، مخاطراتی برای سیستم معاملات دارد اما با اقداماتی سامانه معاملات برای پذیرش سفارش‌های بیشتر توسعه می‌یابد .

دهقان با اشاره به ورود 30 شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به بازار سرمایه، درباره افزایش حجم معاملات هم گفت: تعداد روزانه معاملات مهم است که همواره اندازه‌گیری می‌شود. به‌طوری‌که در اول سال نسبت به فروردین گذشته، تعداد معاملات 4.5 برابر شده و حجم معاملات نیز افزایش یافته اما سامانه معاملات بورس فعلاً پاسخگو است.

وی با اشاره به اقداماتی مانند انجام معاملات برخی شرکت‌های بزرگ و تازه وارد در بعد از ساعت 12:30 و ادامه اصلاح دستورالعمل‌ها، ادامه داد: متخصصان شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اصلاحات را انجام می‌دهند. البته دانشگاه تهران هم روی طرحی برای ایجاد سامانه معاملات بومی به صورت بلندمدت و زیربنایی فعالیت می‌کند.

دهقان افزود: بورس تهران هم در حالی حداکثر سفارش خرید به 100 هزار سهم افزایش داده که پیشنهاد شده این رقم به 300 هزار سهم برسد تا از تعداد معاملات و سفارش‌ها کاسته شود .

 

ارسال نظر