روند مشهود توسعه سالانه فاینکس

۱۳۹۷/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۲۷۴

عضو سابق هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ابراز امیدواری کرد فاینکس هر ساله شاهد افزایش تعداد مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان باشد و گفت: افزایش مستمر بازدیدکنندگان فاینکس در سال‌های گذشته نشان‌دهنده موفقیت این رویداد است. علی سعیدی عضو سابق هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، درخصوص برگزاری فاینکس یازدهم گفت: نمایشگاه‌های تخصصی ازجمله فاینکس همواره محلی برای عرضه خدمات و بازاریابی است و به همین دلیل از اهمیت خاصی برخوردار هستند. به گزارش سنا، مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، با بیان اینکه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه زمینه آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با بورس را فراهم می‌کند، گفت: این نمایشگاه مجالی برای صنعت خدمات مالی کشور است تا در این بازه آخرین و جدیدترین دستاوردهای خود را عرضه کنند.

سعیدی با اشاره به اینکه هر تعداد نهاد مالی در بازار سرمایه فعال باشد، اما مردم آنها را نشناسند، وجود آنها بی‌نتیجه است، گفت: یکی از ویژگی‌های اصلی فاینکس، گردهمایی اهالی بازار سرمایه است. به قولی می‌توان فاینکس را پاتوقی برای اهالی بازار سرمایه دانست که خدمات خود را عرضه می‌کنند. عضو سابق هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه تمام بخش‌های مالی کشور اعم از بازار پول، سرمایه و بیمه خدمات مختلف، متنوع و پیچیده عرضه می‌کنند و دریافت‌کنندگان و مخاطبان این خدمات بالطبع نیاز به آشنایی بیشتر با این بازارها دارند، گفت: بدون فرهنگ‌سازی آشنایی حاصل نمی‌شود لذا بهره‌برداری از ابزار‌های فرهنگ‌سازی همچون فاینکس ضرورت امروز بازارهای مالی است. وی تاکید کرد: اگر نهادهای اقتصادی و مالی کشور تنها در محل شرکت خود فعالیت کنند ممکن است مردم آگاهی عمیقی از وجود و کارکرد آنها پیدا نکنند.

وی معتقد است بدون برگزاری این نمایشگاه تخصصی ممکن است تنها یک یا دو نهاد مالی در میان آحاد جامعه شهرت داشته باشند در حالی که در نمایشگاه همه فعالان بازار حضور دارند و مردم در فضای نمایشگاه حق انتخاب دارند و این موضوع باعث رقابت سالم نهادها نیز می‌شود. سعیدی درباره 10 دوره نمایشگاه تخصصی بورس، بانک و بیمه گفت: هر کدام از این دوره‌ها ویژگی خاص خود را داشتند و نمی‌توان گفت کدام سال نمایشگاه بهتر بود اما امیدوارم فاینکس یازدهم نسبت به سایر دوره‌ها از اثربخشی بیشتری برخوردار باشد. وی با تاکید بر اینکه روند توسعه‌یی نمایشگاه در این سال‌ها کاملا مشهود است، گفت: امید است نمایشگاه‌ها هر ساله شاهد افزایش تعداد مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان باشد.

عضو سابق هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار درباره اثربخشی بیشتر نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: باید با تشکل‌های بخش خصوصی ارتباط بیشتری برقرار کنیم. وی به تبلیغات وسیع و مردمی قبل از نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: باید بازاریابی مردمی انجام شود تا عامه مردم در جریان برگزاری این نمایشگاه قرار بگیرند. برای مثال با دانشگاه‌ها ارتباط گرفت تا دانشجویان بیشتری برای بازدید از نمایشگاه بیایند. سعیدی تاکید کرد: هر چه راهکارهایی ارائه شود که بازدید مردمی بیشتر باشد، آن نمایشگاه موفق‌تر خواهد بود.

 

 

ارسال نظر