روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۸۵۳

   دولت با اعطای تسهیلات تکمیلی

به طرح‌های روستایی موافقت کرد؛پاد|

 جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی دیروز به ریاست روحانی رییس‌جمهوری و با حضور اعضا برگزار شد، در جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی با اعطای تسهیلات تکمیلی به طرح‌های روستایی از محل منابع صندوق با هدف حمایت از اشتغال روستایی موافقت شد. در این جلسه گزارش نظارتی هیات نظارت صندوق توسعه ملی منتهی به ۱۳۹۷.۱۲.۲۹ مورد تایید قرار گرفت و نرخ سود تسهیلات پرداختی صندوق توسعه ملی در قالب تبصره ۴ قانون بودجه سال‌های ۹۷ الی ۹۹ کشور براساس اذن مقام معظم رهبری، تعیین شد. دراین جلسه همچنین با اعطای تسهیلات تکمیلی به طرح‌های روستایی دریافت‌کننده تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی وفق قانون حمایت از اشتغال روستایی و عشایری که تسهیلات قبلی خود را تا پایان سال ۱۳۹۷ دریافت کرده‌اند، موافقت شد. در جلسه دیروز هیات امنای صندوق توسعه ملی مقرر شد تمام تراکنش‌های صندوق توسعه ملی برای تبدیل به ریال براساس نرخ سامانه نیما عمل شود. در ادامه این جلسه با افزایش دوره تامین مالی تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به مدت ۴ سال موافقت شد.

   تکذیب اخبار تایید صلاحیت تعدادی از نمایندگان رد صلاحیت شده؛ شورای نگهبان|

در شرایطی که خبر تایید صلاحیت برخی چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب دیروز در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌ها دست به دست می‌شد؛ شورای نگهبان اعلام کرد: اخبار مربوط به تایید صلاحیت تعدادی از نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس کذب محض است. متعاقب تکذیب شورای نگهبان، رییس ستاد انتخابات نیز گفت: لیست جدیدی از افراد تایید صلاحیت شده به وزارت کشور نرسیده است. جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور درباره تایید صلاحیت‌های جدید گفت: تاکنون هیچ‌گونه لیستی که مبنی بر تایید صلاحیت افراد جدید باشد به دست وزارت کشور نرسیده است.

   گزینه ما برای ریاست مجلس آتی مجید انصاری است؛مهر|

سخنگوی حزب کارگزاران با بیان اینکه فرصت انتخابات فرصت بسیار خوبی برای بازسازی روحیه ملی است، گفت: گزینه ما برای ریاست مجلس آتی مجید انصاری است.

حسین مرعشی در نشست خبری اظهار داشت: از نظر ما فرصت انتخابات مجلس یازدهم با توجه به شرایط عمومی کشور ویژه است چرا که مردم به دلیل شرایط اقتصادی مشکلاتی دارند. علاوه بر اینکه کشور دچار شرایط اقتصادی بدی است، ما با بی‌سلیقگی‌های مدیریتی و سیاسی هم مواجه شدیم که مردم را رنجاند و عصبانی کرد که بخشی از آن را پس از گرانی بنزین و در آبان ماه شاهد بودیم. مرعشی تاکید کرد: در شرایط فعلی و در فرصت باقی مانده امیدواریم بتوانیم منتقدان را قانع کنیم که با صندوق رای قهر نکنند و باید بدانیم ما بدون زمین خوردن و بلند شدن و پیروزی و شکست‌های مستمر به جایی نمی‌رسیم و حوادث امروز ایران بخشی از روند تکامل کشور است و ان شاءالله از این مرحله هم عبور خواهیم کرد.

   مایه شرمساری است؛ وحدت اصولگرایان شکست خورد! ؛تعادل|

نامزد اصولگرای انتخابات مجلس از شکست پروسه وحدت اصولگرایان که از عصر دیروز آغاز شده بود خبر داد. یامین‌پور با انتشار دو فایل صوتی در کانال خود مدعی شد که اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان پس از چند ساعت جلسه نتوانستند به وحدت برسند و به ستادهای خود بازگشتند. وی با ابراز تاسف از این ماجرا تاکید کرد: واقعا مایه شرمساری جبهه انقلاب است، اینکه کدام یک از جریان‌ها اعم از جبهه پایداری یا شورای ائتلاف مقصر هستند را نمی‌دانیم ولی وجدان عمومی جریان انقلاب این ماجرا را به گردن همه ریش سفیدان جریان انقلاب خواهد انداخت.

یامین‌پور در فایل صوتی دومی که منتشر کرد مدعی شد که دیروز اعلام کرده بود در صورت وحدت انصراف می‌دهد ولی حالا که وحدت شکل نگرفته او هم انصراف نخواهد داد و ستادهایش همچنان فعال هستند.

   بعد از ترور سردار سلیمانی جهان‌ آرامش کمتری خواهد داشت؛وزارت خارجه|

سخنگوی وزارت امور خارجه معتقد است: پس از ترور سردار سلیمانی توسط امریکا، جهان آرامش کمتری خواهد داشت زیرا حضور او محدودیتی برای فعالیت گروه‌های تروریستی بود که این برای امنیت بین‌المللی نیز مهم بود. سیدعباس موسوی دیروز در گفت‌وگویی با روزنامه «وچرنی لیست» کرواسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امسال به دلیل تحریم‌های امریکا سخت‌ترین سال برای ایران است، افزود: امریکایی‌ها و برخی غربی‌ها ۴۱ سال است که بر اساس تحلیل اشتباه عمل می‌کنند. فشارهای آنها در ۴۰ سال گذشته همیشه بوده و چیز جدیدی برای دولت و ملت ما نیست. سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی دیگر درباره تاثیر مدیریت دولت بر زندگی مردم و موضوعاتی مثل اصلاح قیمت سوخت گفت: لازم بود که برای مدیریت اقتصاد، ساختار یارانه‌ها و از جمله قیمت سوخت را تنظیم کنیم. اکنون هم می‌بینید، مردم زندگی خود را با این تغییر هماهنگ کرده‌اند و برنامه‌های حمایتی خاصی برای کمک به آنها در حال اجراست. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوالی درباره انتخابات پیش روی مجلس گفت: در ۴۰ سال گذشته، تقریبا ما هر سال یک انتخابات یا همه پرسی داشتیم. این یک رکورد است.

 

ارسال نظر