60 درصد سایت‌های 3G و 4G کشور متعلق به همراه اول است

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۸۵۲

رسانه کلیک |

 جدیدترین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از وضعیت شبکه اپراتورهای همراه، تعداد سایت‌های مخابراتی در اختیار هر کدام از 3 بازیگر اصلی موبایل را در کشور ارایه کرده که حدود 60 درصد سایت‌های نسل جدید در اختیار اپراتور اول ارتباطی قرار دارد.

وضعیت توسعه تلفن همراه تا پایان 3 ماهه سوم سال جاری حاکی از آن است که بیش از ۱۱۸ میلیون خط فعال در کشور وجود دارد و ضریب نفوذ توسعه ۱۴۲.۱۱ درصد است.

۱۹ مرداد ماه سال ۱۳۷۳ بود که عرضه سیم‌کارت تلفن همراه در ایران رسما آغاز شد و امسال ۲۵ سال از واگذاری و آغاز به کار اولین سیم‌کارت‌ها می‌گذرد.

مطابق آمار منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره‌ وضعیت توسعه تلفن همراه در 3 ماهه‌ سوم سال ۱۳۹۸ خطوط واگذار شده دایمی ۲۴ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۵۷ عدد و خطوط واگذار شده اعتباری ۱۶۲ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۳۰ عدد است که مجموع خطوط واگذار شده دایمی و اعتباری را به ۱۸۶میلیون و ۴۲۱ هزار و ۸۷ عدد و ضریب نفوذ را به ۱۴۲.۱۱ درصد می‌رساند.

از میان خطوط واگذار شده ۲۱ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۹۴۶ خط دایمی فعال و ۹۶ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۷۳ خط اعتباری فعال وجود دارد که مجموع خطوط دایمی و اعتباری فعال را به ۱۱۸ میلیون و ۶۱ هزار و ۴۱۹ عدد می‌رساند.همچنین در گزارش رسمی و فصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به فراگیری شبکه ارتباطات همراه در کشور به تحلیل تعداد تجهیزات رادیویی پایه به‌ کار رفته در شبکه هر اپراتور تلفن همراه اشاره شده که به عنوان مثال یکی از شاخص‌های رقابتی اپراتورها تعداد سایت‌های BTS مبتنی بر هر نسل از فناوری(نسل‌های دوم، سوم و چهارم) است.با توجه به این جدول؛ همراه اول در تعداد سایت‌های BTS پیشتاز است و در مقایسه با ایرانسل که در «نسل دوم» با رقم 12.836 در جدول جا خوش کرده است؛ با عددی دو برابری و معادل 26.981 توانسته برتر باشد.این عدد در سایت‌های نسل سوم (3G) نیز به نفع همراه اول است.اپراتور اول با تعداد 21.682 با فاصله قابل توجهی از ایرانسل قرار گرفته است. در سایت‌های مبتنی بر نسل چهارم(4G) نیز همراه اول همچنان پیشتاز است و گوی سبقت را از رقبا با عددی معادل 20.440 ربوده است.

همان طور که از شواهد امر گویاست، اپراتور اول تلفن همراه با ربع قرن تجربه در حوزه اپراتوری توانسته همچنان رفتار خود در این بازار را به روز نگه داشته و دایه رقابتی با سایر اپراتورها داشته باشد.«همراه اول» بعد از این همه سال تجربه و البته با سرمایه‌گذاری هنگفت در شبکه خود همچنان با اختلاف چشم‌گیری در صدر لیست رقابتی با سایر اپراتورها قرار دارد و لقب نخستین و بزرگ‌ترین اپراتور ایران و خاورمیانه را یدک می‌کشد.

Taadol-11

ارسال نظر