اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۴۹۵

رفع شکستی خط و شبکه انتقال آب 3 روستای آق‌قلا

گرگان|مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان آق‌قلا از رفع شکستگی خط انتقال 125 پلی‌اتیلن روستای قره تپه در کمتر از پنج ساعت خبر داد. بهزاد صادقی افزود: چهار مورد شکستگی شبکه توزیع آب روستای پیرواش علیا و سفلی نیز در کوتاه‌ترین زمان برطرف شد.وی بیان کرد: شکستگی خط انتقال آب در روستاها با توجه به کارکرد طولانی مدت آن و فرسودگی ایجاد شده، اجتناب‌ناپذیر است. بر همین اساس این شرکت هر ساله با توجه به میزان اعتبارات دریافتی لوله‌های فرسوده را تعویض می‌کند. صادقی خاطرنشان کرد: با رفع شکستگی خط انتقال آب روستای قره‌تپه و شبکه توزیع روستاهای پیرواش اولیا و سفلی، 1609 خانوار با جمعیت 5740 نفر از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

تقدیر از بازنشستگان شرکت آب وفاضلاب استا ن مرکزی

اراک|در مراسمی که به همت دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی به منظور گرامیداشت و بزرگداشت 11 اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر برگزار شد از همکار بازنشسته این شرکت طی یک سال گذشته با اهداء لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد.طی این مراسم حسین امیری معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت ضمن تقدیر از همکاران بازنشسته گفت: بازنشسته‌ها سرمایه‌های شرکت هستند و طی سالیان دراز با امکانات موجود، خالصانه و متعهدانه بهترین خدمات را به مردم ارایه کرده‌اند.وی با اشاره به لزوم استقرار مدیریت دانش در شرکت اظهار داشت: ثبت تجربیات و دانش بازنشستگان در تمام واحدهای کاری این امکان را فراهم می‌آورد از تجربه‌های به دست آمده به عنوان دانش سازمانی در انجام امور استفاده نماییم.

صادرات 7 هزار و 500 کیلوگرم شاه میگو از گیلان

رشت|مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: هفت هزار و 500 کیلوگرم شاه میگو به کشور‌های آلمان، بلژیک، روسیه، جمهوری آذربایجان، عراق و ارمنستان صادر شد.سهراب عاقبتی گفت: در طول سال 97 بالغ بر پنج میلیون و 543 هزار کیلوگرم ماهی خوراکی تازه، 156 هزار قطعه ماهی خوراکی زنده غالبا پرورشی، سه هزار و 180 کیلوگرم گوشت ماهی خاویاری و نیز هفت هزار و 500 کیلوگرم شاه میگو (ده پای دراز آب شیرین) به کشور‌های آلمان، بلژیک، روسیه، جمهوری آذربایجان، عراق و ارمنستان صادر شد.وی در خصوص صادرات دام و فرآورده‌های خام دامی افزود: در سال گذشته بالغ بر 404 هزار عدد تخم مرغ نطفه‌دار، 768 هزار قطعه جوجه یکروزه، 924 هزار کیلوگرم گوشت مرغ به کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان و افغانستان صادر شد و در مجموع تعداد گواهی سلامت صادر شده برای تمامی محصولات صادراتی از استان گیلان دو هزار و 490 مورد بود.

عاقبتی تصریح کرد: تمامی محموله‌های دام اعم از حیوانات اهلی و حتی حیوانات خانگی، فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام که به خارج از کشور صادر می‌شوند، باید از دامپزشکی گواهی سلامت به زبان لاتین دریافت کنند، در غیر این صورت کشور مقصد اجازه ورود نخواهد داد و صاحبان محموله با مشکل مواجه خواهند شد.

عرضه قطره چکانی خودرو به بازار در افزایش قیمت تاثیر دارد

تبریز|نایب‌رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل تبریز گفت: ضعف مدیریت، نبود نظارت و عرضه قطره چکانی خودرو به بازار، همچنین فعالیت سایت‌ها و کانال‌های فروش خودرو از لحاظ روانی در افزایش قیمت‌های خودرو تاثیر بسزایی دارد. ‌‌‌‌‌‌‌ابراهیم مددیان با بیان اینکه بازار خودرو وضعیت مناسبی ندارد، اظهار کرد: متأسفانه فعالیت سایت‌ها، عامل اصلی هیجان و التهاب در بازار بوده و پلی برای سودجویی عده‌ای که به صورت سلیقه‌ای و خودمختار در این حوزه فعالیت می‌کنند، است، کنترل قیمت و فروش در دست گروه و عده‌ای خاص و دلالان زنجیره‌ای قیمت‌گذار قرار داشت. به عنوان مثال این افراد در نظر گرفته‌اند قیمت جند خودرو را در بازار افزایش دهند و اقدام به خرید حدود ۳۰ دستگاه خودرو مورد نظر کرده و بازار را دچار تلاطم می‌کنند، از سوی دیگر عدم تزریق همان خودرو به بازار از سوی خودروسازان باعث می‌شود بازار با کاهش عرضه مواجه شود و در نتیجه قیمت خودروی مورد نظر افزایش قابل توجهی می‌‌یابد.

متولی مشخصی برای حفظ باغ‌های شیراز نداریم

شیراز|رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: متاسفانه باغات شیراز متولی مشخص برای حفظ و مدیریت ندارند.قاسم مقیمی در هفتاد و یکمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست وخدمات شهری شورای شهر شیراز با بیان اینکه متولی مشخصی برای حفظ باغ‌های شیراز نداریم، از باغداران شیرازی بابت بی‌توجهی‌ها و بی‌مهری‌ها عذر خواهی کرد.

وی افزود: ضابطه‌های حاکم بر باغات جز تخریب و خشک شدن باغ‌ها خدمت دیگری نکرده است.

مقیمی با طرح سوالی مبنی بر اینکه شهرداری در دو سال گذشته چه طرح و برنامه مدونی برای حفظ باغ‌های شیراز و به ویژه قصردشت تهیه و اجرا کرده است؟ گفت: هنوز متولی اصلی باغ‌ها در شهرداری روشن نیست که آیا سازمان فضای سبز است؟ ستاد باغات است؟ یا حوزه آبادگری باغات قصردشت است؟

 

ارسال نظر